Zmiany w ustawieniach rotacji reklam w AdWords

/ SEM
Narzędzia i aplikacje internetowe

Rotacja reklam jest metodą na wyświetlanie reklam w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej wykorzystywaną przez reklamodawców, którzy chcą, aby różne reklamy z danej grupy reklam wyświetlały się naprzemiennie w sieci. Zespół AdWords poinformował o zmianach, które pod koniec września bieżącego roku zostaną wdrożone w ustawieniach tej funkcjonalności.

Optymalizacja pod kątem konwersji częścią Smart Bidding

Do tej pory reklamodawca mógł skorzystać z 4 ustawień rotacji reklam:

  • Optymalizacji pod kątem kliknięć,
  • Optymalizacji pod kątem konwersji,
  • Wyświetlania naprzemiennego przez 90 dni i późniejszej optymalizacji,
  • Wyświetlania naprzemiennego cały czas.

Po wprowadzeniu zmian będzie można skorzystać tylko z optymalizacji reklam pod kątem kliknięć, a opcja optymalizacji pod kątem konwersji zostanie usunięta. Z danej grupy reklam system AdWords wybierze tę reklamę, która będzie lepiej dopasowana przede wszystkim pod względem słów kluczowych do zapytania wpisanego przez użytkownika do wyszukiwarki.

ustawienia rotacji reklam

Źródło: https://adwords.googleblog.com/

Jeśli reklamodawcy zależy na wyświetlaniu reklam mających największą szansę na pozyskanie konwersji, będzie musiał skorzystać z inteligentnego określania stawek. Opcja Smart Bidding uwzględni funkcję optymalizacji pod kątem konwersji.

Uproszczona opcja wyświetlania naprzemiennego w rotacji reklam

Od końca września zniknie także możliwość wybrania wyświetlania naprzemiennego reklam przez 90 dni i optymalizacji po tym czasie. Ze względu na to, że zdecydowanie częściej reklamodawcy korzystają z wyświetlania naprzemiennego cały czas, tylko ta metoda rotacji reklam pozostanie do wyboru w ustawieniach kampanii. Dodatkowo zostanie wdrożona możliwość ustawienia jednej z dwóch opcji z poziomu grupy reklam, dzięki czemu w ramach jednej kampanii będzie można skorzystać z różnych rodzajów rotacji reklam. Zdecydowanie ułatwi to przeprowadzenie testów i optymalizację kampanii w systemie AdWords.

Najnowsze artykuły na blogu:
Zamierzasz zorganizować promocję w sklepie internetowym? Skorzystaj z naszych wskazówek i...
Google Tag Manager to narzędzie ułatwiające wdrażanie kodów śledzących na stronę internetową bez...
Opracowana strategia content marketingowa pomaga budować rozpoznawalność marki, zwiększać...
Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...
Nie tylko analitycy internetowi korzystają z Google Analytics - narzędziem wspierają się także...