Zmiany w AdWords: Etykieta Reklama staje się mniej widoczna w SERP

/ SEM
Google Adwords system reklamowy

Zmiany w sposobie wyświetlania reklam AdWords w wyszukiwarce obserwujemy od kwietnia ubiegłego roku. Na początku testowana była zielona etykieta Reklama zastępująca żółtą ikonkę obok adresu URL promowanej domeny. Teraz Google eksperymentuje z kolejnym oznaczaniem linków sponsorowanych, które jeszcze bardziej upodobni reklamy tekstowe do organicznych wyników wyszukiwania.

Aktualizacja: Google oficjalnie potwierdziło, że nowe etykiety zostaną wprowadzone na stałe w wyszukiwarce.

Link sponsorowany czy wynik organiczny?

Reklamy AdWords w wyszukiwarce Google pojawiają się przed i po liście wyników organicznych. Oznaczane są etykietą Reklama w kolorze zielonym, który jest dokładnie taki sam jak odcień adresu URL. Nieuważny użytkownik przeglądając na szybko wyniki wyszukiwania może nie zauważyć, że klika w reklamę tekstową, tym samym obciążając budżet reklamodawcy.

 

Reklamy AdWords

 

Na całym świecie użytkownicy zaobserwowali testy nowych oznaczeń przy linkach sponsorowanych. Etykieta składa się jedynie z zielonej ramki, w środku której znajduje się wyraz Ad. Tło oznaczenia jest białe. Zastosowanie takiej kolorystyki sprawia, że ikona jest mniej widoczna i nie rzuca się w oczy tak jak żółte etykiety, które przed rokiem pojawiały się przy każdej reklamie tekstowej w wynikach wyszukiwania.

 

Nowe etykiety reklamy AdWords

 

Czy maskowanie oznaczeń przy linkach sponsorowanych ma zwiększyć klikalność w reklamy AdWords? Google z pewnością chce podnieść swoje przychody z linków sponsorowanych, a nie od dziś wiadomo, że wielu użytkowników stara się nie klikać w reklamy tekstowe, wpisując zamiast tego nazwę domeny bezpośrednio w pasku przeglądarki. Testy z etykietami pojawiłysię także w polskiej wyszukiwarce, a wyniki eksperytmentów okazały się być pomyślne, więc zmiana zostanie wdrożona na stałe.

Najnowsze artykuły na blogu:
Zamierzasz zorganizować promocję w sklepie internetowym? Skorzystaj z naszych wskazówek i...
Google Tag Manager to narzędzie ułatwiające wdrażanie kodów śledzących na stronę internetową bez...
Opracowana strategia content marketingowa pomaga budować rozpoznawalność marki, zwiększać...
Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...
Nie tylko analitycy internetowi korzystają z Google Analytics - narzędziem wspierają się także...