Zmiany w ustawieniach rotacji reklam w AdWords

/ SEM
Narzędzia i aplikacje internetowe

Rotacja reklam jest metodą na wyświetlanie reklam w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej wykorzystywaną przez reklamodawców, którzy chcą, aby różne reklamy z danej grupy reklam wyświetlały się naprzemiennie w sieci. Zespół AdWords poinformował o zmianach, które pod koniec września bieżącego roku zostaną wdrożone w ustawieniach tej funkcjonalności.

Optymalizacja pod kątem konwersji częścią Smart Bidding

Do tej pory reklamodawca mógł skorzystać z 4 ustawień rotacji reklam:

  • Optymalizacji pod kątem kliknięć,
  • Optymalizacji pod kątem konwersji,
  • Wyświetlania naprzemiennego przez 90 dni i późniejszej optymalizacji,
  • Wyświetlania naprzemiennego cały czas.

Po wprowadzeniu zmian będzie można skorzystać tylko z optymalizacji reklam pod kątem kliknięć, a opcja optymalizacji pod kątem konwersji zostanie usunięta. Z danej grupy reklam system AdWords wybierze tę reklamę, która będzie lepiej dopasowana przede wszystkim pod względem słów kluczowych do zapytania wpisanego przez użytkownika do wyszukiwarki.

ustawienia rotacji reklam

Źródło: https://adwords.googleblog.com/

Jeśli reklamodawcy zależy na wyświetlaniu reklam mających największą szansę na pozyskanie konwersji, będzie musiał skorzystać z inteligentnego określania stawek. Opcja Smart Bidding uwzględni funkcję optymalizacji pod kątem konwersji.

Uproszczona opcja wyświetlania naprzemiennego w rotacji reklam

Od końca września zniknie także możliwość wybrania wyświetlania naprzemiennego reklam przez 90 dni i optymalizacji po tym czasie. Ze względu na to, że zdecydowanie częściej reklamodawcy korzystają z wyświetlania naprzemiennego cały czas, tylko ta metoda rotacji reklam pozostanie do wyboru w ustawieniach kampanii. Dodatkowo zostanie wdrożona możliwość ustawienia jednej z dwóch opcji z poziomu grupy reklam, dzięki czemu w ramach jednej kampanii będzie można skorzystać z różnych rodzajów rotacji reklam. Zdecydowanie ułatwi to przeprowadzenie testów i optymalizację kampanii w systemie AdWords.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze artykuły na blogu:
Czym są wartościowe linki zewnętrzne i jak je pozyskiwać? Poznaj 10 prostych sposobów! Zapraszamy...
Celem nowej aktualizacji z sierpnia 2021 roku jest tworzenie adekwatnych do zawartości tytułów. Czy...
Czym jest link baiting i dlaczego warto korzystać z tej strategii linkowania? Poznaj sposób na...
Czy warto korzystać z tzw. clickbaitów? Jak tworzyć dobre clickbaity, które przyciągną klientów?...
Czy można wypozycjonować stronę w 3 miesiące? Można! Wystarczy czasem bardzo niewiele, aby...