Boks people also ask w wynikach wyszukiwania - Blog Artefakt

Boks people also ask w wynikach wyszukiwania

/ SEO
Wyniki wyszukiwania

Coraz częściej użytkownicy zaspokajają swoje potrzeby informacyjne wyłącznie w wyszukiwarce, nie przechodząc do stron internetowych. Dlaczego tak się dzieje? Grafy wiedzy, polecane fragmenty z odpowiedzią i inne snippety między organicznymi wynikami wyszukiwania dostarczają odpowiedzi na zapytania użytkownika. Kolejnym boksem, który na coraz częściej pojawia się w SERP, jest people also ask.

Czym jest people also ask?

Po wpisaniu frazy w pasku wyszukiwarki między wynikami wyszukiwania może pojawić się boks people also ask. Znajdziemy w nim dodatkowe informacje związane z naszym wyszukiwaniem – propozycje zapytań innych użytkowników, których interesowała podobna tematyka.

 

People also ask

 

Po kliknięciu w propozycję zapytania okienko rozwija się, a naszym oczom ukazuje się dodatkowa informacja powiązana z naszym wyszukiwaniem. Przypomina nieco boks direct answer – widzimy fragment tekstu ze strony internetowej z pogrubionymi słowami kluczowymi, które zostały wpisane przez nas w wyszukiwarce. Poniżej znajduje się także adres URL domeny, z której pozyskana została treść.

 

Boks people also ask

 

Co ciekawe, jeśli wybierzemy jedno z zapytań zaproponowanych przez people also ask i wkleimy je do paska wyszukiwarki, wśród wyników wyszukiwania pojawi się boks z direct answer z podobną treścią pochodzącą z tej samej podstrony jak ta wyświetlana w snippecie people also ask.

 

Snippet people also ask

Można więc wnioskować, że boksy direct answer i people also ask są ze sobą powiązane. Jeśli domenie uda się znaleźć np. w polecanych fragmentach z odpowiedzią, będzie się również pojawiała w polecanych zapytaniach. Czy dzięki temu osiągnie jakąś przewagę nad konkurencją? Niekoniecznie. Użytkownicy mogą jedynie czytać treść z boksów, nie przechodząc do tej witryny.

 

Gdzie można zobaczyć people also ask?

Boks pojawia się w desktopowych i mobilnych wynikach wyszukiwania. Nie wiemy, jaka będzie polska nazwa people also ask, ponieważ ten snippet pojawia się na razie w wyszukiwarce wtedy, kiedy w ustawieniach zmienimy język na angielski.

Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 98% użytkowników korzysta z...
Lead Response Time to jeden z czynników mających wpływ na konwersje. Optymalizuj LRT za pomocą...
Analizujemy, jakie czynniki rankingowe miały wpływ na zmiany w pozycjach w dniach 12-13 marca i na...
Jak ratować porzucone koszyki, by zwiększyć współczynnik konwersji? Sprawdź naszych 11...
Prezentujemy 15 wtyczek SEO do przeglądarki Chrome i Firefox, które pomogą w pozycjonowaniu strony...