Google ostrzega: zabezpiecz swoją stronę protokołem HTTPS i SSL - Blog Artefakt

Google ostrzega: zabezpiecz swoją stronę protokołem HTTPS i certyfikatem SSL!

/ SEO
seo techniczne

Jeśli posiadasz stronę internetową i nie wdrożyłeś jeszcze certyfikatu SSL, warto w najbliższym czasie rozważyć przejście z HTTP na HTTPS. Po raz kolejny Google ostrzega, że niezabezpieczone serwisy od października zostaną oznaczone w przeglądarce Chrome jako niebezpieczne. Taka informacja może obniżyć ruch na Twojej stronie, zniechęcając użytkowników do dokonania konwersji.

Posiadasz formularz na stronie? Zabezpiecz ją protokołem HTTPS!

W drugiej połowie sierpnia Google za pośrednictwem narzędzia Search Console rozpoczęło wysyłanie ostrzeżeń dla właścicieli stron bez certyfikatu SSL.

brak zabezpieczeń Google

Z treści wiadomości dowiadujemy się, że od października wszystkie serwisy nieposiadające protokołu HTTPS zostaną oznaczone w przeglądarce Chrome w wersji 62 jako niebezpieczne. Użytkownik zobaczy dodatkowy alert, jeśli:

  • Przejdzie na stronę z HTTP,
  • Wpisze dane do formularza w serwisie bez HTTPS,
  • Przegląda niezabezpieczone strony, korzystając z trybu Incognito.

Ostrzeżenia o SSL

Nie jest to pierwsze ostrzeżenie Google dla właścicieli serwisów bez SSL. Na początku roku w Search Console pojawiły się podobne powiadomienia. W najnowszym komunikacie znajduje się także informacja, że w przyszłości wszystkie strony na HTTP zostaną oznaczone jako niebezpieczne. Prawdopodobnie HTTPS jest także jednym z czynników rankingowych, więc ma wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania.

Dlaczego warto przejść na HTTPS?

Wdrażając certyfikat SSL, przede wszystkim zyskamy w oczach Google, nie będziemy otrzymywać powiadomień w Search Console oraz umocnimy pozycję w wyszukiwarce. Ponadto zadbamy także o bezpieczeństwo danych użytkowników. Do pozostałych korzyści należą:

  • Wzrost wiarygodności witryny przekładający się na wartościowy ruch w serwisie,
  • Szansa na poprawę współczynnika konwersji (użytkownicy ufają szyfrowanym połączeniom),
  • Niezawodność certyfikatu SSL, gwarantująca brak możliwości złamania zabezpieczeń bez hakerów i wykradnięcia wrażliwych danych,
  • Przewaga w wynikach wyszukiwania nad serwisami bez protokołu HTTPS.

Pamiętaj o poprawnej migracji z HTTP na HTTPS

Decydując się na certyfikat SSL, zadbaj o jego poprawną implementację. Jeśli nie zwrócisz uwagi na wszystkie newralgiczne kwestie techniczne, może pojawić się problem z wyświetlaniem strony lub zbieraniem danych w Search Console. Zerknij na naszą checklistę, zanim podejmiesz się przejścia z HTTP na HTTPS.

Po wdrożeniu SSL, przetestuj np. za pomocą narzędzia SSL Checker, czy Twoja strona działa bez zarzutu na HTTPS. Pamiętaj także o mobilnej wersji strony, aby zagwarantować pełne bezpieczeństwo danych osób korzystających ze smartfonów i tabletów do przeglądania Twojego serwisu.

Również na naszym blogu
Niedawno Facebook opublikował nowy regulamin. Warunki korzystania z serwisu określają prawa i...
Audytując strony internetowe, staramy się wyeliminować wszystkie niedociągnięcia i problemy...
Jak stworzyć nagłówek, który będzie konwertować? Sprawdź wyniki badań Buzzsumo oraz naszych 8...
Ubrania, wózki niemowlęce czy pieluszki to produkty, po które klienci zawsze będą sięgać, aby...
Za pośrednictwem Search Console rozesłane zostały powiadomienia o przejściu serwisów na...