Wypełnij formularz

Zamów bezpłatną konsultację!


Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
| czas czytania: 5 min | SEO |

Atrybut Lang HTML jest ignorowany przez Google

Atrybut Lang HTML jest ignorowany przez Google

Google ignoruje atrybuty Lang HTML. Poinformował o tym John Mueller, Senior Webmaster Trends Analyst podczas spotkania office-hours hangout transmitowanego na żywo w serwisie YouTube.

Czym jest atrybut Lang HTML?

Atrybut lang określa język tworzonego dokumentu, co może służyć botowi wyszukiwarki do przyporządkowania dokumentu do określonej kategorii językowej, dając w ten sposób zainteresowanym osobom lepszy dostęp do strony internetowej.

Jednak jak powiedział John Mueller:

We’ve found that this language markup is something that is almost always wrong.

Odkryliśmy, że atrybuty Lang HTML były wprowadzane bardzo często w sposób błędny.

I z tego powodu wynika jego kolejna wypowiedź.

So we tend to ignore that.

Mamy więc tendencję do jego ignorowania.

Cały hangout obejrzysz tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=isW-Ke-AJJU&feature=youtu.be&t=55m54s.

John Mueller poleca stosowanie atrybutu hreflang

So we use the hreflang links. If you have different language versions, do the same.

Wykorzystujemy atrybuty hreflang. Jeżeli masz różne wersje językowe, zrób tak samo.

Kod jest znakomitym rozwiązaniem dla witryn, które posiadają dosyć podobną treść, ale w różnych językach. Hreflang można wykorzystać także w przypadku serwisów, które maja taką samą treść w tym samym języku, ale skierowaną do użytkowników z różnych obszarów.

Załóżmy, że teksty zostały napisane w j. niemieckim, ale skierowane są również do Austriaków. Wtedy stosujemy atrybut hreflang w taki sposób: de-at.

Jeżeli zaś tekst skierowany jest do osób używających języka niemieckiego w Niemczech atrybut powinien wyglądać tak: de-de.

Jakie mamy korzyści ze stosowania atrybutu hreflang?

Możemy wyszczególnić dwie korzyści dla pozycjonowania wynikające z wykorzystywania atrybutu hreflang.

Po pierwsze, kiedy posiadamy stronę zoptymalizowaną pod użytkownika z konkretnym językiem i z konkretnego regionu, chcielibyśmy, aby dotarł on na naszą witrynę. Jeśli mamy poprawnie ustawione informacje na temat lokalizacji i języka, ułatwi to użytkownikowi poruszanie się po stronie, co w efekcie może skutkować mniejszą migracją ze strony.

Drugą korzyścią wynikającą z wykorzystania atrybutu hreflang jest zapobieganie duplikacji treści. Robot wyszukiwarki zrozumie, że jest to praktycznie ta sama treść, ale przeznaczona dla innych użytkowników, dzięki czemu nie sklasyfikuje jej jako kopii.

Więcej o używaniu atrybutu hreflang dowiesz się z suportu Google.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

założenie sklepu internetowego 18.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak i gdzie założyć sklep online?

Być może masz sklep stacjonarny i zastanawiasz się, czy założyć sklep internetowy, bo klienci coraz częściej pytają o możliwość zamówienia „przez internet”. A może już działasz w sieci, ale masz wrażenie, że Twój sklep online nie wykorzystuje pełnego potencjału, a sprzedaż stoi w miejscu. Jedno jest pewne - konkurencja w sprzedaży online rośnie każdego dnia na Twoich oczach. Jeśli nie chcesz zostać w tyle, to uruchomienie sklepu internetowego jest konieczne, aby wyjść jej naprzeciw, a jeśli już działasz w e-commerce, to warto rozważyć efektywne zarządzanie sklepem internetowym. W tym poradniku pokażemy, jak założyć sklep online, gdzie go postawić, jak go uruchomić i co zrobić, aby faktycznie zarabiał. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

strona na fb 13.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | social media

Jak stworzyć stronę na FB krok po kroku? Przewodnik dla początkujących

Prowadzisz firmę i zastanawiasz się, jak założyć stronę firmową na Facebooku, która naprawdę przyciąga klientów? Wielu przedsiębiorców tworzy fanpage bez strategii, czego efektem jest profil, który ma kilka polubień i żadnego zapytania ofertowego. W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, jak utworzyć stronę biznesową na Facebooku, ustawić wszystkie jej główne elementy i prowadzić ją tak, by działała jak skuteczne narzędzie marketingowe. Po tej lekturze będziesz wiedzieć, jak prowadzić firmowy fanpage w sposób profesjonalny, zwiększając rozpoznawalność marki i sprzedaż, bez przepalania budżetu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt