W czerwcu ubiegłego roku Google zaprezentowało nowe narzędzie do sprawdzania mobilności stron – Test My Site with Google. Aplikacja łączy w sobie funkcjonalności dwóch innych googlowskich aplikacji: PageSpeed Insights oraz Testu optymalizacji mobilnej. Niektórzy właściciele domen korzystający z kampanii AdWords otrzymali maile z wynikami testu, chociaż samodzielnie nie przeprowadzali analizy witryny. Zespół AdWords postanowił zrobić to za nich, by w ten sposób pomóc w dostosowaniu serwisu do urządzeń mobilnych.
Popraw pozycję w mobilnych wynikach wyszukiwania
Z treści maila właściciel domeny dowie się, ile punktów na 100 możliwych otrzymała jego witryna w zakresie:
- Dostosowania do urządzeń mobilnych,
- Szybkości ładowania się na komórkach,
- Szybkości ładowania się na komputerach.
Ponadto w wiadomości znajdują się także wskazówki, co należy poprawić na stronie, aby była ona w pełni przyjazna urządzeniom mobilnym i szybko ładowała się na komórkach oraz urządzeniach desktopowych. Korzystając samodzielnie z narzędzia Test My Site with Google, otrzymamy dokładnie te same informacje, które zostały przesłane przez zespół Google.
Pobierz raport Test My Site i popraw swoją stronę
Google zachęca także do pobrania pełnego raportu i udoskonalenia strony. Kluczowe są te elementy, które zostały oznaczone kolorem czerwonym – będą miały największe znaczenie dla przystosowania serwisu do urządzeń mobilnych.
Pamiętajmy, że warto zadbać o dopasowanie strony do wymagań smartfonów i tabletów, ponieważ w przyszłości mobile friendliness może mieć istotne znaczenie dla uzyskania wysokiej pozycji w mobilnym rankingu Google’a.
Kto otrzymał maila od Test My Site?
Maile z wynikami testu otrzymali właściciele domen, którzy posiadają konto AdWords i wyrazili zgodę na otrzymywanie propozycji podnoszenia skuteczności konta AdWords. Wiadomość została wysłana bezpośrednio z adresu mailowego zespołu Test My Site.