Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
14.06.2015 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Frazy z długiego ogona a konwersja

Frazy z długiego ogona a konwersja

Z podanych przez Google danych wynika, że ponad 15% haseł wpisanych każdego dnia w wyszukiwarkę Google jest unikatowych, co oznacza, że nigdy wcześniej nie zostały one użyte przez nikogo innego. Co wynika z tej informacji dla właścicieli stron oraz sklepów internetowych? To nie tylko sygnał, że Internauci są coraz bardziej kreatywni w wymyślaniu zapytań, ale też wiadomość, że chcą oni jak najszybciej dotrzeć do informacji, która jest im w danej chwili potrzebna lub do produktu, którego poszukują. Wpisanie sprecyzowanego zapytania (często z parametrem, kolorem lub inna cechą) pozwala na szybkie odszukanie produktu lub usługi, bez konieczności czasochłonnego przeglądania wielu kategorii oraz produktów, którymi nie są zainteresowani.

długi ogon - pozycjonowanie szerokie

Strategia promocji strony internetowej lub sklepu online może być różnorodna. Powyższe informacje wskazują jednak, że pozycjonowanie szerokie (czyli na długi ogon) może być szansą dla wielu biznesów na szybkie i skuteczne dotarcie do potencjalnych klientów, którzy nie tylko trafią na stronę, ale także kupią produkt lub klikną w podstronę, aby skontaktować się w sprawie zamówienia usługi, którą są zainteresowani.

Dlaczego warto więc postawić na pozycjonowanie szerokie?

• Precyzja

Osoby, które wpisują sprecyzowane słowo kluczowe w wyszukiwarkę Google, są już w dużej mierze zainteresowane zakupem danego produktu lub usługi. Ktoś, kto szuka czarnej pikowanej kurtki, jest zainteresowany zakupem właśnie takiego produktu. Prawdopodobieństwo dokonania zakupu jest więc znacznie większe niż w przypadku frazy „kurtki”, kiedy może okazać się, że asortyment sklepu zupełnie nie spełnia oczekiwań użytkownika.

 

• Większe prawdopodobieństwo konwersji

Frazy z długiego ogona mają najczęściej znacznie mniejszą ilość wyszukiwań niż słowa kluczowe ogólne, jednak pozycjonowanie sklepu internetowego na dużą ilość tego typu fraz pozwala osiągnąć większą ilość odwiedzin, a przede wszystkim przekłada się na ilość zamówień, jak w przypadku doboru 3 – 4 bardzo ogólnych fraz.

• Szybkość i koszty

Wypozycjonowanie bardzo ogólnej frazy do pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania, może być długotrwałym i bardzo kosztownym procesem. Natomiast frazy z długiego ogona  zazwyczaj potrzebują znacznie mniejszego zasobu pracy i czasu, co przekłada się na mniejszy koszt promowania tych fraz.

Wyszukiwarka słów kluczowych

• Bezpieczeństwo

Skupienie się na kilku frazach jest bardzo ryzykowne i może negatywnie odbić się na ocenie całego serwisu przez roboty Google. Znacznie bezpieczniejszym rozwiązaniem jest mocne zróżnicowanie działań, odpowiedni dobór słów kluczowych i wzmacnianie całego serwisu, co idealnie wiąże się z pozycjonowaniem szerokim.

Właściwa analiza słów kluczowych i pozycjonowanie na długi ogon to szansa nie tylko dla dużych sklepów i portali, posiadających dużą ilość podstron lub bogaty asortyment, ale także dla mniejszych firm, które poprzez promocję niszowych produktów i usług mogą skutecznie wyprzedzić konkurencję. Tym bardziej, że jeżeli chodzi o naturalne wyniki wyszukiwania większe portale są w stanie osiągnąć lepsze rezultaty (niestety doskonale sprawdza się tu zasada, że duży może więcej).

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

wykres z danymi 13.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Co się sprzedaje w Polsce i dlaczego?

Polski rynek sprzedaży detalicznej rośnie w siłę. Największy wzrost sprzedaży dotyczył pojazdów samochodowych, motocykli i części (o 22%) oraz paliw (o 13,1%) . W e-commerce dominowały kategorie takie jak moda, kosmetyki, produkty farmaceutyczne oraz elektronika. Popularność zyskały również produkty ekologiczne i zdrowa żywność, co odzwierciedla zmieniające się preferencje konsumentów. Z tego artykułu dowiesz się, co się najlepiej sprzedaje w Polsce. Czytaj więcej
dane dla sklepu sportowego 12.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Reklama sklepu sportowego – jak skutecznie przyciągnąć aktywnych klientów?

W dobie rosnącej popularności zdrowego stylu życia i sportu, sklepy sportowe zyskują nowych klientów, ale jednocześnie konkurencja na rynku staje się coraz bardziej zacięta. Wielu właścicieli zadaje sobie pytanie: jak wyróżnić się w tłumie i przyciągnąć osoby naprawdę zainteresowane aktywnością fizyczną? Cały sekret tkwi w dobrze przemyślanej reklamie, która trafia prosto w potrzeby i motywacje klientów, a więc tych, którzy szukają jakości, inspiracji i wsparcia w drodze do sportowych celów. W tym artykule pokażemy, jak krok po kroku zaplanować skuteczne działania promocyjne, które zwiększą ruch w sklepie i przełożą się na realny wzrost sprzedaży. Czytaj więcej
yoast seo 09.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Yoast SEO – jak ustawić meta tagi i poprawić widoczność w Google?

Chcesz, by Twoja strona lepiej widoczna była w Google, ale nie wiesz, od czego zacząć? Z pomocą przychodzi Yoast SEO. Jest to popularna wtyczka do WordPressa, która w prosty sposób pozwala ustawić meta tagi, czyli tytuły i opisy widoczne w wynikach wyszukiwania. To właśnie te elementy decydują o tym, czy użytkownik kliknie w Twoją stronę. Dzięki Yoast SEO możesz zadbać o nie bez znajomości kodu, korzystając z intuicyjnego edytora i gotowych zmiennych. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku zoptymalizować meta tagi i zwiększyć swoją szansę na wyższą pozycję w Google. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt