Ile kosztuje pozycjonowanie?

Bezpłatna wycena

Pozycjonowanie strony internetowej to podstawowa metoda promocji biznesu w sieci. Nic więc dziwnego, że pytanie o cennik pozycjonowania pojawia się już podczas pierwszego kontaktu klienta z tą usługą. Odpowiedź jednak nie jest prosta i nawet najbardziej doświadczony specjalista, w większości przypadków nie będzie w stanie w ciągu kilku sekund podać dokładnej wyceny pozycjonowania strony i określić, ile kosztuje reklama w Google. Dzieje się tak z prostej przyczyny - zbyt wiele czynników ma wpływ na koszt pozycjonowania, dlatego wycena nigdy nie powinna być przeprowadzona „od ręki”. Aby rzetelnie podać, ile kosztuje pozycjonowanie strony należy, w pierwszej kolejności, przeprowadzić dokładną analizę serwisu, na którą składa się sprawdzenie kilku elementów. 

 

napis na laptopie

 

Czynniki wpływające na koszt pozycjonowania strony

W dużym uproszczeniu możemy przyjąć, że są to elementy zależne od samej strony, czyli czynniki on-site  jak i od otoczenia – czynniki off-site. 

 

Czynniki on-site:

  1. Jakość strony internetowej, m.in.:
  • stopień optymalizacji strony,
  • treść serwisu,
  • rodzaj strony, np. sklep internetowy, strona korporacyjna
  • inne
  1. Liczba słów kluczowych
  • Kilka – kilkanaście fraz,
  • pozycjonowanie szerokie – long tail, dla nawet kilkuset wyrażeń
  1. Charakter tych słów
  • frazy generyczne, np.
  • frazy lokalne,
  • słowa brandowe,
  • złożenia słów, ilość wyrazów w frazie
  1. Dotychczasowa historia pozycjonowania
  • czy strona była pozycjonowana,
  • jakie były efekty,
  • czy nastąpiły spadki pozycji / ruchu
  1. Techniczne aspekty, m.in.:
  • wiek domeny,
  • technologia wykonania strony www,
  • itp.

 

Czynniki off-site:

  1. Konkurencyjność branży, m.in.:
  • np. finanse,
  • turystyka,
  • nieruchomości,
  • motoryzacja,
  • usługi
  1. Analiza konkurencji SEO np.:
  • jakie serwisy znajdują się na pierwszych 20 wyników wyszukiwania
  • jakimi metodami pozycjonują się serwisy z pierwszych kilku miejsc
  1. Analiza konkurencji w reklamach Google AdWords
  • ilość reklam,
  • stawka CPC
  • potencjalny budżet miesięczny
  1. Sezonowość
  2. Zmiany w algorytmie Google 

 

Koszt pozycjonowania a ilość wyników wyszukiwania w Google

Do czynników off-site nie zaliczamy parametru „ilość wyników wyszukiwania w Google”. W naszej opinii ilość zaindeksowanych przez wyszukiwarkę Google witryn, zawierających dane słowa kluczowe – czyli wspomniana „ilość wyników…” – jest drugorzędnym składnikiem procesu wyceny działań SEO.

Dla poniżej zamieszczamy zrzuty z wyszukiwarki Google dla dwóch wyrażeń : 

 

Wyniki wyszukiwaniaWyszukiwanie w Google

 

Jak widać fraza „wózki widłowe” jest ponad tysiąc razy mniej popularna od frazy „a to co”. Mimo tego uważamy, że właśnie to pierwsze wyrażenie jest o wiele trudniejszym do wypozycjonowania. Wystarczy zwrócić uwagę na kilka wcześniej wymienionych czynników off-site, aby wnioskować, które słowo kluczowe jest ciężej wprowadzić do top 10 wyszukiwarki Google.pl.

 

Fraza"wózki widłowe""a to co"
Ilość wyników wyszukiwania w Google1 280 0001 820 000 000
BranżaBardzo konkurencyjnaBrak
Analiza konkurencji SEOBardzo dużaBrak
Analiza konkurencji AdWordsBardzo dużaBrak

 

Co się składa na koszt pozycjonowania?

Kolejnym po "ile kosztuje reklama w internecie", bardzo często zadawanym pytaniem przez naszych klientów jest „dlaczego to tyle kosztuje?”. Będąc już po analizie on-site i off-site wiemy z jaką skalą trudności mamy do czynienia i na tej podstawie możemy estymować jakie nakłady należy przeznaczyć na pozycjonowanie danej frazy bądź zestawu słów kluczowych dla konkretnego klienta.

Do najważniejszych części składowych decydujących o koszcie pozycjonowania należą:

Koszty pozycjonowania

 

Audyt SEO – koszt

Dla każdego klienta, w ramach współpracy, przygotowujemy zalecenia optymalizacyjne, które są wynikiem audytu SEO. Jest to dokumentacja zgodna z wytycznymi Google, więc wdrożenie zawartych w niej zaleceń znacznie poprawia widoczność strony dla przeglądarek internetowych. Zalecenia optymalizacyjne zazwyczaj mają od 15 do nawet kilkudziesięciu stron, więc nie jest to zwykły, standardowy dokument, a zaawansowany raport z analizy SEO, na którą trzeba poświęcić sporo czasu.

 

Koszt Konsultingu SEO

ile kosztuje SEODziałania doradcze z zakresu pozycjonowania są bardzo często niewidocznym dla klienta nakładem, który musimy ponieść . Cyklicznie analizujemy takie narzędzia Google jak Analytics i Webmaster Tools oraz wykonujemy badania domeny na kilku zewnętrznych aplikacjach typu MajesticSEO, Semstorm, Ahrefs. Do tego dochodzi bieżąca obsługa i kontakt z klientem, np. w sprawie wdrażanych zmian na stronie internetowej bądź planowanych działań w innych kanałach marketingowych, które mogą mieć wpływ na pozycje serwisu.

 

Koszt Link building

Jest to największa część składowa naszej wyceny pozycjonowania. Bardzo dbamy o jakość naszego zaplecza, inwestujemy w nie sporo środków, aby było wartościowe, unikalne, zoptymalizowane oraz tematycznie powiązane z branżą klienta. Niestety, takie działania pochłaniają kolejne środki, które podwyższają kwoty na fakturze za usługi SEO. Na rynku istnieją narzędzia, które mogą obniżyć koszt link building – np. masowe katalogowanie czy Systemy Wymiany Linków,  jednak jest to pozorna oszczędność, ponieważ użycie wspomnianych „automatów pozycjonerskich” w większości przypadków powoduje nałożenie kary filtra, dlatego nie korzystamy z tego typu wsparcia, a nasze linkowanie opieramy wyłącznie o własne zaplecze.

 

To w końcu ile kosztuje pozycjonowanie?

Aby się o tym dowiedzieć – najłatwiej i najszybciej jest wysłać zapytanie. Zachęcamy do kontaktu poprzez formularz na naszej stronie:

Wyślij zapytanie

Kalkulator

Staramy się odpisać w ciągu jednego dnia roboczego. W trudniejszych przypadkach nasz czas odpowiedzi może się wydłużyć, jednak nie powinien on przekroczyć 3 dni roboczych.

 

Polecane

2017-08-28
Pytania i odpowiedzi to nowa sekcja w wizytówce Google Maps. Funkcjonalność przypomina forum -...
2017-08-10
Google zapowiada zmiany w sposobie wyświetlania rozszerzenia linków do podstron, rozszerzenia...
2017-07-31
Zmień cover photo na stronie na Facebooku na wideo w tle. Zwiększysz zaangażowanie fanów i...
2017-09-14
Analizowanie danych o ruchu dostarcza cennych informacji, dzięki którym można m.in. udoskonalić...
2017-09-15
Profil linków zwrotnych (tzw. backlinks) należy regularnie analizować, aby w porę wykryć spam i...
2017-08-04
Obecność w Mapach Google zwiększa widoczność firmy, która prowadzi działalność na lokalnym...