Technologia AMP dla reklam i langing pages w mobile - Blog Artefakt

Technologia AMP dla reklam i landing pages

20.07.2016 / SEM
Urządzenie mobilne

Średni czas ładowania mobilnej strony wynosi ok. 19 sekund. To dużo? Zdaniem Google tak! Gdyby witryna na urządzeniu mobilnym wczytywała się około 5 sekund, to reklamodawca byłby w stanie zarobić 2 razy więcej niż w przypadku prawie 4 razy dłuższego czasu ładowania. Czy amerykański gigant ma pomysł, jak usprawnić przeglądanie stron na smartfonach i tabletach? Odpowiedzią jest technologia AMP przygotowana dla reklam i landing pages.

 

Reklamy i landing page w technologii AMP

Wczoraj odbyło się DoubleClick Leadership Summit, na którym przedstawiciel Google – Paul Muret – opowiadał o reklamach displayowych oraz zmianach, które zostaną wprowadzone w najbliższym czasie. Jedną z nowości ma być wykorzystywanie standardu AMP do przygotowywania reklam i landing pages. Dzięki temu czas ładowania mobilnej wersji strony znacząco się skróci, użytkownicy szybciej dotrą do interesujących treści, a reklamodawca będzie miał szansę na zwiększenie swoich przychodów.

https://www.youtube.com/watch?v=q-d3BT2t3U8

Reklamodawcy będą mogli skorzystać z:

  • AMP for Ads – przygotowywane reklamy zostaną zoptymalizowane pod wymagania techniczne urządzeń mobilnych, by ich wczytywanie zajmowało tyle samo czasu, co ładowanie pozostałych treści w serwisie. Technologia AMP pozwoli na przygotowywanie pięknych wizualnie reklam, ładujących się symultanicznie ze wszystkimi zasobami strony,
  • AMP Landing Pages – spersonalizowane, szybkie, oparte o AMP strony docelowe, tworzone przez reklamodawców w prowadzonych kampaniach reklamowych. Kiedy użytkownik kliknie w reklamę AMP i zostanie przekierowany do strony typu landing page zaprogramowanej w technologii HTML AMP, będzie mógł kontynuować błyskawiczne przeglądanie internetowych treści.

 

Muret przeprowadził demonstrację, by pokazać, jakie znaczenie ma czas ładowania treści reklamowej. Mobilna strona załadowała się w niecałą sekundę, a reklamy w ciągu 4 sekund. Takie opóźnienie jest niedopuszczalne, ponieważ w tym czasie użytkownik może przejść do tej części serwisu, w którym nie ma treści reklamowych, czyli tym samym reklamodawca nie dotrze ze swoim przekazem do internauty. Wykorzystanie AMP ma zlikwidować różnice w czasie wczytywania zarówno treści, jak i reklam w witrynie, dzięki czemu reklamodawcy staną się widoczni dla potencjalnych klientów.

 

Przewaga stron AMP

Wstępne analizy przeprowadzone przez Google wskazują, że strony wykorzystujące standard AMP wczytują się 4 razy szybciej i wykorzystują 10 razy mniej zasobów niż witryny, które nie korzystają z tej technologii. W przyszłości AMP ma także stać się czynnikiem rankingowym mającym wpływ na wyniki wyszukiwania w mobile. Dlatego już teraz warto zainteresować się tym standardem. Dodatkowo możemy skorzystać z wielu darmowych narzędzi pomagających w eliminacji błędów, które pojawiają się przy wdrożeniu kodu HTML AMP.

Również na naszym blogu
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...
Wdrożenie pełnych zaleceń optymalizacyjnych wymaga posiadania dostępów do serwera, aby można było...
Reklama kawiarni, pubu czy bistro to nie wszystko. Aby dać się znaleźć potencjalnym klientom, warto...