Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
15.11.2016 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Atrybut Lang HTML jest ignorowany przez Google

Atrybut Lang HTML jest ignorowany przez Google

Google ignoruje atrybuty Lang HTML. Poinformował o tym John Mueller, Senior Webmaster Trends Analyst podczas spotkania office-hours hangout transmitowanego na żywo w serwisie YouTube.

Czym jest atrybut Lang HTML?

Atrybut lang określa język tworzonego dokumentu, co może służyć botowi wyszukiwarki do przyporządkowania dokumentu do określonej kategorii językowej, dając w ten sposób zainteresowanym osobom lepszy dostęp do strony internetowej.

Jednak jak powiedział John Mueller:

We’ve found that this language markup is something that is almost always wrong.

Odkryliśmy, że atrybuty Lang HTML były wprowadzane bardzo często w sposób błędny.

I z tego powodu wynika jego kolejna wypowiedź.

So we tend to ignore that.

Mamy więc tendencję do jego ignorowania.

Cały hangout obejrzysz tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=isW-Ke-AJJU&feature=youtu.be&t=55m54s.

John Mueller poleca stosowanie atrybutu hreflang

So we use the hreflang links. If you have different language versions, do the same.

Wykorzystujemy atrybuty hreflang. Jeżeli masz różne wersje językowe, zrób tak samo.

Kod jest znakomitym rozwiązaniem dla witryn, które posiadają dosyć podobną treść, ale w różnych językach. Hreflang można wykorzystać także w przypadku serwisów, które maja taką samą treść w tym samym języku, ale skierowaną do użytkowników z różnych obszarów.

Załóżmy, że teksty zostały napisane w j. niemieckim, ale skierowane są również do Austriaków. Wtedy stosujemy atrybut hreflang w taki sposób: de-at.

Jeżeli zaś tekst skierowany jest do osób używających języka niemieckiego w Niemczech atrybut powinien wyglądać tak: de-de.

Jakie mamy korzyści ze stosowania atrybutu hreflang?

Możemy wyszczególnić dwie korzyści dla pozycjonowania wynikające z wykorzystywania atrybutu hreflang.

Po pierwsze, kiedy posiadamy stronę zoptymalizowaną pod użytkownika z konkretnym językiem i z konkretnego regionu, chcielibyśmy, aby dotarł on na naszą witrynę. Jeśli mamy poprawnie ustawione informacje na temat lokalizacji i języka, ułatwi to użytkownikowi poruszanie się po stronie, co w efekcie może skutkować mniejszą migracją ze strony.

Drugą korzyścią wynikającą z wykorzystania atrybutu hreflang jest zapobieganie duplikacji treści. Robot wyszukiwarki zrozumie, że jest to praktycznie ta sama treść, ale przeznaczona dla innych użytkowników, dzięki czemu nie sklasyfikuje jej jako kopii.

Więcej o używaniu atrybutu hreflang dowiesz się z suportu Google.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

indeksacja strony w Google 13.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Jak sprawdzić czy strona jest zaindeksowana?

Inwestując w stronę internetową, oczekujesz jednego — żeby klienci mogli ją znaleźć w Google. Jednak nawet najlepiej zaprojektowana witryna nie przyniesie efektów, jeśli nie została zaindeksowana. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby regularnie sprawdzać indeksowanie strony i wiedzieć, jak działa proces indeksowania w wyszukiwarce. W tym artykule wyjaśnimy, jak krok po kroku sprawdzić stan indeksacji strony w Google, jak przyspieszyć indeksowanie strony, co może blokować roboty indeksujące oraz jak korzystać z narzędzi takich jak Google Search Console czy Index Checker. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

wyszukiwanie obrazem 06.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak wyszukiwać obrazem? Poradnik

W świecie, w którym 90% informacji dociera do nas w formie wizualnej, szybkie odnajdywanie źródeł zdjęć czy podobnych grafik staje się nie tylko wygodą, ale i biznesową przewagą. Wyszukiwanie obrazem, czyli tzw. reverse image search, to narzędzie, które zrewolucjonizowało sposób korzystania z internetu – od identyfikacji przedmiotów i miejsc, po weryfikację praw autorskich. Dla sklepów internetowych to także dodatkowy kanał pozyskiwania klientów, bo optymalizacja zdjęć w e-commerce sprawia, że każde zdjęcie produktu może działać jak osobna strona wejściowa z Google. Z tego poradnika dowiesz się, jak wyszukiwać obrazem na różnych urządzeniach, jakie metody i funkcje są dostępne oraz w jaki sposób możesz wykorzystać to rozwiązanie w biznesie i codziennym życiu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI & e-mail marketing 29.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje e-mail marketing? Przykłady i narzędzia

E-mail marketing od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych kanałów sprzedażowych. Jednak tradycyjna analiza danych i ręczna segmentacja klientów powoli odchodzą w zapomnienie. Sztuczna inteligencja zmienia sposób, w jaki firmy prowadzą proces generowania leadów, analizując dane potencjalnych klientów w czasie rzeczywistym i automatyzując komunikację. Dzięki zastosowaniu uczenia maszynowego możliwa jest nie tylko personalizacja oferty, ale także przewidywanie trendów i podejmowanie decyzji biznesowych opartych na rzetelnych danych. A czy Ty zdążyłeś już przekonać się, jak AI może usprawnić Twój e-mail marketing i przełożyć się na realny wzrost sprzedaży? W tym artykule pokażemy Ci, dlaczego sztuczna inteligencja analizuje dane lepiej niż standardowe metody używane w tym celu, jakie praktyczne możliwości daje AI oraz które narzędzia pomogą Ci osiągnąć przewagę nad konkurencją. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt