Udostępnianie konta Google Ads – przyznawanie, akceptowanie i odbieranie dostępu do Google Ads

/ SEM
wyszukiwarka Google mobilna

Powierzając agencji marketingowej obsługę płatnych kampanii reklamowych w wyszukiwarce, konieczne staje się udostępnienie konta Google Ads (dawniej konto Google AdWords). W ten sposób zachowujemy kontrolę nad podejmowanymi działaniami, a w momencie zakończenia współpracy możemy odebrać dostęp, zachowując informacje o wszystkich prowadzonych kampaniach. Podpowiadamy, jak krok po kroku udostępnić konto Google Ads oraz wprowadzić zmiany w poziomie dostępów.

Nadawanie uprawnień do konta Google Ads

Współpracując z agencją SEM, mamy możliwość udostępnienia konta Google Ads na dwa sposoby. Pierwszy polega na wysłaniu zaproszenia do administracji konkretnemu użytkownikowi, a drugi opiera się na nadaniu dostępów dla konta menedżera (MCK – Moje Centrum Klienta), z którego najczęściej korzystają specjaliści PPC.

Udostępnienie konta Ads indywidualnemu użytkownikowi

  1. Zaloguj się na swoje konto reklamowe Google Ads.
  2. W górnym poziomym menu kliknij ikonę Narzędzia.
  3. Wejdź w zakładkę Konfiguracja -> Dostęp do konta.
nadawanie dostepow google ads
  1. Pojawi się tabelka z użytkownikami posiadającymi dostęp do Twojego konta. Kliknij niebieską ikonę plusa. Wybierz poziom dostępów i wpisz adres e-mail osoby, której nadajesz uprawnienia do administracji kampaniami reklamowymi.
udostępnianie konta Google Ads

Uwaga! Dostęp do konta Google Ads możesz nadać tylko na taki adres e-mail, na którym znajduje się konto Google.

  1. Kliknięcie przycisku Wyślij zaproszenie kończy całą procedurę.

Przyjrzyjmy się poziomom dostępów, które możemy nadać poszczególnym użytkownikom. Największe możliwości zarządzania kontem Ads posiadają osoby z dostępem Administracyjnym. Poza obsługą kampanii mogą także dodawać nowych użytkowników, odłączać konta managerów, a także sprawdzać aktywność (czas logowania) poszczególnych użytkowników. Jeśli więc nie potrzebujemy wsparcia w zakresie administracyjnej obsługi Google Ads, uważajmy z przyznawaniem administracyjnego dostępu do naszego konta.

poziomy dostępów do konta Google Ads

Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/1704346?hl=pl

Nadanie dostępów dla konta menedżera

Udostępnienie konta Google Ads agencji posiadającej konto menedżera polega jedynie na podaniu identyfikatora klienta, czyli indywidualnego numeru naszego konta i zaakceptowaniu zaproszenia. 10-cyfrowy numer klienta znajdziemy w trzech miejscach:

  • W prawnym rogu górnego, poziomego menu koło avatara,
  • W menu pomocy na szarym tle (identyfikator klienta),
  • W menu rozwijającym się po kliknięciu avatara (Konto Google Ads).
numer klienta konto google ads

Po przesłaniu identyfikatora Google Ads agencja prześle nam zaproszenie, które otrzymamy na maila. Akceptację nadania dostępów możemy także przeprowadzić z poziomu naszego konta. W tym celu z poziomu górnego menu wchodzimy do Narzędzia -> Konfiguracja -> Dostęp do konta. Klikamy w zakładkę Menedżerowie i tak akceptujemy otrzymane zaproszenie.

edycja dostępów konto google ads

Dodatkowo w tabeli zobaczymy rodzaj przyznanych dostępów, a także działania, które możemy podjąć w stosunku do danego użytkownika (np. usunąć dostęp).

Edytowanie i odbieranie uprawnień nadanych do konta Google Ads

Kończąc współpracę z agencją lub freelancerem zajmującym się naszymi kampaniami reklamowymi, w każdym momencie możemy edytować przyznane dostępy, przechodząc do: Narzędzia -> Konfiguracja -> Dostęp do konta. Na ekranie pojawi się tabela ze wszystkimi użytkownikami, którym nadaliśmy dostęp.

  • W kolumnie Poziom dostępu edytujemy poziom przyznanych uprawnień,
  • W komunie Czynności usuwamy użytkownikami dostęp do naszego konta.

Jeśli współpracujesz z wieloma osobami nad swoimi kampaniami Google Ads, co jakiś czas zweryfikuj, kto ma dostęp do Twojego konta. Pamiętaj, że osoby, które posiadają uprawnienia na poziomie administracyjnym, mogły dodać kolejnych użytkowników. Warto więc sprawdzić, czy nie podgląda nas konkurencja lub agencja, z którą dawno temu zakończyliśmy współpracę.

Najnowsze artykuły na blogu:
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 98% użytkowników korzysta z...
Zainstalowanie Google Tag Managera ułatwia pracę zarówno marketingowcom, jak i programistom. Osoby...
Uczestniczyliśmy w konferencji Google Marketing Live 2019 r. Oto kilka naszych słów o nowościach,...
Lead scoring (kwalifikacja leadów) pomaga zoptymalizować pracę działu handlowego. Dowiedź się, jak...
Zastanawiasz się, jak poprawić skuteczność i współczynnik konwersji na kolejnych etapach ścieżki...