Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
21.08.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Google ostrzega: zabezpiecz swoją stronę protokołem HTTPS i certyfikatem SSL!

Google ostrzega: zabezpiecz swoją stronę protokołem HTTPS i certyfikatem SSL!

Jeśli posiadasz stronę internetową i nie wdrożyłeś jeszcze certyfikatu SSL, warto w najbliższym czasie rozważyć przejście z HTTP na HTTPS. Po raz kolejny Google ostrzega, że niezabezpieczone serwisy od października zostaną oznaczone w przeglądarce Chrome jako niebezpieczne. Taka informacja może obniżyć ruch na Twojej stronie, zniechęcając użytkowników do dokonania konwersji.

Posiadasz formularz na stronie? Zabezpiecz ją protokołem HTTPS!

W drugiej połowie sierpnia Google za pośrednictwem narzędzia Search Console rozpoczęło wysyłanie ostrzeżeń dla właścicieli stron bez certyfikatu SSL.

Z treści wiadomości dowiadujemy się, że od października wszystkie serwisy nieposiadające protokołu HTTPS zostaną oznaczone w przeglądarce Chrome w wersji 62 jako niebezpieczne. Użytkownik zobaczy dodatkowy alert, jeśli:

  • Przejdzie na stronę z HTTP,
  • Wpisze dane do formularza w serwisie bez HTTPS,
  • Przegląda niezabezpieczone strony, korzystając z trybu Incognito.

Nie jest to pierwsze ostrzeżenie Google dla właścicieli serwisów bez SSL. Na początku roku w Search Console pojawiły się podobne powiadomienia. W najnowszym komunikacie znajduje się także informacja, że w przyszłości wszystkie strony na HTTP zostaną oznaczone jako niebezpieczne. Prawdopodobnie HTTPS jest także jednym z czynników rankingowych, więc ma wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania.

Dlaczego warto przejść na HTTPS?

Wdrażając certyfikat SSL, przede wszystkim zyskamy w oczach Google, nie będziemy otrzymywać powiadomień w Search Console oraz umocnimy pozycję w wyszukiwarce. Ponadto zadbamy także o bezpieczeństwo danych użytkowników. Do pozostałych korzyści należą:

  • Wzrost wiarygodności witryny przekładający się na wartościowy ruch w serwisie,
  • Szansa na poprawę współczynnika konwersji (użytkownicy ufają szyfrowanym połączeniom),
  • Niezawodność certyfikatu SSL, gwarantująca brak możliwości złamania zabezpieczeń bez hakerów i wykradnięcia wrażliwych danych,
  • Przewaga w wynikach wyszukiwania nad serwisami bez protokołu HTTPS.

Pamiętaj o poprawnej migracji z HTTP na HTTPS

Decydując się na certyfikat SSL, zadbaj o jego poprawną implementację. Jeśli nie zwrócisz uwagi na wszystkie newralgiczne kwestie techniczne, może pojawić się problem z wyświetlaniem strony lub zbieraniem danych w Search Console. Zerknij na naszą checklistę, zanim podejmiesz się przejścia z HTTP na HTTPS.

Po wdrożeniu SSL, przetestuj np. za pomocą narzędzia SSL Checker, czy Twoja strona działa bez zarzutu na HTTPS. Pamiętaj także o mobilnej wersji strony, aby zagwarantować pełne bezpieczeństwo danych osób korzystających ze smartfonów i tabletów do przeglądania Twojego serwisu.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

wykres z danymi 13.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Co się sprzedaje w Polsce i dlaczego?

Polski rynek sprzedaży detalicznej rośnie w siłę. Największy wzrost sprzedaży dotyczył pojazdów samochodowych, motocykli i części (o 22%) oraz paliw (o 13,1%) . W e-commerce dominowały kategorie takie jak moda, kosmetyki, produkty farmaceutyczne oraz elektronika. Popularność zyskały również produkty ekologiczne i zdrowa żywność, co odzwierciedla zmieniające się preferencje konsumentów. Z tego artykułu dowiesz się, co się najlepiej sprzedaje w Polsce. Czytaj więcej
dane dla sklepu sportowego 12.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Reklama sklepu sportowego – jak skutecznie przyciągnąć aktywnych klientów?

W dobie rosnącej popularności zdrowego stylu życia i sportu, sklepy sportowe zyskują nowych klientów, ale jednocześnie konkurencja na rynku staje się coraz bardziej zacięta. Wielu właścicieli zadaje sobie pytanie: jak wyróżnić się w tłumie i przyciągnąć osoby naprawdę zainteresowane aktywnością fizyczną? Cały sekret tkwi w dobrze przemyślanej reklamie, która trafia prosto w potrzeby i motywacje klientów, a więc tych, którzy szukają jakości, inspiracji i wsparcia w drodze do sportowych celów. W tym artykule pokażemy, jak krok po kroku zaplanować skuteczne działania promocyjne, które zwiększą ruch w sklepie i przełożą się na realny wzrost sprzedaży. Czytaj więcej
yoast seo 09.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Yoast SEO – jak ustawić meta tagi i poprawić widoczność w Google?

Chcesz, by Twoja strona lepiej widoczna była w Google, ale nie wiesz, od czego zacząć? Z pomocą przychodzi Yoast SEO. Jest to popularna wtyczka do WordPressa, która w prosty sposób pozwala ustawić meta tagi, czyli tytuły i opisy widoczne w wynikach wyszukiwania. To właśnie te elementy decydują o tym, czy użytkownik kliknie w Twoją stronę. Dzięki Yoast SEO możesz zadbać o nie bez znajomości kodu, korzystając z intuicyjnego edytora i gotowych zmiennych. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku zoptymalizować meta tagi i zwiększyć swoją szansę na wyższą pozycję w Google. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt