Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
02.01.2024 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Inspiracje i ciekawe pomysły na teksty na bloga firmowego – 8 narzędzi

Inspiracje i ciekawe pomysły na teksty na bloga firmowego – 8 narzędzi

Coraz więcej przedsiębiorców posiadających strony internetowe decyduje się na prowadzenie bloga firmowego. Inwestycja w treści wspiera proces pozycjonowania, zwiększa ruch na stronie, nierzadko wpływając na wzrost współczynnika konwersji. Redagowanie tekstów odpowiadających na potrzeby informacyjne użytkowników usprawnia także proces obsługi klienta oraz kreuje wizerunek marki jako eksperta w branży. Co jednak zrobić, gdy brakuje pomysłów na nowe teksty blogowe? Najlepiej skorzystać z 8 poniższych narzędzi pomagajacych w znalezieniu inspiracji na angażujące wpisy!

Podpowiedzi Google i wyniki wyszukiwania – dowiedz się, co się dzieje w sieci

Wyszukiwarka nie służy jedynie do znalezienia odpowiedzi na konkretne pytania lub wątpliwości. Może także podpowiedzieć, jakich informacji poszukują użytkownicy, co ich interesuje i absorbuje. W tym celu należy po prostu wpisać początek hasła lub frazy, które chcemy zbadać, a autopodpowiedzi Google wskażą powiązane wyrażenia.

Warto również zweryfikować, jakie treści pojawiają się w wyszukiwarce jako odpowiedź na wpisane przez nas hasło. W ten sposób można zaobserwować, jak inni podchodzą do naszej branży lub tematu, którym chcemy się zająć. Wyniki wyszukiwania (a w szczególności dalsze strony wyszukiwarki) to prawdziwa kopalnia pomysłów na artykuły na bloga firmowego.

Google Trends  – poznaj tematy zyskujące popularność w sieci

Google Trends (trends.google.pl/trends/?geo=PL) to narzędzie powszechnie wykorzystywane do poszukiwania tematów na bloga firmowego przez blogerów, content marketerów i copywriterów. Dane o popularności i trendach dotyczących poszczególnych zapytań otrzymujemy wprost od wyszukiwarki Google, co sprawia, że aplikacja staje się wartościowym źródłem inspiracji. Po wpisaniu wybranego przez nas hasła otrzymujemy powiązane z naszym słowem kluczowym tematy zdobywające popularność w sieci.

Google Trends pomaga w znalezieniu pomysłów zarówno na evergreenowe wpisy na bloga, przynoszące ruch w długim okresie, jak i na artykuły sezonowe, które warto uwzględnić w strategii content marketingowej.

Answer the Public – przygotuj tekst pod Direct Answer

Kolejnym narzędziem należącym do tzw. generatorów pomysłów jest Answer The Public. Aplikację wykorzystują przede wszystkim osoby zajmujące się optymalizacją strony internetowej oraz copywriterzy w celu nasycenia treści semantycznymi słowami kluczowymi. Hasła i wyrażenia prezentowane przez narzędzie to gotowe do zastosowania tytuły i śródtytuły w tekstach blogowych. Wystarczy pobrać listę fraz w pliku CSV, sprawdzić ich popularność, dopisać koncepcję na treść, by mieć już przygotowany wstępny plan strategii content marketingowej na kilka kolejnych miesięcy.

Narzędzia do analizy słów kluczowych – sprawdź, jak użytkownicy poszukują informacji w sieci

Podczas pozycjonowania strony internetowej specjaliści SEO wspierają się narzędziami służącymi do keyword researchu, identyfikując wyrażenia, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki, aby znaleźć określone usługi lub produkty. Wśród słów kluczowych można znaleźć wiele inspiracji na wpisy na bloga firmowego. Szczególnie cenne będą długoogonowe frazy (kilkuwyrazowe hasła) doprecyzowujące intencje internautów – artykuły blogowe to doskonałe miejsce na ich umieszczenie.

Narzędzia do analizy słów kluczowych, którymi warto zainspirować się podczas przygotowywania planu publikacji to:

  • Planer Słów Kluczowych od Google,
  • Ubersuggest (neilpatel.com/ubersuggest),
  • Keyword Tool (keywordtool.io).

Google Analytics – poznaj swojego użytkownika i jego potrzeby informacyjne

Zainteresuj się także tym, co dzieje się na Twojej stronie internetowej, przeglądając statystyki Google Analytics. Po pierwsze przejrzyj, które wpisy na blogu cieszą się największą popularnością – na tej podstawie możesz przygotować listę podobnych artykułów. Po drugie sprawdź, co się dzieje w Twojej wewnętrznej wyszukiwarce – zapytania wpisywane przez użytkowników to również cenne źródło informacji o ich potrzebach informacyjnych. Po trzecie zidentyfikuj teksty, na których użytkownicy nie spędzają zbyt wiele czasu – to może oznaczać, że artykuł nie jest wyczerpujący lub nie odpowiada oczekiwaniom czytelnika. Zastanów się nad jego redakcją, rozszerzeniem treści, dodaniem ciekawych multimediów.

Quora – przejrzyj inteligentne dyskusje, które toczą użytkownicy o Twojej branży

Quora (quora.com) to serwis społecznościowy typu pytanie – odpowiedź (Q&A) poświęcony prowadzeniu merytorycznych dyskusji. Moderatorzy portalu bardzo dużą wagę przykładają do jakości prowadzonych rozmów, mocno kontrolując wpisy publikowane przez użytkowników. Dzięki temu nie natrafimy tutaj na hejt i komentarze mające na celu jedynie zszarganie reputacji danego przedsiębiorstwa.

Przeglądając Quora, z łatwością dotrzemy do tematów interesujących użytkowników. Warto się nimi zainspirować w przygotowywaniu harmonogramu bloga.

Buzzsumo – szybki przegląd najciekawszych wpisów z wyników wyszukiwania

Buzzsumo (buzzsumo.com) to aplikacja, która prezentuje, jak interesujący nas temat został opisany przez serwisy pojawiające się w wynikach wyszukiwania. Oprócz samych danych z „SERP-ów” – Title, adresu URL, daty publikacji, dowiemy się również, czy artykuł był udostępniany w social media (Facebook, Twitter, Reddit), jakie linki do niego prowadzą oraz jaki jest wynik evergreen score.

Narzędzie dostarcza sporo informacji dotyczących trendów, podobnych zapytań, powiązanych haseł, więc z powodzeniem można je wykorzystać podczas tworzenia strategii content marketingowej bloga firmowego.

Generatory pomysłów na bloga – skorzystaj z szablonowych pomysłów na teksty

Podczas poszukiwania inspiracji na tematy blogowe możesz skorzystać z tzw. generatorów pomysłów. Są to aplikacje, które najczęściej do wpisanego przez nas hasła dodają utarte wyrażenia, np. 18 książek o content marketingu wartych przeczytania. Takie tematy, choć oklepane, zawsze można wykorzystać do stworzenia własnych, bardziej oryginalnych wpisów blogowych.

Polecamy dwa anglojęzyczne generatory pomysłów:

Narzędzia to nie wszystko, czyli skąd jeszcze czerpać inspiracje na treści?

Narzędzia pomagające w poszukiwaniu tematów na bloga firmowego opierają się głównie na frazach wpisywanych przez użytkowników do wyszukiwarki. Inspiracji blogowych warto poszukać także we własnych zasobach i innych miejscach w internecie. Pomysły można znaleźć również:

  • U konkurencji – przeprowadzając benchmarking, zidentyfikujesz u konkurencji treści i tematy, które warto poruszyć na własnym blogu firmowym. Pamiętaj, aby podpatrywać pewne rozwiązania, inspirować się, ale nigdy nie kopiować tekstów z innych blogów firmowych,
  • Na grupach branżowych w social media – przejrzyj grupy na Facebooku poruszające tematy związane z Twoją branżą. Wytypuj zagadnienia warte opisania na stronie internetowej,
  • Na forach internetowych – sprawdź, na jakie tematy dyskutują użytkownicy, z czym mają największy problem, co wzbudza w nich największe wątpliwości i wykorzystaj to na swoim blogu firmowym,
  • W pytaniach zadawanych w komentarzach i mailach przez użytkowników – pytania zadawane obsłudze klienta to dobre źródło inspiracji do sekcji FAQ i artykułów poradnikowych,
  • We własnych mediach społecznościowych – komentarze, udostępnienia, pytania zadawane w wiadomości prywatnej także podpowiedzą Ci, jakie tematy interesują Twoich użytkowników.

Rozwój bloga firmowego nigdy nie jest łatwym zadaniem. Po czasie wydaje się, że wszystkie tematy zostały już opisane, a brak gotowych pomysłów może skutecznie podcinać skrzydła do dalszej pracy nad contentem. Staraj się nie popadać w utarte schematy i poszukiwać inspiracji w różnych miejscach, a w szczególności wsłuchuj się w potrzeby swoich klientów.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI? 17.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI?

Coraz więcej osób zastanawia się, jak pisać bloga skutecznie, aby wyróżnić się w gąszczu treści. Odpowiedź jest dziś prostsza niż kiedykolwiek: z pomocą sztucznej inteligencji. Narzędzia AI potrafią przyspieszyć tworzenie wartościowych treści, pomóc dobrać słowa kluczowe, zoptymalizować strukturę tekstu blogowego i zadbać o czytelność. Jednak, by efektywnie z nich korzystać, trzeba wiedzieć jak pisać bloga z AI poprawnie – z zachowaniem autentyczności, jakości i zasad SEO. W tym artykule wyjaśnimy, jak pisanie tekstów blogowych może pozytywnie wpłynąć na widoczność w wyszukiwarce i jakich metod użyć, aby stworzyć angażujące treści, które stają się jednocześnie wartościowym i opłacalnym contentem. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt