Filtr rich results w Analityce wyszukiwania - Blog Artefakt

Filtr rich results w raporcie Analityka wyszukiwania w Google Search Console

23.06.2016 / SEO
Analiza raportu

Zastosowanie mikroformatów na stronie internetowej pomaga wyróżnić ją w wynikach wyszukiwania. Oprócz adresu URL obok Title pojawia się np. obrazek prezentujący zdjęcie apetycznie wyglądającej potrawy. Właściciele portali kulinarnych od niedawana mogą skorzystać z Rich Cards. W Google Search Console został już dodany filtr o nazwie wynik dla elementu rozszerzonego, dzięki któremu możemy sprawdzić wyświetlenia i kliknięcia w karty rozszerzone pojawiające się w rankingu.

 

Monitoring kart i fragmentów rozszerzonych

Jakiś czas temu informowaliśmy, że Google zamierza wprowadzić kolejne filtry w raporcie Analityka wyszukiwania. Nowością jest opcja Stan w wyszukiwarce (Search Appearance). Za pomocą tej funkcjonalności możemy filtrować i grupować wyniki po sposobie wyświetlenia adresu URL w wynikach wyszukiwania. Wybieramy jeden z czterech stanów:

  • Link wyniku wyszukiwania,
  • Przycisk Zainstaluj aplikację,
  • AMP,
  • Wyniki dla elementu rozszerzonego – czyli liczba wyświetlonych kart lub fragmentów rozszerzonych w rankingu.

 

O wprowadzeniu filtra rich results Google nie poinformowało na swoich blogach czy profilach w mediach społecznościowych. Dodatkowo Stan w wyszukiwarce nie pokazuje się we wszystkich panelach administracyjnych – jeśli na swojej stronie nie korzystasz z mikroformatów, nie masz wdrożonego standardu AMP, ta funkcjonalność nie będzie dostępna ani nawet wyświetlona w Google Search Console.

Analityka wyszukiwania

Z kolei jeśli masz zaimplementowane rich snippets, ale technologia AMP jest ci obca, filtr AMP także nie pojawi się w opcji Stan w wyszukiwarce. To akurat wydaje się logiczne – skoro nie ma danych dla danego sposobu wyświetlania naszej domeny w wynikach wyszukiwania, to nie mamy czego wyfiltrować.

 

Kilka stanów w wynikach wyszukiwania

W wynikach wyszukiwania na konkretne zapytanie, np. pierogi ruskie, nasza strona może zostać wyświetlona w postaci różnych stanów – linku wyniku wyszukiwania, AMP oraz elementu rozszerzonego. Jak liczone są wyświetlenia przez Google Search Console? Każdy stan uzyska jedno dodatkowe wyświetlenie, które następnie zostanie zarejestrowane w statystykach.

Filtry w analityce wyszukiwania

Źródło: http://searchengineland.com/google-brings-rich-results-filter-search-analytics-report-within-search-console-252372

 

Problem stanowi natomiast jednoznaczne sprawdzenie liczby kliknięć dla poszczególnych stanów. Jeśli w wynikach wyszukiwania użytkownik natrafi na zwykły link oraz kartę rozszerzoną i oba te elementy prowadzą do tego samego adresu URL w witrynie, po kliknięciu w jeden ze stanów, np. Rich cards, w Google Search Console pojawi się wynik dla obu stanów. Może to nieco utrudniać przeprowadzenie bardzo dokładnej analizy w przypadku, kiedy chcielibyśmy sprawdzić, czy nasze karty rozszerzone zachęcają do przejścia na stronę www.

Również na naszym blogu
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...
Wdrożenie pełnych zaleceń optymalizacyjnych wymaga posiadania dostępów do serwera, aby można było...
Reklama kawiarni, pubu czy bistro to nie wszystko. Aby dać się znaleźć potencjalnym klientom, warto...