Atrybut Lang HTML jest ignorowany przez Google - Blog Artefakt

Atrybut Lang HTML jest ignorowany przez Google

15.11.2016 / SEO
Praca programisty

Google ignoruje atrybuty Lang HTML. Poinformował o tym John Mueller, Senior Webmaster Trends Analyst podczas spotkania office-hours hangout transmitowanego na żywo w serwisie YouTube.

Czym jest atrybut Lang HTML?

Atrybut lang określa język tworzonego dokumentu, co może służyć botowi wyszukiwarki do przyporządkowania dokumentu do określonej kategorii językowej, dając w ten sposób zainteresowanym osobom lepszy dostęp do strony internetowej.

Jednak jak powiedział John Mueller:

We’ve found that this language markup is something that is almost always wrong.

Odkryliśmy, że atrybuty Lang HTML były wprowadzane bardzo często w sposób błędny.

I z tego powodu wynika jego kolejna wypowiedź.

So we tend to ignore that.

Mamy więc tendencję do jego ignorowania.

Cały hangout obejrzysz tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=isW-Ke-AJJU&feature=youtu.be&t=55m54s.

John Mueller poleca stosowanie atrybutu hreflang

 

So we use the hreflang links. If you have different language versions, do the same.

Wykorzystujemy atrybuty hreflang. Jeżeli masz różne wersje językowe, zrób tak samo.

Kod jest znakomitym rozwiązaniem dla witryn, które posiadają dosyć podobną treść, ale w różnych językach. Hreflang można wykorzystać także w przypadku serwisów, które maja taką samą treść w tym samym języku, ale skierowaną do użytkowników z różnych obszarów.

Załóżmy, że teksty zostały napisane w j. niemieckim, ale skierowane są również do Austriaków. Wtedy stosujemy atrybut hreflang w taki sposób: de-at.

Jeżeli zaś tekst skierowany jest do osób używających języka niemieckiego w Niemczech atrybut powinien wyglądać tak: de-de.

Jakie mamy korzyści ze stosowania atrybutu hreflang?

Możemy wyszczególnić dwie korzyści dla SEO wynikające z wykorzystywania atrybutu hreflang.

Po pierwsze, kiedy posiadamy stronę zoptymalizowaną pod użytkownika z konkretnym językiem i z konkretnego regionu, chcielibyśmy, aby dotarł on na naszą witrynę. Jeśli mamy poprawnie ustawione informacje na temat lokalizacji i języka, ułatwi to użytkownikowi poruszanie się po stronie, co w efekcie może skutkować mniejszą migracją ze strony.

Drugą korzyścią wynikającą z wykorzystania atrybutu hreflang jest zapobieganie duplikacji treści. Robot wyszukiwarki zrozumie, że jest to praktycznie ta sama treść, ale przeznaczona dla innych użytkowników, dzięki czemu nie sklasyfikuje jej jako kopii.

Więcej o używaniu atrybutu hreflang dowiesz się z suportu Google.

Również na naszym blogu
Google Chrome blokuje nachalny przekaz reklamowy na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Sprawdź,...
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...