AdWords rozsyła maile o stanie witryny z Test My Site with Google - Blog Artefakt

Czy Twoja strona jest dostosowana do mobile? AdWords weryfikuje serwisy swoich klientów

/ SEO
Internet w telefonie

W czerwcu ubiegłego roku Google zaprezentowało nowe narzędzie do sprawdzania mobilności stron – Test My Site with Google. Aplikacja łączy w sobie funkcjonalności dwóch innych googlowskich aplikacji: PageSpeed Insights oraz Testu optymalizacji mobilnej. Niektórzy właściciele domen korzystający z kampanii AdWords otrzymali maile z wynikami testu, chociaż samodzielnie nie przeprowadzali analizy witryny. Zespół AdWords postanowił zrobić to za nich, by w ten sposób pomóc w dostosowaniu serwisu do urządzeń mobilnych.

 

Popraw pozycję w mobilnych wynikach wyszukiwania

Z treści maila właściciel domeny dowie się, ile punktów na 100 możliwych otrzymała jego witryna w zakresie:

 

Mail od Test My Site with Google

 

Ponadto w wiadomości znajdują się także wskazówki, co należy poprawić na stronie, aby była ona w pełni przyjazna urządzeniom mobilnym i szybko ładowała się na komórkach oraz urządzeniach desktopowych. Korzystając samodzielnie z narzędzia Test My Site with Google, otrzymamy dokładnie te same informacje, które zostały przesłane przez zespół Google.

 

Pobierz raport Test My Site i popraw swoją stronę

Google zachęca także do pobrania pełnego raportu i udoskonalenia strony. Kluczowe są te elementy, które zostały oznaczone kolorem czerwonym – będą miały największe znaczenie dla przystosowania serwisu do urządzeń mobilnych.

Pamiętajmy, że warto zadbać o dopasowanie strony do wymagań smartfonów i tabletów, ponieważ w przyszłości mobile friendliness może mieć istotne znaczenie dla uzyskania wysokiej pozycji w mobilnym rankingu Google’a.

Kto otrzymał maila od Test My Site?

Maile z wynikami testu otrzymali właściciele domen, którzy posiadają konto AdWords i wyrazili zgodę na otrzymywanie propozycji podnoszenia skuteczności konta AdWords. Wiadomość została wysłana bezpośrednio z adresu mailowego zespołu Test My Site.

Jak ratować porzucone koszyki, by zwiększyć współczynnik konwersji? Sprawdź naszych 11...
Prezentujemy 15 wtyczek SEO do przeglądarki Chrome i Firefox, które pomogą w pozycjonowaniu strony...
Jak internetowy przedsiębiorca może sprawdzić, czy podejmowane przez niego działania są skuteczne?...
Prezentujemy kalendarz marketera 2019, który przyda się podczas planowania akcji marketingowych w...
Audyt UX to badanie użyteczności strony, by poprawić wrażenia użytkowników z jej przeglądania i...