Aktualizacja raportu Błędy indeksowania w Search Console - Blog Artefakt

Aktualizacja raportu Błędy indeksowania w Search Console

05.12.2016 / SEO
Analizowanie danych

Feature-phones to telefony, które posiadają wyłącznie kilka wyspecjalizowanych funkcji, np. są wyposażone w wi-fi oraz dobry aparat, ale np. nie obsługują aplikacji internetowych. Ten rodzaj urządzeń jest popularny w Stanach Zjednoczonych. Do tej pory Google posiadało osobnego robota, który analizował, czy strona poprawnie wyświetla się na tego typu urządzeniach. Smartfony wypierają feature-phones, więc dedykowany tym urządzeniom Googlebot przechodzi na emeryturę, a w Search Console zmieni się raport Błędy indeksowania.

Nowe technologie wypierają stare rozwiązania

W kodzie strony należało zaimplementować specjalne znaczniki, aby jej zawartość wyświetliła się poprawnie na feature-phones. Obecnie większość właścicieli witryn zapomina o tych urządzeniach i nie dostosowuje swoich serwisów. Z tego względu dedykowany Googlebot nie będzie już skanował sieci i sprawdzał, czy treść i struktura adresów URL odpowiada wymaganiom feature-phones.

Osoby, które kierują swoje treści dla użytkowników telefonów z internetem nie będących smartfonami, mogą skorzystać ze znacznika

<link rel=”alternate” media=”handheld” href=”[current page URL]” />

by pomóc odczytać robotom dodatkowe znaczniki zaszyte w kodzie strony. Dzięki temu serwis wyświetli się poprawnie. Google udostępniło zaktualizowaną dokumentację – można z niej skorzystać dostosowując swoją stronę do feature-phones.

Zmiany w Błędach indeksowania w GSC

Delikatne zmiany będą miały miejsce także w raporcie Błędy indeksowania, który jest dostępy w sekcji Indeksowanie w panelu Search Conosole. Nie zobaczymy już zakładki, która do tej pory wskazywała, jakie błędy w adresach URL występują na wersji strony dostosowanej do telefonów z internetem (feature-phones).

Błędy indeksowania

Aktualizacja nie będzie miała wpływu na sposób indeksowania wersji mobilnej i desktopowej strony. Starsze typy telefonów coraz częściej są wypierane przez smartfony i tablety, dlatego to na tych drugich należy się skupić, dostosowując swój serwis.

Również na naszym blogu
Google Chrome blokuje nachalny przekaz reklamowy na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Sprawdź,...
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...