Wskazówek dla webmasterów należy przestrzegać, aby nie narazić się na karę od Google. Wśród nich znajdziemy wzmiankę o kategorycznym zakazie ukrywania tekstu widocznego dla robotów wyszukiwarki przed użytkownikami. Jednak okazuje się, że nie jest to zła praktyka w przypadku stron mobilnych i treści, które zostały schowane ze względu na poprawę użyteczności serwisu.
Ukryć czy nie ukryć? – oto jest pytanie!
Strony mobilne przeważnie nie zawierają aż tylu treści co ich desktopowe odpowiedniki. Osoby korzystające ze smartfonów i tabletów nie mogą być przytłoczone ogromem informacji, ponieważ nie będą w stanie na niewielkim ekranie zapoznać się ze wszystkimi dostępnymi materiałami. Dlatego powszechną praktyką jest stosowanie przycisków i elementów graficznych, po których kliknięciu użytkownik otrzyma pełny tekst na interesujący go temat.
@schachin no, in the mobile-first world content hidden for ux should have full weight
— Gary Illyes (@methode) 5 listopada 2016
Okazuje się, że dla Google treści ukryte pod buttonami na stronach mobilnych są tak samo ważne, jak teksty opublikowane w poszczególnych sekcjach serwisu. Gary Illyes potwierdził tę informację na Twitterze, dodając, że treści ukryte ze względu na poprawę użyteczności strony mobilnej są „pełnowartościowe” dla robotów wyszukiwarki i nie będzie problemu z ich indeksacją.
Ukrywanie treści nie jest już złą praktyką SEO w przypadku stron przygotowywanych na urządzenia mobilne. Pamiętajcie jednak, że to nie działa w przypadku serwisów desktopowych – tutaj nie możemy w żaden sposób manipulować widocznością tekstów, nie ryzykując nałożeniem kary ręcznej na domenę.