Autouzupełnianie w wyszukiwarce Google – podpowiedzi dla użytkowników i słowa kluczowe do pozycjonowania

| czas czytania: 5 min | SEO
Wyszukiwarka internetowa Google

Wpisując hasło do Google, wyszukiwarka podpowiada wyrażenia, którymi posługiwali się inni użytkownicy. Tak zwane autouzupełnianie pomaga szybciej dotrzeć do interesujących informacji, ale stanowi także podpowiedź dla specjalistów SEO i webmasterów, jakie słowa kluczowe warto umieścić w treści na stronie.

W jaki sposób działa autouzupełnianie?

Wyrażenia pojawiające się w autouzupełnianiu tworzone są na podstawie popularności wyszukiwanych słów.

Podpowiedzi pochodzą z:

  • Zapytań innych użytkowników, które są często wpisywane do wyszukiwarki,
  • Naszych zapytań, którymi posługiwaliśmy się w przeszłości (jeśli korzystając z wyszukiwarki, jesteśmy zalogowani na koncie Google i mamy włączoną funkcję Aktywność w internecie i aplikacjach).
wyszukiwarka

Algorytm autouzpełniania działa samodzielnie bez ingerencji googlarzy. Czasami może zdarzyć się, że po wpisaniu zapytania nie pojawią się proponowane hasła. Dzieje się tak, gdy wyszukiwana fraza jest dość nowa, nie cieszy się dużą popularnością lub narusza zasady Google.

Czy można wyłączyć autouzupełnianie?

Niestety, wyszukując w Google’a, nie możemy wyłączyć autouzupełniania. Podpowiedzi są wbudowane w wyszukiwarkę w celu ułatwienia użytkownikom wyszukiwania informacji. Jednak posługując się aplikacją Google, mamy do dyspozycji opcję wykluczenia wątków zyskujących popularność. W ten sposób zmniejszymy pulę podpowiedzi w autouzupełnianiu.

Brak obraźliwych treści w autouzupełnianiu

W kwietniu 2016 roku Tamar Yehoshua Google’s VP of Product Management poinformowała, że algorytm autouzupełniania został zaktualizowany tak, aby nie ukazywać obraźliwych i uwłaczających wyrażeń przy nazwisku jakiejkolwiek osoby.

Autowyszukiwanie

Oczywiście aplikacja nie działa idealnie i reaguje na popularność fraz, którymi posługują się internauci. Wciąż może pojawić się przezwisko obok nazwiska polityka czy artysty. Google prosi, aby zgłaszać takie sytuacje za pomocą formularza: https://support.google.com/legal/contact/lr_legalother?product=searchfeature – w algorytmie poprawione zostanie działanie filtra, aby nikt nie został celowo obrażony.

Jak wykorzystać autouzupełnianie w pozycjonowaniu?

Podpowiedzi Google są jednym ze źródeł słów kluczowych. Pokazują, w jaki sposób użytkownicy poszukują produktów lub usług, tematów blogowych i poradnikowych. By przeprowadzić rzetelną analizę doboru fraz, należy sprawdzić np. za pomocą Planera słów kluczowych, jaką popularnością cieszą się wyrażenia wyświetlane przez autouzupełnianie.

słowa kluczowe google

W wielu przypadkach narzędzie wskaże zerową liczbę wyszukań, co może sugerować, że chociaż hasła pojawiają się w podpowiedziach, nie są wyszukiwane zbyt często przez internautów. Warto jednak mimo wszystko zamieszczać słowa kluczowe z autouzupełniania, ponieważ trendy w przyszłości mogą się zmienić na korzyść fraz podpowiadanych przez Google.