Jak sformułować skuteczny argument sprzedażowy? Warto dobrze przemyśleć profil biznesowej działalności i ukierunkować się na potrzeby klientów. W serwisach internetowych można zaobserwować różne podejście do tego tematu. USP zwykle oferuje rozwiązanie problemów, z którymi potencjalnie zmaga się grupa docelowa, obietnicę związaną z produktem lub usługą, przewagę nad konkurencją oraz korzyści płynące z nawiązania współpracy.
Angażujący content
Bez względu na to, czy prowadzimy serwis www lokalnego przedsiębiorstwa, czy dużej marki, musimy pamiętać, że po drugiej stronie ekranu zawsze jest użytkownik, który chce uzyskać konkretne informacje. Jeśli na „półce” z treścią nie dojrzy odpowiedzi na nurtujące go pytania, przeniesie się na inną stronę. Aby ułatwić mu poszukiwanie, trzeba przygotować treści wyczerpujące temat, uwzględniające zasady SEO copywritingu, a jednocześnie dobrze przygotowane pod względem wizualnym.
Opracowując content na stronę internetową, warto stosować czytelne formatowanie – pogrubienia, śródtytuły i wypunktowania. W ten sposób użytkownik będzie mógł szybko zeskanować cały tekst wzrokiem. Nie zapominajmy również o stosowaniu urozmaiceń w postaci multimediów, np. zdjęć, wideo oraz infografik, które w ciekawy sposób podsumują publikowane komunikaty.
Trafionym pomysłem może się okazać również prowadzenie bloga firmowego, który nie tylko pomoże pozyskać klientów, ale będzie też doskonałym miejscem do dzielenia się wiedzą ekspercką czy newsami z branży. Podczas pisania tekstów – np. opisów produktów, wpisów blogowych, aktualności – zawsze pamiętajmy o poprawności merytorycznej i gramatycznej, aby nie zniechęcić czytelnika. Co więcej, publikujmy wyłącznie unikalny content.
Społeczne dowody słuszności, tzw. social proof
Konsumenci nierzadko potrzebują potwierdzenia swoich działań – nawet podczas zakupów w sklepie zaglądają sobie wzajemnie do koszyków. Jak za pośrednictwem strony internetowej pomóc potencjalnym klientom w wyborze, a jednocześnie zwiększyć ich zaufanie do firmy lub marki? Warto wykorzystać rozwiązania oparte na tzw. społecznym dowodzie słuszności, czyli zasadzie, według której człowiek podejmuje decyzje na podstawie zachowań innych.
Testimoniale i opinie zadowolonych klientów, referencje od partnerów biznesowych, wzmianki w znanych tytułach prasowych, obecność w social mediach, case studies czy nagrody i wyróżnienia – to kilka przykładów „social proof”, którymi można wzmocnić przekaz na biznesowej witrynie. Wiarygodne informacje zwłaszcza jeśli podkreślają potrzeby spełniane przez produkt (lub usługę), zadziałają na użytkownika lepiej niż niejeden tekst promocyjny.