Zmiany w ustawieniach rotacji reklam w AdWords

| czas czytania: 5 min | SEM
Narzędzia i aplikacje internetowe

Rotacja reklam jest metodą na wyświetlanie reklam w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej wykorzystywaną przez reklamodawców, którzy chcą, aby różne reklamy z danej grupy reklam wyświetlały się naprzemiennie w sieci. Zespół AdWords poinformował o zmianach, które pod koniec września bieżącego roku zostaną wdrożone w ustawieniach tej funkcjonalności.

Optymalizacja pod kątem konwersji częścią Smart Bidding

Do tej pory reklamodawca mógł skorzystać z 4 ustawień rotacji reklam:

  • Optymalizacji pod kątem kliknięć,
  • Optymalizacji pod kątem konwersji,
  • Wyświetlania naprzemiennego przez 90 dni i późniejszej optymalizacji,
  • Wyświetlania naprzemiennego cały czas.

Po wprowadzeniu zmian będzie można skorzystać tylko z optymalizacji reklam pod kątem kliknięć, a opcja optymalizacji pod kątem konwersji zostanie usunięta. Z danej grupy reklam system AdWords wybierze tę reklamę, która będzie lepiej dopasowana przede wszystkim pod względem słów kluczowych do zapytania wpisanego przez użytkownika do wyszukiwarki.

ustawienia rotacji reklam

Źródło: https://adwords.googleblog.com/

Jeśli reklamodawcy zależy na wyświetlaniu reklam mających największą szansę na pozyskanie konwersji, będzie musiał skorzystać z inteligentnego określania stawek. Opcja Smart Bidding uwzględni funkcję optymalizacji pod kątem konwersji.

Uproszczona opcja wyświetlania naprzemiennego w rotacji reklam

Od końca września zniknie także możliwość wybrania wyświetlania naprzemiennego reklam przez 90 dni i optymalizacji po tym czasie. Ze względu na to, że zdecydowanie częściej reklamodawcy korzystają z wyświetlania naprzemiennego cały czas, tylko ta metoda rotacji reklam pozostanie do wyboru w ustawieniach kampanii. Dodatkowo zostanie wdrożona możliwość ustawienia jednej z dwóch opcji z poziomu grupy reklam, dzięki czemu w ramach jednej kampanii będzie można skorzystać z różnych rodzajów rotacji reklam. Zdecydowanie ułatwi to przeprowadzenie testów i optymalizację kampanii w systemie AdWords.

Ostatnie artykuły