Google wdraża kary za pop-upy! - Blog Artefakt

Google oficjalne potwierdza: wdrażane są kary za pop-upy!

12.01.2017 / SEO

Pod koniec sierpnia ubiegłego roku Google zapowiedziało wprowadzenie kolejnych zmian w mobilnych wynikach wyszukiwania: zniknięcie etykiet mobile-friendly oraz obniżanie pozycji stron, na których pojawiają się pełnoekranowe banery i reklamy. We wtorek nastąpiło wdrożenie nakładania kar za pop-upy.

 

Spadają pozycje stron z pop-upami

Google już w sierpniu wspominało, że 10 stycznia rozpocznie się wdrożenie obniżania pozycji stron mobilnych, które korzystają z pełnoekranowych reklam i banerów. Wczoraj internauci uzyskali potwierdzenie od Gary’ego Illyesa i Johna Muellera, że rozpoczęło się nakładanie kar za pop-upy.

 

 

 

Pop-upy bez obawy nałożenia kary można stosować w niektórych przypadkach, np. jeśli:

  • Pełnoekranowe okno posłuży do spełnienia wymogów prawa – informacje o plikach cookies, weryfikacja wieku na stronach z treścią przeznaczoną dla osób pełnoletnich,
  • Pop-up pojawi się jako okno logowania na stronie, której zawartość nie jest udostępniana publicznie,
  • Baner zajmuje niewielką część ekranu, a internauta może pominąć go z łatwością, jak pop-up z propozycją zainstalowania aplikacji.

Tworząc strony mobilne, wciąż nie można zapominać o użytkowniku. Google analizuje zachowania internautów w mobilnej wyszukiwarce i stara się dostosować ranking do potrzeb mobilnych użytkowników.

Również na naszym blogu
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...
Wdrożenie pełnych zaleceń optymalizacyjnych wymaga posiadania dostępów do serwera, aby można było...
Reklama kawiarni, pubu czy bistro to nie wszystko. Aby dać się znaleźć potencjalnym klientom, warto...