Google Post dostępne na wszystkich kontach Google Moja Firma - Blog Artefakt

Google Post dostępne na wszystkich kontach Google Moja Firma

27.06.2017 / SEO
local seo

Google nieustannie rozwija swoje usługi, dbając także o lokalnych przedsiębiorców korzystających z wizytówek Google Maps. W ubiegłym tygodniu zostało udostępnione bezpłatne narzędzie do tworzenia prostych stron internetowych, a teraz możemy testować kolejną nowość – wpisy publikowane przez właścicieli na kontach Google Moja Firma.

Publikuj wpisy bezpośrednio w wynikach wyszukiwania

Pierwsze informacje o możliwości publikowania wpisów przez właścicieli wizytówek pojawiły się w ubiegłym roku. Testy objęły amerykański rynek, a my z niecierpliwością czekaliśmy, jaką decyzję podejmie Google w tej sprawie. Ostatecznie eksperyment wypadł pomyślnie i wszyscy posiadacze kont Google Moja Firma mogą udostępniać dodatkowe informacje, które ukażą się na wizytówce w wynikach wyszukiwania oraz w mapach Google.

Opublikowanie wpisu jest bardzo proste i sprowadza się do kilku kroków:

1. Zaloguj się na konto Google Moja Firma. Na stronie głównej oraz w menu po lewej stronie znajduje się sekcja Wpisy.

Publikowanie wpisu

2. Po przejściu do zakładki z wpisami rozpoczynamy przygotowanie pierwszego postu. W tym celu możemy:

  • Dodać zdjęcie,
  • Napisać od 100 do 300 słów ciekawej treści,
  • Zrobić z wpisu wydarzenie (opcja będzie działała podobnie jak wydarzenia na portalu Facebook),
  • Utworzyć przycisk call to action wraz z linkiem odsyłającym np. do naszego serwisu, specjalnie przygotowanego landing page’a lub podstrony ofertowej.

Tworzenie wpisu Google Post

3. Kliknij przycisk Podgląd, aby sprawdzić, jak wpis zaprezentuje się na wizytówce. Następnie naciśnij button Opublikuj.

wizytówka z Google Post

4. Gotowe! Twój pierwszy post po chwili pojawi się na wizytówce wyświetlonej w wynikach wyszukiwania oraz mapach Google.

Wpis opublikowany przez właściciela

Użytkownicy po kliknięciu w post mogą go udostępnić w wybranych social mediach, przesłać mailem lub skopiować prowadzący do niego link.

Dlaczego warto publikować wpisy w Google Moja Firma?

Większość osób, które poszukują lokalnych firm, korzysta w tym celu z wyszukiwarki. Informacje dostępne na wizytówkach Google Maps czasami są wystarczające do podjęcia decyzji o skorzystaniu z usług przedsiębiorcy – użytkownik nie przechodzi na oficjalną stronę internetową. Posty stanowią okazję do wzbudzenia zainteresowania internauty, skierowania jego uwagi na wyjątkową ofertę lub sezonową akcję rabatową. Jeśli Google udostępnia nową opcję dotarcia do klientów, to zdecydowanie warto z niej skorzystać, aby choć przez chwilę być o krok przed konkurencją.

Google Post są widoczne zarówno w desktopowej, jak i mobilnej wyszukiwarce Google.

Również na naszym blogu
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...
Wdrożenie pełnych zaleceń optymalizacyjnych wymaga posiadania dostępów do serwera, aby można było...
Reklama kawiarni, pubu czy bistro to nie wszystko. Aby dać się znaleźć potencjalnym klientom, warto...