Google szykuje osobny indeks na urządzenia mobilne - Blog Artefakt

Google szykuje nowy, oddzielny indeks na urządzenia mobilne

/ SEO
Internet w telefonie

Google przygotowuje prawdziwą rewolucję dla użytkowników urządzeń mobilnych. W najbliższych miesiącach przedstawi nowy, oddzielny indeks. Dzięki niemu mobilni użytkownicy uzyskają lepiej dopasowane wyniki wyszukiwania.

Aktualizacja: Paul Haahr z Google skorygował wypowiedź Gary Illyesa, oświadczając na Twitterze, że nie będzie osobnego indeksu na urządzenia mobilne

Obecnie kalifornijski gigant branży internetowej dysponuje jednym indeksem wyników wyszukiwania dla wszystkich urządzeń. Pracownik Google Gary Illyes potwierdza, że trwają prace nad nowym indeksem. Google w ciągu kilki miesięcy zamierza stworzyć oddzielny indeks dopasowany pod urządzenia mobilne. Obecny zostanie utrzymany dla użytkowników komputerów.

Wiadomość do opinii publicznej trafiła 13 października na wystąpieniu wcześniej wspominanego, webmastera Google, Gary’ego Illyes’a. Nie podał on konkretnego terminu wdrożenia opisywanych zmian, jednak searchengineland.com potwierdza, że wszystko stanie się w ciągu kilku miesięcy.

Google mobile

Firma ponad rok temu po raz pierwszy poinformowała o eksperymentowaniu z indeksem dostosowanym pod urządzenia mobilne. Od tego czasu trwają nad nim wzmożone prace, a Google za każdym razem udowadnia ich sens.

Nie wiadomo jeszcze dokładnie, w jaki sposób będzie działał indeks. Na przykład skoro będzie to podstawowy indeks dla urządzeń mobilnych, to czy nie będzie wykorzystywany do jakichkolwiek zapytań z urządzeń stacjonarnych? Czy wyniki wyszukiwania będą zawierać jedynie przyjazne dla komórek treści?

Coraz mniej zapytań pochodzi z urządzeń stacjonarnych, jednak wciąż generują one aktywność na stronach. Tymczasem ruch mobilny z roku na rok jest coraz większy i stale rośnie. Jak donosi „StartCounter” aż 39% stron internetowych przeglądana jest przez urządzenia mobilne. Jeszcze lepiej wygląda to w Polsce, gdzie ponad 50% witryn zostało odwiedzonych za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Nowy indeks może całkowicie różnić się od indeksu urządzeń stacjonarnych. Co za tym idzie, wprowadzenie go może być dla świata SEO prawdziwą rewolucją, zmieniając go nie do poznania.

Również na naszym blogu
Wskazówki Google dla Webmasterów to rozbudowany dokument, w którym zawarte są dobre praktyki...
Semantyczne słowa kluczowe pomagają nasycić treść frazami, które wspomogą pozycjonowanie serwisu...
Pozycjonowanie sezonowe pomaga zwiększyć współczynnik konwersji w szczycie sezonu. Jak realizować...
Pisanie tekstów na nową stronę internetową to nie lada wyzwanie. Podpowiadamy, jak zaplanować...
Prowadząc stronę na Facebooku należy unikać 13 kardynalnych błędów, które utrudniają budowanie...