Remarketing w Google Adwords - Blog Artefakt

Remarketing – spraw, by klient powrócił

/ SEM
reklama mobilna google adwords

E-marketerzy często spotykają się z problemem tzw. porzuconych koszyków, czyli z sytuacją, kiedy potencjalny klient trafił już na stronę, wyraził zainteresowanie ofertą, ale ostatecznie jej nie sfinalizował. W przypadku wielu produktów i usług proces zakupowy jest bardzo długi – od pierwszego kontaktu z ofertą do finalnego zakupu mija wiele dni. W obu tych przypadkach przydatna jest nowa usługa oferowana w ramach Google – remarketing AdWords.

Remarketing

Nowa usługa pozwala na kierowanie reklam w sieci partnerskiej Google do osób, które już odwiedziły naszą stronę. Zanim zaczniemy jej używać konieczne jest wklejenie odpowiedniego kodu (lub kodów) na naszej stronie www. Spowoduje on, że na komputerze osoby, która ją odwiedzi zostanie zapisany plik cookie. Dzięki temu plikowi system Google będzie mógł przypisać tę osobę (a właściwie komputer) do wybranej przez nas grupy odbiorców reklam. Mając już zdefiniowaną w ten sposób grupę, możemy stworzyć kampanię w AdWords skierowaną właśnie na tych użytkowników. W momencie, kiedy użytkownik z naszej grupy będzie przeglądał strony w sieci partnerskiej, system wyświetli mu naszą reklamę.

AdWords remarketing ma też wiele ciekawych zastosowań. Dla różnych celów kampanii możemy umieszczać kod śledzący na różnych podstronach naszego serwisu.

Jeśli chcemy dotrzeć do użytkowników, którzy rozpoczęli proces konwersji w sklepie internetowym, ale go nie ukończyli powinniśmy wstawić jeden kod remarketingowy na podstronie koszyka zakupów (zdefiniujemy tak grupę użytkowników, którzy włożyli do koszyka jakiś produkt). Drugi kod powinniśmy umieścić na podstronie potwierdzenia zakupu. W ten sposób zdefiniujemy grupę użytkowników, którzy dokonali zakupu. Teraz w systemie AdWords możemy kierować reklamę do wszystkich użytkowników, którzy weszli na podstronę koszyka zakupów, ale z wyjątkiem tych, którzy kupili produkt tj. dotarli do podstrony podziękowania za transakcję.

Innym przypadkiem wykorzystania remarketing Google jest wsparcie sprzedaży projektowej – takiej która z definicji trwa długo. Producent samochodów czy biuro turystyczne może kierować swoje reklamy do wszystkich osób, które wcześniej odwiedziły ich stronę, zakładając, że duża część z tych osób jest zainteresowana zakupem ich prduktu/usługi w najbliższym czasie. W takim przypadku należy zamieścić jeden kod remarketingowy na wszystkich podstronach serwisu.

Inne zastosowania remarketingu to:

  • sprzedaż wiązana

np. mając listę klientów, którzy kupili u nas aparat fotograficzny, możemy wyświetlać tej grupie reklamy obiektywów i innych akcesoriów fotograficznych

  • informowanie o nowościach w ofercie

np. księgarnia może informować osoby, które kupiły książkę określonego autora o nowych pozycjach tego autora.

Podobnych opcji jest bardzo dużo. Artefakt stworzył dla swoich klientów wiele kampanii remarketingowych. Nasze doświadczenie pozwala na efektywne wykorzystanie tego narzędzia.

Również na naszym blogu
Prowadząc stronę na Facebooku należy unikać 13 kardynalnych błędów, które utrudniają budowanie...
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 95% użytkowników korzysta z...
Jak tagować artykuły, wpisy, produkty na stronie internetowej, aby wspomóc pozycjonowanie strony i...
Panele informacyjne w Google Analytics ułatwiają raportowanie i wyciąganie wniosków na podstawie...
Zastanawiasz się, czy docierasz do klientów, na których Ci zależy? Podpowiadamy, jak identyfikować...