Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
24.06.2015 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Google Search Console zastąpiło Google Webmaster Tools

Google Search Console zastąpiło Google Webmaster Tools

Po blisko dziesięciu latach Google postanowiło zmienić nazwę jednej ze swoich najpopularniejszych usług z Google Webmaster Tools na Google Search Console.

Pierwszy portal z poradami dla webmasterów, Google uruchomiło w 2001 roku. W 2006 roku portal ten został rozbudowany i powstało Centrum Google dla Webmasterów.

 

To bezpłatne narzędzie dostarcza szczegółowych danych dotyczących zawartości serwisów internetowych oraz ich  widoczności w wyszukiwarce Google. Narzędzie jest wykorzystywane do indeksowania witryny, zarządzania nią, a także monitorowania i rozwiązywania problemów związanych ze złośliwym oprogramowaniem i spamem.

GSC - narzędzia dla webmasterówDlaczego postanowiono zmienić nazwę? Usługa przeznaczona jest dla szerokiego grona odbiorców, natomiast początkowa nazwa narzędzia sugerowała, że skierowane jest ono tylko do określonych użytkowników – webmasterów. Narzędzie  stanowi jednak rozwiązanie zarówno dla webmasterów, jak również hobbystów, właścicieli małych firm, ekspertów SEO, marketingowców, programistów, projektantów oraz deweloperów aplikacji. Google poprzez zmianę nazwy chce poszerzyć spektrum użytkowników, którzy będą mogli utożsamiać się z produktem. Dzięki temu GSC może stać się narzędziem dla wszystkich osób prowadzących strony internetowe.

 

Adres do panelu pozostał taki sam: https://www.google.com/webmasters/tools. Przedstawiciele Google zapowiadają, że nowa wersja będzie wdrażana na całym świecie w ciągu najbliższych tygodni. W Polsce nazwa została już zmieniona.

 

 

Jak wynika z informacji umieszczonych na blogu Google, modyfikacje nie będą dotyczyć tylko wyglądu narzędzia. W przyszłości w panelu mają pojawić się nowe funkcje oraz usprawnienia dla wszystkich osób związanych z wyszukiwarką Google. Dowodem potwierdzającym te zapowiedzi jest wprowadzenie nowej funkcjonalności w Google Search Console, która pozwala na dodawanie aplikacji do panelu narzędzi. Dzięki temu rozwiązaniu można śledzić, gdzie treści  aplikacji znajdują się w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo istnieje możliwość sprawdzenia, w jaki sposób roboty Google widzą aplikacje.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

wykres z danymi 13.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Co się sprzedaje w Polsce i dlaczego?

Polski rynek sprzedaży detalicznej rośnie w siłę. Największy wzrost sprzedaży dotyczył pojazdów samochodowych, motocykli i części (o 22%) oraz paliw (o 13,1%) . W e-commerce dominowały kategorie takie jak moda, kosmetyki, produkty farmaceutyczne oraz elektronika. Popularność zyskały również produkty ekologiczne i zdrowa żywność, co odzwierciedla zmieniające się preferencje konsumentów. Z tego artykułu dowiesz się, co się najlepiej sprzedaje w Polsce. Czytaj więcej
dane dla sklepu sportowego 12.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Reklama sklepu sportowego – jak skutecznie przyciągnąć aktywnych klientów?

W dobie rosnącej popularności zdrowego stylu życia i sportu, sklepy sportowe zyskują nowych klientów, ale jednocześnie konkurencja na rynku staje się coraz bardziej zacięta. Wielu właścicieli zadaje sobie pytanie: jak wyróżnić się w tłumie i przyciągnąć osoby naprawdę zainteresowane aktywnością fizyczną? Cały sekret tkwi w dobrze przemyślanej reklamie, która trafia prosto w potrzeby i motywacje klientów, a więc tych, którzy szukają jakości, inspiracji i wsparcia w drodze do sportowych celów. W tym artykule pokażemy, jak krok po kroku zaplanować skuteczne działania promocyjne, które zwiększą ruch w sklepie i przełożą się na realny wzrost sprzedaży. Czytaj więcej
yoast seo 09.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Yoast SEO – jak ustawić meta tagi i poprawić widoczność w Google?

Chcesz, by Twoja strona lepiej widoczna była w Google, ale nie wiesz, od czego zacząć? Z pomocą przychodzi Yoast SEO. Jest to popularna wtyczka do WordPressa, która w prosty sposób pozwala ustawić meta tagi, czyli tytuły i opisy widoczne w wynikach wyszukiwania. To właśnie te elementy decydują o tym, czy użytkownik kliknie w Twoją stronę. Dzięki Yoast SEO możesz zadbać o nie bez znajomości kodu, korzystając z intuicyjnego edytora i gotowych zmiennych. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku zoptymalizować meta tagi i zwiększyć swoją szansę na wyższą pozycję w Google. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt