Google Search Console – zmiany w wytycznych - Blog Artefakt

Aktualizacja wytycznych w Google Search Console

03.02.2016 / SEO
Analityka internetowa

Google coraz częściej wprowadza zmiany, o których nie informuje na swoim oficjalnym blogu. Tym razem miała miejsce aktualizacja Google Search Console. Zmodyfikowane zostały wytyczne dla webmasterów, pomagające w tworzeniu serwisów przyjaznych zarówno dla użytkowników, jak i robotów wyszukiwarek. Dodano kilka nowych wskazówek, a niektóre z dotychczasowych sekcji zostały przeredagowane.

Zmiany w GSC

 Aktualizacja GSC – co się zmieniło?

Narzędzie Google Search Console jest skierowane do wszystkich właścicieli stron internetowych, nie tylko do webmasterów. Przedsiębiorcy niekoniecznie muszą posiadać wiedzę z zakresu optymalizacji, więc Google postanowiło podkreślić w opublikowanych wytycznych istotne elementy mające wpływ na indeksowanie witryny i jej pozycję w wynikach wyszukiwania:

  • konieczność uzupełniania znacznika <title> oraz atrybutu alt odpowiadającego za opis grafiki,
  • stworzenie sitemapy w pliku xml i w postaci podstrony zawierającej wszystkie najważniejsze linki w serwisie,
  • użycie robots,txt w celu zablokowania indeksowania podstron w budowie,
  • zadbanie o przyjazną nazwę zdjęcia – np. nowe_porsche.jpg zamiast 06767689.jpg,
  • korzystanie z danych strukturalnych, dostępnych na schema.org, służących do oznaczania treści w serwisie,
  • oznaczanie atrybutem rel=”nofollow” linków wychodzących z witryny, aby nie miały one wpływu na ranking serwisów,
  • uporządkowanie struktury linków wewnętrznych, która ma umożliwiać robotom Google łatwe przechodzenie pomiędzy kolejnymi podstronami.

Google Search Console

Nowe sekcje w GSC

Google chce także zadbać o bezpieczeństwo użytkowników. Z tego powodu we wskazówkach dla webmasterów zaleca zastosowanie protokołu HTTPS, umożliwiającego przesyłanie zaszyfrowanych danych.

Osoby projektujące strony internetowe powinny również zwracać uwagę na poprawność wyświetlania treści bez względu na rodzaj urządzenia, z którego korzysta użytkownik. Należy także zadbać o zoptymalizowanie czasu wczytywania kolejnych podstron. Google zachęca do testowania wydajności za pomocą narzędzia PageSpeed Insights lub Webpagetest.org. Ponadto deweloperzy muszą także dostosować witrynę dla osób mających problemy ze wzrokiem.

Powstała także nowa sekcja poświęcona indeksacji treści. Google przypomina, że informacje, które są w jakiś sposób ukryte (np. wyświetlane dopiero po najechaniu kursorem przez użytkownika) będą znacznie gorzej indeksowane. Wszystkie istotne treści muszą być widoczne dla użytkownika, nie tylko dla robotów wyszukiwarki. Należy mieć na uwadze, że ukryty tekst co prawda zostanie zaindeksowany, ale będzie miał mniejszy wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Chciałbyś rozpocząć swoją przygodę z Google Search Console? Przeczytaj artykuł i naucz się obsługi narzędzia krok po kroku!

Również na naszym blogu
Prowadząc hotel czy pensjonat, warto zadbać o zwiększenie widoczności strony internetowej w...
Google Chrome blokuje nachalny przekaz reklamowy na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Sprawdź,...
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...