Remarketing w wyszukiwarce - Blog Artefakt

Remarketing w wyszukiwarce

/ SEM
Targetowanie kampanii

Chcesz ponownie dotrzeć do użytkowników, którzy odwiedzili Twoją witrynę? Nic prostszego – wykorzystaj pliki cookie i zastosuj remarketing w wyszukiwarce.

Jak to działa?

Remarketing w wyszukiwarce (RLSA – Remarketing List for Search Ads) pozwala na wyświetlanie reklam osobom, które odwiedziły witrynę reklamodawcy w czasie, gdy wyszukują dalsze informacje w Google po jej opuszczeniu. Ta funkcja umożliwia dostosowanie stawek i kierowanie odpowiednich komunikatów do tych właśnie użytkowników.

Reklamy w kampanii RLSA możesz skierować do osób, które:

  1. były na stronie, sprawdziły ofertę i nie dokonały zakupu;
  2. porzuciły koszyk;
  3. dokonały zakupu jakiś czas temu a teraz chcesz je ponownie zachęcić do odwiedzenia strony;
  4. dokonały zakupu jednego przedmiotu, do którego można dodać inny np. ktoś kupił wosk zapachowy i potrzebny będzie mu kominek;
  5. można też za pomocą wybranych list remarketingowych zablokować wyświetlanie reklam pewnym grupom uzytkowników.

 

Remarketing

Są dwie podstawowe strategie korzystania z list remarketingowych dla reklam w wyszukiwarce:

  1. ustawienie stawki dla ogólnych, zwykle pomijanych słów kluczowych, tylko dla użytkowników, którzy niedawno odwiedzili Twoją witrynę lub byli jej klientami w przeszłości;
  2. optymalizacja stawki obecnych słów kluczowych pod kątem użytkowników z wybranych list remarketingowych, np.  zwiększenie stawek użytkowników, którzy odwiedzili stronę w ciągu ostatnich 30 dni.

Jak zacząć?

Wejdź na swoje konto AdWords w sekcję Udostępnione Zasoby. Tu znajdują się wszystkie listy remarketingowe, jakie masz na koncie. Przy każdej z nich widoczne są dwa rozmiary: pierwszy dla wyszukiwarki Google, drugi dla sieci reklamowej (rozmiary list mogą znacznie się od siebie różnić, ponieważ do tworzenia tych list używane są różne rodzaje plików cookie). Jeśli na wybranej przez Ciebie liście znajduje się minimum 1000 plików cookie, możesz ją wykorzystać w kampanii remarketingowej w wyszukiwarce. Warto stworzyć dość szczegółowe listy remarketingowe, które pozwolą na lepsze dostosowywanie reklam i stawek, a tym samym zwiększą ich skuteczność.

Dla wyszukiwarki dostępne są listy remarketingowe oparte na tagach, na regułach oraz kombinacje niestandardowe. Należy pamiętać jednak o tym, że nie wszystkie listy remarketigngowe można wykorzystać w wyszukiwarce. Niedostępne listy to listy podobnych użytkowników oraz listy używane w remarketingu dynamicznym np. wyświetlenia produktów.

Aby rozpocząć korzystanie z RLSA możesz utworzyć nową kampanię lub dodać listy remarketingowe w wybranej grupie reklam już istniejącej kampanii.

W wybranej kampanii przejdź na kartę Odbiorcy → a następnie kliknij + Remarketing.

Remarketing

Następnie kliknij menu Dodaj kierowanie i wybierz Zainteresowania i remarketing, a z nich wybraną listę remarketingową.

Remarketing w wyszukiwarce

Jeśli przy zapisywaniu listy wybierzesz opcję Tylko stawka będziesz mógł zmodyfikować wysokość stawki a Twoje reklamy będą wyświetlały się użytkownikom za pomocą słów kluczowych. Gdy reklama będzie miała się wyświetlić użytkownikowi, który należy do użytej listy remarketingowej system automatycznie zastosuje wybrane dostosowanie stawki.  Wybranie drugiej opcji Kierowanie i stawka reklamy będą wyświetlane tylko użytkownikom z wybranej listy remarketingowej na podstawie zdefiniowanych w grupie reklam słów kluczowych. Takie ustawienie sprawi, że reklamy będą docierały tylko do osób, które miały już kontakt z Twoją stroną.

Tworząc kampanię RLSA pamiętaj, że:

  1. warto ustawić wyższe stawki dla osób, które w przeszłości odwiedziły stronę (zasada pilnowania pozycji nr 1);
  2. ogólne słowa kluczowe, które w normalnych warunkach nie powinny znaleźć się w kampanii ze względu na znikomą konwersyjność i gigantyczne koszty, mogą okazać się bardzo skuteczne, gdy reklamy kierowane są do osób znających Twoją stronę i asortyment – ustaw dla nich wyższe stawki;
  3. skieruj specjalne komunikaty w reklamach do osób odwiedzających Twoją stronę – info o promocjach, zniżkach, nowych produktach dostępnych w ofercie lub bonusach dla stałych klientów.

Powodzenia!

Chcesz rozpoczać kampanię reklamową Google AdWords? Zdecyduj się na wsparcie specjalistów!
Również na naszym blogu
Stworzenie persony wpływa pozytywnie na działalność firmy lub rozwój konkretnego projektu. Ułatwia...
Rynek sklepów z internetowych z wyposażeniem wnętrz nieustannie się powiększa. Właściciele...
Dobrze skonfigurowane reklamy Google Ads pomogą rozwinąć biznes i wyróżnić się na tle konkurentów...
Prowadzisz biuro architektoniczne? Sprawdź, jakie działania promocyjne warto podjąć, aby promować...
Przed rozpoczęciem analizy ruchu na stronie w Google Analytics sprawdź, czy statystyki tworzone są...