Wzrost CPC w AdWords w 2017 roku. Raport Marin Software – Blog Artefakt

Wzrost CPC w AdWords w 2017 roku – raport Marin Software

06.02.2018 / SEM
Google Adwords

W raporcie „Q4 2017 Digital Benchmark Report” firmy Marin Software znaleźliśmy kilka ciekawych informacji dotyczących zmian w systemie AdWords na przestrzeni 2017 roku. Oto najważniejsze z nich:

1. Rośnie udział urządzeń mobilnych w wydatkach na kontach AdWords. W IV kwartale 2017 r. ich użycie wyniosło już 53%. Odpowiednie dostosowanie strony www i kampanii AdWords pod urządzenia mobilne stało się już koniecznością.

2. W 2017 r. odnotowano szybki wzrost w średnich stawkach CPC. Z 0,64$ w IV kwartale 2016 roku do 0,77$ w analogicznym kwartale 2017 roku. Wzrost przedstawiony jest na poniższym wykresie.

Poziom CPC w 2017

Ten trend może wydawać się niepokojący szczególnie dla tych reklamodawców, którzy prowadzą swoje kampanie na granicy opłacalności. W najbliższym czasie powinni oni przyjrzeć się swoim reklamom i zadbać o ich jakość. W tym przypadku może być konieczna pomoc wyspecjalizowanych ekspertów.

3. Sklepy internetowe coraz częściej korzystają z kampanii w Google Shopping i pozyskują coraz więcej ruchu dzięki nim. Ilość kliknięć z tego rodzaju promocji wzrosła w ciągu roku o 24% na badanych kontach. Kampanie produktowe są z reguły bardzo efektywne, natomiast ich rosnące wykorzystanie może spowodować wzrost stawek za kliknięcie.

4. Aż 30% reklamodawców wykorzystuje tylko jedną kreację reklamową na grupę reklam. To marnowanie potencjału optymalizacji. Testowanie co najmniej 3 kreacji pozwala na uzyskanie lepszych efektów z kampanii.

Cały raport do pobrania tutaj: http://www.marinsoftware.com/resources/whitepapers/q4-2017-digital-benchmark-report.

Również na naszym blogu
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...
Wdrożenie pełnych zaleceń optymalizacyjnych wymaga posiadania dostępów do serwera, aby można było...
Reklama kawiarni, pubu czy bistro to nie wszystko. Aby dać się znaleźć potencjalnym klientom, warto...