Zmiany w sposobie wyświetlania reklam AdWords w wyszukiwarce obserwujemy od kwietnia ubiegłego roku. Na początku testowana była zielona etykieta Reklama zastępująca żółtą ikonkę obok adresu URL promowanej domeny. Teraz Google eksperymentuje z kolejnym oznaczaniem linków sponsorowanych, które jeszcze bardziej upodobni reklamy tekstowe do organicznych wyników wyszukiwania.
Aktualizacja: Google oficjalnie potwierdziło, że nowe etykiety zostaną wprowadzone na stałe w wyszukiwarce. |
---|
Link sponsorowany czy wynik organiczny?
Reklamy AdWords w wyszukiwarce Google pojawiają się przed i po liście wyników organicznych. Oznaczane są etykietą Reklama w kolorze zielonym, który jest dokładnie taki sam jak odcień adresu URL. Nieuważny użytkownik przeglądając na szybko wyniki wyszukiwania może nie zauważyć, że klika w reklamę tekstową, tym samym obciążając budżet reklamodawcy.
Na całym świecie użytkownicy zaobserwowali testy nowych oznaczeń przy linkach sponsorowanych. Etykieta składa się jedynie z zielonej ramki, w środku której znajduje się wyraz Ad. Tło oznaczenia jest białe. Zastosowanie takiej kolorystyki sprawia, że ikona jest mniej widoczna i nie rzuca się w oczy tak jak żółte etykiety, które przed rokiem pojawiały się przy każdej reklamie tekstowej w wynikach wyszukiwania.
Czy maskowanie oznaczeń przy linkach sponsorowanych ma zwiększyć klikalność w reklamy AdWords? Google z pewnością chce podnieść swoje przychody z linków sponsorowanych, a nie od dziś wiadomo, że wielu użytkowników stara się nie klikać w reklamy tekstowe, wpisując zamiast tego nazwę domeny bezpośrednio w pasku przeglądarki. Testy z etykietami pojawiłysię także w polskiej wyszukiwarce, a wyniki eksperytmentów okazały się być pomyślne, więc zmiana zostanie wdrożona na stałe.