W raporcie „Q4 2017 Digital Benchmark Report” firmy Marin Software znaleźliśmy kilka ciekawych informacji dotyczących zmian w systemie AdWords na przestrzeni 2017 roku. Oto najważniejsze z nich:
1. Rośnie udział urządzeń mobilnych w wydatkach na kontach AdWords. W IV kwartale 2017 r. ich użycie wyniosło już 53%. Odpowiednie dostosowanie strony www i kampanii AdWords pod urządzenia mobilne stało się już koniecznością.
2. W 2017 r. odnotowano szybki wzrost w średnich stawkach CPC. Z 0,64$ w IV kwartale 2016 roku do 0,77$ w analogicznym kwartale 2017 roku. Wzrost przedstawiony jest na poniższym wykresie.
Ten trend może wydawać się niepokojący szczególnie dla tych reklamodawców, którzy prowadzą swoje kampanie na granicy opłacalności. W najbliższym czasie powinni oni przyjrzeć się swoim reklamom i zadbać o ich jakość. W tym przypadku może być konieczna pomoc wyspecjalizowanych ekspertów.
3. Sklepy internetowe coraz częściej korzystają z kampanii w Google Shopping i pozyskują coraz więcej ruchu dzięki nim. Ilość kliknięć z tego rodzaju promocji wzrosła w ciągu roku o 24% na badanych kontach. Kampanie produktowe są z reguły bardzo efektywne, natomiast ich rosnące wykorzystanie może spowodować wzrost stawek za kliknięcie.
4. Aż 30% reklamodawców wykorzystuje tylko jedną kreację reklamową na grupę reklam. To marnowanie potencjału optymalizacji. Testowanie co najmniej 3 kreacji pozwala na uzyskanie lepszych efektów z kampanii.
Cały raport do pobrania tutaj: http://www.marinsoftware.com/resources/whitepapers/q4-2017-digital-benchmark-report.