Średni czas ładowania mobilnej strony wynosi ok. 19 sekund. To dużo? Zdaniem Google tak! Gdyby witryna na urządzeniu mobilnym wczytywała się około 5 sekund, to reklamodawca byłby w stanie zarobić 2 razy więcej niż w przypadku prawie 4 razy dłuższego czasu ładowania. Czy amerykański gigant ma pomysł, jak usprawnić przeglądanie stron na smartfonach i tabletach? Odpowiedzią jest technologia AMP przygotowana dla reklam i landing pages.
Reklamy i landing page w technologii AMP
Wczoraj odbyło się DoubleClick Leadership Summit, na którym przedstawiciel Google – Paul Muret – opowiadał o reklamach displayowych oraz zmianach, które zostaną wprowadzone w najbliższym czasie. Jedną z nowości ma być wykorzystywanie standardu AMP do przygotowywania reklam i landing pages. Dzięki temu czas ładowania mobilnej wersji strony znacząco się skróci, użytkownicy szybciej dotrą do interesujących treści, a reklamodawca będzie miał szansę na zwiększenie swoich przychodów.
https://www.youtube.com/watch?v=q-d3BT2t3U8
Reklamodawcy będą mogli skorzystać z:
- AMP for Ads – przygotowywane reklamy zostaną zoptymalizowane pod wymagania techniczne urządzeń mobilnych, by ich wczytywanie zajmowało tyle samo czasu, co ładowanie pozostałych treści w serwisie. Technologia AMP pozwoli na przygotowywanie pięknych wizualnie reklam, ładujących się symultanicznie ze wszystkimi zasobami strony,
- AMP Landing Pages – spersonalizowane, szybkie, oparte o AMP strony docelowe, tworzone przez reklamodawców w prowadzonych kampaniach reklamowych. Kiedy użytkownik kliknie w reklamę AMP i zostanie przekierowany do strony typu landing page zaprogramowanej w technologii HTML AMP, będzie mógł kontynuować błyskawiczne przeglądanie internetowych treści.
Muret przeprowadził demonstrację, by pokazać, jakie znaczenie ma czas ładowania treści reklamowej. Mobilna strona załadowała się w niecałą sekundę, a reklamy w ciągu 4 sekund. Takie opóźnienie jest niedopuszczalne, ponieważ w tym czasie użytkownik może przejść do tej części serwisu, w którym nie ma treści reklamowych, czyli tym samym reklamodawca nie dotrze ze swoim przekazem do internauty. Wykorzystanie AMP ma zlikwidować różnice w czasie wczytywania zarówno treści, jak i reklam w witrynie, dzięki czemu reklamodawcy staną się widoczni dla potencjalnych klientów.
Przewaga stron AMP
Wstępne analizy przeprowadzone przez Google wskazują, że strony wykorzystujące standard AMP wczytują się 4 razy szybciej i wykorzystują 10 razy mniej zasobów niż witryny, które nie korzystają z tej technologii. W przyszłości AMP ma także stać się czynnikiem rankingowym mającym wpływ na wyniki wyszukiwania w mobile. Dlatego już teraz warto zainteresować się tym standardem. Dodatkowo możemy skorzystać z wielu darmowych narzędzi pomagających w eliminacji błędów, które pojawiają się przy wdrożeniu kodu HTML AMP.