Wspieramy firmy w trudnym czasie: www.artefakt.pl/antidotum-na-kryzysAntidotum na kryzys

Wzrost CPC w AdWords w 2017 roku – raport Marin Software

/ SEM
Google Adwords

W raporcie „Q4 2017 Digital Benchmark Report” firmy Marin Software znaleźliśmy kilka ciekawych informacji dotyczących zmian w systemie AdWords na przestrzeni 2017 roku. Oto najważniejsze z nich:

1. Rośnie udział urządzeń mobilnych w wydatkach na kontach AdWords. W IV kwartale 2017 r. ich użycie wyniosło już 53%. Odpowiednie dostosowanie strony www i kampanii AdWords pod urządzenia mobilne stało się już koniecznością.

2. W 2017 r. odnotowano szybki wzrost w średnich stawkach CPC. Z 0,64$ w IV kwartale 2016 roku do 0,77$ w analogicznym kwartale 2017 roku. Wzrost przedstawiony jest na poniższym wykresie.

Poziom CPC w 2017

Ten trend może wydawać się niepokojący szczególnie dla tych reklamodawców, którzy prowadzą swoje kampanie na granicy opłacalności. W najbliższym czasie powinni oni przyjrzeć się swoim reklamom i zadbać o ich jakość. W tym przypadku może być konieczna pomoc wyspecjalizowanych ekspertów.

3. Sklepy internetowe coraz częściej korzystają z kampanii w Google Shopping i pozyskują coraz więcej ruchu dzięki nim. Ilość kliknięć z tego rodzaju promocji wzrosła w ciągu roku o 24% na badanych kontach. Kampanie produktowe są z reguły bardzo efektywne, natomiast ich rosnące wykorzystanie może spowodować wzrost stawek za kliknięcie.

4. Aż 30% reklamodawców wykorzystuje tylko jedną kreację reklamową na grupę reklam. To marnowanie potencjału optymalizacji. Testowanie co najmniej 3 kreacji pozwala na uzyskanie lepszych efektów z kampanii.

Cały raport do pobrania tutaj: http://www.marinsoftware.com/resources/whitepapers/q4-2017-digital-benchmark-report.

Najnowsze artykuły na blogu:
Kto nie reklamuje się w sieci, temu naprawę trudno osiągnąć sukces w biznesie. W tym artykule...
Co możemy zmienić na stronie, aby nasza witryna spełniała kryteria Core Web Vitals? W artykule...
Core Web Vitals to nowy czynnik rankingowy obowiązujący od maja 2021 roku. Jak sprawdzić, czy...
Dzięki badaniu mikrokonwersji można jeszcze lepiej poznać zachowania użytkowników naszej strony i...
Hashtagi stanowią ważne narzędzie marketingowe używane przez marki po to, by promować produkty i...