Google informuje: ukrywanie treści na stronie jest OK!

| czas czytania: 5 min | SEO
Wyszukiwarka Google

Wskazówek dla webmasterów należy przestrzegać, aby nie narazić się na karę od Google. Wśród nich znajdziemy wzmiankę o kategorycznym zakazie ukrywania tekstu widocznego dla robotów wyszukiwarki przed użytkownikami. Jednak okazuje się, że nie jest to zła praktyka w przypadku stron mobilnych i treści, które zostały schowane ze względu na poprawę użyteczności serwisu.

 

Ukryć czy nie ukryć? – oto jest pytanie!

Strony mobilne przeważnie nie zawierają aż tylu treści co ich desktopowe odpowiedniki. Osoby korzystające ze smartfonów i tabletów nie mogą być przytłoczone ogromem informacji, ponieważ nie będą w stanie na niewielkim ekranie zapoznać się ze wszystkimi dostępnymi materiałami. Dlatego powszechną praktyką jest stosowanie przycisków i elementów graficznych, po których kliknięciu użytkownik otrzyma pełny tekst na interesujący go temat.

 

Okazuje się, że dla Google treści ukryte pod buttonami na stronach mobilnych są tak samo ważne, jak teksty opublikowane w poszczególnych sekcjach serwisu. Gary Illyes potwierdził tę informację na Twitterze, dodając, że treści ukryte ze względu na poprawę użyteczności strony mobilnej są „pełnowartościowe” dla robotów wyszukiwarki i nie będzie problemu z ich indeksacją.

Ukrywanie treści nie jest już złą praktyką SEO w przypadku stron przygotowywanych na urządzenia mobilne. Pamiętajcie jednak, że to nie działa w przypadku serwisów desktopowych – tutaj nie możemy w żaden sposób manipulować widocznością tekstów, nie ryzykując nałożeniem kary ręcznej na domenę.

Ostatnie artykuły