Pod koniec lipca pojawił się edytor do tworzenia reklam AdWords w wersji 11.5. W tym tygodniu wyszła kolejna aktualizacja tego narzędzia. Editor 11.6 został wyposażony w jeszcze więcej opcji, by reklamodawcy mogli tworzyć skuteczne reklamy i docierać do grupy odbiorców zainteresowanych określonym asortymentem.
Co nowego w edytorze reklam AdWords?
Google po raz kolejny pokazało, że mobile-first world jest priorytetowym projektem, a nowe narzędzia mają zachęcić użytkowników do tworzenia wersji mobilnych serwisów i stron internetowych. Od dawna wiadomo, że duży potencjał tkwi w m-commerce, dlatego m.in. doczekaliśmy się kolejnej aktualizacji AdWords Editor. Na jakie nowości możemy liczyć?
Uniwersalne kampanie promujące aplikacje
UAC (universal app campaigns) służą do promocji aplikacji tworzonych na smartfony w wyszukiwarce Google, Google Play, YouTube oraz w sieci reklamowej Google. Editor 11.6 umożliwia kreowanie i edytowanie tego typu kampanii. W ten sposób można dotrzeć do użytkowników poszukujących nowych aplikacji.
Reklamy w Gmailu
Do potencjalnych klientów można także dotrzeć za pomocą poczty Gmail. Reklamy wyświetlą się internautom, których zainteresowania są zgodne z przekazem treści reklamowej. Edytor reklam AdWords dostarcza graficznych szablonów, których wykorzystanie pozwala na szybkie przygotowanie i zarządzanie treściami reklamowymi.
Reklamy elastyczne
Dostosowują się automatycznie do wolnego miejsca na stronie przeznaczonego na treści reklamowe. Reklamy elastyczne zmieniają swój kształt, wygląd, a nawet format – w zależności od dostępnej powierzchni mogą stać się natywnym banerem reklamowym lub reklamą tekstową. Editor 11.6 pozwala na ich swobodne edytowanie i zarządzanie responsive ads.
Oprócz nowości w poszczególnych typach reklam dostępnych w AdWords, zaktualizowany Editor zawiera także:
- Dostosowywanie stawek w zależności od urządzenia, na którym reklama zostanie wyświetlona,
- Udoskonalenie zaawansowanego wyszukiwania, obejmującego łatwy sposób na tworzenie filtrów,
- Zaplanowane pobrania, które pomagają w analizie efektywności prowadzonych kampanii AdWords.
O wszystkich zmianach i nowościach w edytorze reklam AdWords, przeczytasz w supporcie.