Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
02.01.2024 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Inspiracje i ciekawe pomysły na teksty na bloga firmowego – 8 narzędzi

Inspiracje i ciekawe pomysły na teksty na bloga firmowego – 8 narzędzi

Coraz więcej przedsiębiorców posiadających strony internetowe decyduje się na prowadzenie bloga firmowego. Inwestycja w treści wspiera proces pozycjonowania, zwiększa ruch na stronie, nierzadko wpływając na wzrost współczynnika konwersji. Redagowanie tekstów odpowiadających na potrzeby informacyjne użytkowników usprawnia także proces obsługi klienta oraz kreuje wizerunek marki jako eksperta w branży. Co jednak zrobić, gdy brakuje pomysłów na nowe teksty blogowe? Najlepiej skorzystać z 8 poniższych narzędzi pomagajacych w znalezieniu inspiracji na angażujące wpisy!

Podpowiedzi Google i wyniki wyszukiwania – dowiedz się, co się dzieje w sieci

Wyszukiwarka nie służy jedynie do znalezienia odpowiedzi na konkretne pytania lub wątpliwości. Może także podpowiedzieć, jakich informacji poszukują użytkownicy, co ich interesuje i absorbuje. W tym celu należy po prostu wpisać początek hasła lub frazy, które chcemy zbadać, a autopodpowiedzi Google wskażą powiązane wyrażenia.

Warto również zweryfikować, jakie treści pojawiają się w wyszukiwarce jako odpowiedź na wpisane przez nas hasło. W ten sposób można zaobserwować, jak inni podchodzą do naszej branży lub tematu, którym chcemy się zająć. Wyniki wyszukiwania (a w szczególności dalsze strony wyszukiwarki) to prawdziwa kopalnia pomysłów na artykuły na bloga firmowego.

Google Trends  – poznaj tematy zyskujące popularność w sieci

Google Trends (trends.google.pl/trends/?geo=PL) to narzędzie powszechnie wykorzystywane do poszukiwania tematów na bloga firmowego przez blogerów, content marketerów i copywriterów. Dane o popularności i trendach dotyczących poszczególnych zapytań otrzymujemy wprost od wyszukiwarki Google, co sprawia, że aplikacja staje się wartościowym źródłem inspiracji. Po wpisaniu wybranego przez nas hasła otrzymujemy powiązane z naszym słowem kluczowym tematy zdobywające popularność w sieci.

Google Trends pomaga w znalezieniu pomysłów zarówno na evergreenowe wpisy na bloga, przynoszące ruch w długim okresie, jak i na artykuły sezonowe, które warto uwzględnić w strategii content marketingowej.

Answer the Public – przygotuj tekst pod Direct Answer

Kolejnym narzędziem należącym do tzw. generatorów pomysłów jest Answer The Public. Aplikację wykorzystują przede wszystkim osoby zajmujące się optymalizacją strony internetowej oraz copywriterzy w celu nasycenia treści semantycznymi słowami kluczowymi. Hasła i wyrażenia prezentowane przez narzędzie to gotowe do zastosowania tytuły i śródtytuły w tekstach blogowych. Wystarczy pobrać listę fraz w pliku CSV, sprawdzić ich popularność, dopisać koncepcję na treść, by mieć już przygotowany wstępny plan strategii content marketingowej na kilka kolejnych miesięcy.

Narzędzia do analizy słów kluczowych – sprawdź, jak użytkownicy poszukują informacji w sieci

Podczas pozycjonowania strony internetowej specjaliści SEO wspierają się narzędziami służącymi do keyword researchu, identyfikując wyrażenia, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki, aby znaleźć określone usługi lub produkty. Wśród słów kluczowych można znaleźć wiele inspiracji na wpisy na bloga firmowego. Szczególnie cenne będą długoogonowe frazy (kilkuwyrazowe hasła) doprecyzowujące intencje internautów – artykuły blogowe to doskonałe miejsce na ich umieszczenie.

Narzędzia do analizy słów kluczowych, którymi warto zainspirować się podczas przygotowywania planu publikacji to:

  • Planer Słów Kluczowych od Google,
  • Ubersuggest (neilpatel.com/ubersuggest),
  • Keyword Tool (keywordtool.io).

Google Analytics – poznaj swojego użytkownika i jego potrzeby informacyjne

Zainteresuj się także tym, co dzieje się na Twojej stronie internetowej, przeglądając statystyki Google Analytics. Po pierwsze przejrzyj, które wpisy na blogu cieszą się największą popularnością – na tej podstawie możesz przygotować listę podobnych artykułów. Po drugie sprawdź, co się dzieje w Twojej wewnętrznej wyszukiwarce – zapytania wpisywane przez użytkowników to również cenne źródło informacji o ich potrzebach informacyjnych. Po trzecie zidentyfikuj teksty, na których użytkownicy nie spędzają zbyt wiele czasu – to może oznaczać, że artykuł nie jest wyczerpujący lub nie odpowiada oczekiwaniom czytelnika. Zastanów się nad jego redakcją, rozszerzeniem treści, dodaniem ciekawych multimediów.

Quora – przejrzyj inteligentne dyskusje, które toczą użytkownicy o Twojej branży

Quora (quora.com) to serwis społecznościowy typu pytanie – odpowiedź (Q&A) poświęcony prowadzeniu merytorycznych dyskusji. Moderatorzy portalu bardzo dużą wagę przykładają do jakości prowadzonych rozmów, mocno kontrolując wpisy publikowane przez użytkowników. Dzięki temu nie natrafimy tutaj na hejt i komentarze mające na celu jedynie zszarganie reputacji danego przedsiębiorstwa.

Przeglądając Quora, z łatwością dotrzemy do tematów interesujących użytkowników. Warto się nimi zainspirować w przygotowywaniu harmonogramu bloga.

Buzzsumo – szybki przegląd najciekawszych wpisów z wyników wyszukiwania

Buzzsumo (buzzsumo.com) to aplikacja, która prezentuje, jak interesujący nas temat został opisany przez serwisy pojawiające się w wynikach wyszukiwania. Oprócz samych danych z „SERP-ów” – Title, adresu URL, daty publikacji, dowiemy się również, czy artykuł był udostępniany w social media (Facebook, Twitter, Reddit), jakie linki do niego prowadzą oraz jaki jest wynik evergreen score.

Narzędzie dostarcza sporo informacji dotyczących trendów, podobnych zapytań, powiązanych haseł, więc z powodzeniem można je wykorzystać podczas tworzenia strategii content marketingowej bloga firmowego.

Generatory pomysłów na bloga – skorzystaj z szablonowych pomysłów na teksty

Podczas poszukiwania inspiracji na tematy blogowe możesz skorzystać z tzw. generatorów pomysłów. Są to aplikacje, które najczęściej do wpisanego przez nas hasła dodają utarte wyrażenia, np. 18 książek o content marketingu wartych przeczytania. Takie tematy, choć oklepane, zawsze można wykorzystać do stworzenia własnych, bardziej oryginalnych wpisów blogowych.

Polecamy dwa anglojęzyczne generatory pomysłów:

Narzędzia to nie wszystko, czyli skąd jeszcze czerpać inspiracje na treści?

Narzędzia pomagające w poszukiwaniu tematów na bloga firmowego opierają się głównie na frazach wpisywanych przez użytkowników do wyszukiwarki. Inspiracji blogowych warto poszukać także we własnych zasobach i innych miejscach w internecie. Pomysły można znaleźć również:

  • U konkurencji – przeprowadzając benchmarking, zidentyfikujesz u konkurencji treści i tematy, które warto poruszyć na własnym blogu firmowym. Pamiętaj, aby podpatrywać pewne rozwiązania, inspirować się, ale nigdy nie kopiować tekstów z innych blogów firmowych,
  • Na grupach branżowych w social media – przejrzyj grupy na Facebooku poruszające tematy związane z Twoją branżą. Wytypuj zagadnienia warte opisania na stronie internetowej,
  • Na forach internetowych – sprawdź, na jakie tematy dyskutują użytkownicy, z czym mają największy problem, co wzbudza w nich największe wątpliwości i wykorzystaj to na swoim blogu firmowym,
  • W pytaniach zadawanych w komentarzach i mailach przez użytkowników – pytania zadawane obsłudze klienta to dobre źródło inspiracji do sekcji FAQ i artykułów poradnikowych,
  • We własnych mediach społecznościowych – komentarze, udostępnienia, pytania zadawane w wiadomości prywatnej także podpowiedzą Ci, jakie tematy interesują Twoich użytkowników.

Rozwój bloga firmowego nigdy nie jest łatwym zadaniem. Po czasie wydaje się, że wszystkie tematy zostały już opisane, a brak gotowych pomysłów może skutecznie podcinać skrzydła do dalszej pracy nad contentem. Staraj się nie popadać w utarte schematy i poszukiwać inspiracji w różnych miejscach, a w szczególności wsłuchuj się w potrzeby swoich klientów.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

kanoniczne adresy url 18.08.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Jak Google określa kanoniczne adresy URL?

Prowadzisz sklep internetowy z tysiącami produktów. Każdy z nich może być dostępny pod kilkoma różnymi adresami URL – w wersji z parametrami filtrów, w wersji mobilnej, z protokołem HTTPS lub HTTP, z “www” lub bez. Dla Ciebie to wciąż ta sama strona, dla Google to już duplikaty treści. Tu właśnie wkracza kanoniczny adres URL – Twój sprzymierzeniec w walce o porządek w indeksie wyszukiwarki i lepsze pozycjonowanie stron. W tym artykule pokażemy, jak Googlebot wybiera stronę kanoniczną, jakie są zasady wdrażania kanonicznych adresów i jakie błędy mogą obniżyć Twoją widoczność w wynikach wyszukiwania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

gdzie kupić domenę i hosting 14.08.2025 | czas czytania: 5:00 min | Domeny/hosting

Gdzie najlepiej kupić domenę i hosting?

Założenie własnej strony internetowej jest dziś tak samo ważne, jak kiedyś posiadanie wizytówki czy reklamy w prasie. To adres internetowy jest pierwszym punktem kontaktu między klientem a Twoją firmą. Domena to nie tylko techniczny element — to część marki, a hosting decyduje o tym, czy Twoja witryna będzie szybka, stabilna i bezpieczna. Dobrze dobrane rozszerzenie domeny, właściwy rejestrator nazw domen i solidny dostawca usług hostingowych mogą przesądzić o sukcesie Twojej obecności online. W tym artykule przeprowadzimy Cię krok po kroku przez proces zakupu domeny i wybór najlepszego hostingu stron internetowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

SEO 11.08.2025 | czas czytania: 13 | SEO

Pozycjonowanie stron – poradnik i podstawy

Czasy, w których wykupienie domeny i stworzenie strony www wystarczyło do zaistnienia w Internecie, minęły bezpowrotnie. Właściciele witryn i serwisów online powinni zadbać o wysoką pozycję w wyszukiwarce Google, użyteczne treści oraz wartościowe linki. Dzięki temu będą w stanie przebić się przez stale rosnącą konkurencję w wirtualnym świecie. Prowadzisz bloga, stronę firmową lub własny sklep internetowy i nie wiesz, od czego zacząć? Przygotowaliśmy kompleksowy poradnik pozycjonowania stron internetowych, który odsłoni przed Tobą tajniki działań SEO. Zapraszamy do lektury! Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt