SSL a SEO – Wpływ https na ranking - Blog Artefakt

Domena na https jako czynnik rankingujący

/ SEO
protokół HTTPS

Google od dawna kreuje siebie jako ambasadora bezpieczeństwa w internecie. Firma wielokrotnie zachęcała do stosowania https na stronach (przykład sprzed kilku lat), zaznaczając że nie jest to czynnik brany pod uwagę przy układaniu rankingu wyników. 6 sierpnia pojawiła się oficjalna informacja, która może wyraźnie wpłynąć na kierunek rozwoju internetu.

Https liczy się do rankingu

To już fakt. Obecnie w niewielkim stopniu, bo dotyczy to 1% wszystkich zapytań, https jest uwzględniany jako czynnik rankingujący (jeśli strona jest na https to jest to na plus do końcowej oceny i strona może pojawić się wyżej). Google przez kilka miesięcy testował zachowanie rankingów, gdy https był brany pod uwagę jako czynnik rankingujący. Wyniki były lepsze, dlatego zdecydowano o wprowadzeniu tej zmiany na stałe. Na razie wpływ na pozycje jest mały, ale nie jest wykluczone, że w przyszłości to się zmieni.

HTTPS

Po co https?

Do tej pory https stosowany był głównie przez sklepy i portale, gdzie podawane były dane jak loginy czy hasła (np. prawie zawsze można spotkać https po przejściu do koszyka). Https to szyfrowana wersja protokołu http – podczas komunikacji klienta (przeglądarki) i serwera dane są szyfrowane za pomocą protokołu SSL. Dzięki temu przechwycenie przesyłanych danych jest znacznie utrudnione.

 

Jak wprowadzić https?

Trzeba kupić certyfikat SSL. Jest tylko określona liczba dostawców certyfikatów, którym ufają najpopularniejsze przeglądarki. Dodatkowy koszt może spowodować fakt, że jeden adres IP może serwować tylko jedną domenę lub też tylko subdomeny danej domeny. Także pojawiają się tu koszty po stronie hostingu i oczywiście koszty związane z zakupem certyfikatu. Dodatkowo trzeba pamiętać, że po przejściu na wersję https należy wykonać przekierowania 301 z wersji http.

 

Czy trzeba przechodzić już teraz?

Na razie można spokojnie obserwować sytuację, ale trzeba pamiętać, że jest to już brane pod uwagę i w przyszłości jednak warto będzie przepiąć stronę na wersję szyfrowaną https zamiast http.

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o zaletach https, warto obejrzeć niedawną prezentację od Google – https://www.youtube.com/watch?v=cBhZ6S0PFCY&feature=youtu.be .

Również na naszym blogu
Prezentujemy podstawowe statystyki Google Analytics, które warto analizować w sklepie internetowym....
Przełom roku jest czasem podsumowań i nieśmiałego wybiegania w przyszłość. Przypominamy...
Podsumowujemy rok 2018 w analityce internetowej. Jaki będzie rok 2019 w zakresie analizy danych?...
Podsumowujemy najważniejsze zmiany i trendy, które miały miejsce w 2018 r. w social media. Sprawdź,...
Podsumowanie 2018 roku w Google Ads i trendy na 2019 r. w reklamach Google. Sprawdź nasze prognozy....
pozycjonowanie