Rozszerzenia cen w Google AdWords

/ SEM
ile kosztuje seo

Google pod koniec maja zapowiedziało wprowadzenie wielu zmian w AdWords. Panel administracyjny przejdzie redesign, opisy w reklamach tekstowych wydłużą się, wdrożone zostaną także nowe funkcjonalności. Jedną z nich są rozszerzenia cen, które amerykańscy reklamodawcy mogą już wykorzystywać w kampaniach reklamowych.

 

Price extensions w mobile

Rozszerzenia cen będą wyświetlały się w reklamach tekstowych w mobilnych wynikach wyszukiwania, w postaci listy umieszczonej poniżej głównej treści reklamowej. Reklamodawca będzie mógł promować kilka produktów w jednym linku sponsorowanym, ponieważ price extension będą zajmowały kilka wierszy. Użytkownik od razu zapozna się z ofertą cenową i być może taka informacja zachęci go do przejścia na stronę reklamodawcy i dokonania konwersji.

 

Price extensions

Źródło: https://adwords.googleblog.com/2016/07/showcase-products-and-services-with-price-extensions.html

 

Każda linijka w rozszerzeniu reklam to okazja do umieszczenia odnośnika prowadzącego do innej strony typy landing – page. Tworząc jedną reklamę tekstową, otrzymujemy możliwość promowania różnych produktów. Z drugiej strony price extension może ograniczać liczbę wejść na stronę reklamodawcy. Dlaczego? Jeśli użytkownik zapozna się z naszą ofertą cenową i nie będzie mu ona odpowiadała, nie kliknie w link i nie zostanie przekierowany do witryny. A odwiedzając nasz sklep mógłby przecież trafić na dodatkowe informacje, które zachęciłyby go do dokonania zakupu. To działa również w drugą stronę – atrakcyjna cena przyciągnie nowych klientów.

 

Jak skonfigurować rozszerzenia cen?

Nowa funkcjonalność nie jest jeszcze dostępna w Polsce, ale możemy zobaczyć, jak będzie wyglądała konfiguracja nowego rozszerzenia. Jeśli chcemy, aby cena wyświetlała się w naszym linku sponsorowanym, musimy uzupełnić nagłówek, opis produktu i jego wartość oraz podać adres URL prowadzący do landing – page lub karty produktu. Na razie price extension można uzupełniać wyłącznie w j. angielskim, a ceny podawać w USD.

 

Rozszerzenia cen

Źródło: http://searchengineland.com/price-extensions-google-adwords-text-ads-254101

 

I na tym w zasadzie kończy się konfiguracja nowej funkcjonalności. Należy jednak pamiętać jeszcze o kilku szczegółach:

  • Price extension pojawiają się tylko przy pierwszej reklamie w mobilnych wynikach wyszukiwania – trzeba więc zadbać zarówno o stawkę, jak i dopasowanie do określonych słów kluczowych,
  • W określonej reklamie należy ustawić ceny dla minimum 3, a maksymalnie dla 8 produktów,
  • Docelowe adresy URL mogą być takie same,
  • Rozszerzenia cen można ustawić dla tego samego konta, kampanii czy grup reklam.

Rozszerzenia cen z pewnością ułatwią użytkownikom przeglądanie wyników na urządzeniach mobilnych, a także uproszczą podejmowanie decyzji. Jeśli klient będzie szukał zakładu fryzjerskiego w swojej okolicy i zobaczy reklamę z cenami usług, które mu odpowiadają, od razu zadzwoni do salonu, by umówić się na wizytę. Jednak czy konieczność zajmowania pierwszej pozycji w rankingu nie zaostrzy rywalizacji między reklamodawcami? Będziemy uważnie obserwować branżę!

Chcesz zaistnieć na Instagramie? Sprawdź nasze sposoby na zdobycie nowych followersów i...
Poznaj 12 narzędzi do analizy danych, które pomogą Ci poznać użytkowników i poprawić współczynnik...
Czy prowadzenie profili w mediach społecznościowych ma wpływ na pozycjonowanie strony? W jaki...
Podpowiadamy, jak pozycjonować sklep internetowy na systemie Comarch e-Sklep. Skorzystaj z naszych...
Jak sprawdzić, czy wyszukiwarka Google wdrożyła nowy update? Skorzystaj z 7 proponowanych przez nas...