Wypełnij formularz

Zamów bezpłatną konsultację!


Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
| czas czytania: 5 min | SEM |

Remarketing dynamiczny AdWords

Remarketing dynamiczny AdWords

Remarketing stał się jednym z najlepszych narzędzi służących marketerom do „odzyskiwania użytkowników”, czyli wyświetlenia komunikatu reklamowego odbiorcy, który opuścił stronę internetową bez dokonania konwersji. Przy odpowiednim podziale grup docelowych jesteśmy w stanie stworzyć  bardzo dobre reklamy odpowiadające potrzebom użytkowników. Jednak bardzo często spotykamy się z problemem podziału grup użytkowników, w taki sposób, aby trafiać do nich z odpowiednim przekazem reklamowym. Efekt końcowy to najczęściej ogólny przekaz, który jedynie po części trafia w gusta danego użytkownika.

Remarketing dynamiczny

W pewnym momencie spotykamy się jednak z problemem – co zrobić, kiedy nie jesteśmy w stanie odpowiednio utworzyć grup docelowych? Co zrobić, jeżeli jeden użytkownik przegląda naszą stronę przeglądając wiele grup/kategorii produktowych? Jaką stworzyć reklamę i jak najlepiej do niego trafiać?

Odpowiedzią na te pytania jest zastosowanie remarketingu dynamicznego AdWords. Działanie to można porównywać do bardzo szczegółowo prowadzonych kampanii tradycyjnych.

Na czym polega różnica?

  1. Kod remarketingu dynamicznego różni się od kodu tradycyjnego
  2. Remarketing dynamiczny wykorzystuje dane z pliku Feed (Google Merchant Center/ Google shopping) lub też dane ręcznie przesłane do systemu AdWords np. w postaci tabeli Excel
  3. Reklamy w przypadku remarketingu dynamicznego są generowane dla każdego użytkownika indywidualnie, na podstawie przeglądanych przez niego produktów/usług.

Jakie są efekty zastosowania remarketingu dynamicznego?

  1. Znaczące poprawienie parametrów kampanii reklamowej, ze względu na fakt, że reklamowane są produkty, które użytkownik oglądał, którymi był zainteresowany
  2. Znaczące zwiększenie ilości konwersji/obniżenie kosztu konwersji
  3. Zwiększenie ogólnego ROI kampanii reklamowej
  4. Miękkie efekty takie jak np. szybsze budowanie zaufania do marki, wywieranie wrażenia posiadania dużego budżetu reklamowego, wrażenie realizowanie działań „pod klienta”

Czy warto?

Remarketing dynamiczny staje się w tej chwili jednym z najlepszych i stosunkowo łatwych do zastosowania narzędzi, poprawiających znacząco parametry reklamy. W związku z krótkim czasem wdrożenia (niski koszt) wydaje się bardzo dobrym rozwiązaniem – szczególnie w przypadku kiedy posiadamy już uruchomioną kampanię Google Shopping.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

założenie sklepu internetowego 18.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak i gdzie założyć sklep online?

Być może masz sklep stacjonarny i zastanawiasz się, czy założyć sklep internetowy, bo klienci coraz częściej pytają o możliwość zamówienia „przez internet”. A może już działasz w sieci, ale masz wrażenie, że Twój sklep online nie wykorzystuje pełnego potencjału, a sprzedaż stoi w miejscu. Jedno jest pewne - konkurencja w sprzedaży online rośnie każdego dnia na Twoich oczach. Jeśli nie chcesz zostać w tyle, to uruchomienie sklepu internetowego jest konieczne, aby wyjść jej naprzeciw, a jeśli już działasz w e-commerce, to warto rozważyć efektywne zarządzanie sklepem internetowym. W tym poradniku pokażemy, jak założyć sklep online, gdzie go postawić, jak go uruchomić i co zrobić, aby faktycznie zarabiał. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

strona na fb 13.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | social media

Jak stworzyć stronę na FB krok po kroku? Przewodnik dla początkujących

Prowadzisz firmę i zastanawiasz się, jak założyć stronę firmową na Facebooku, która naprawdę przyciąga klientów? Wielu przedsiębiorców tworzy fanpage bez strategii, czego efektem jest profil, który ma kilka polubień i żadnego zapytania ofertowego. W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, jak utworzyć stronę biznesową na Facebooku, ustawić wszystkie jej główne elementy i prowadzić ją tak, by działała jak skuteczne narzędzie marketingowe. Po tej lekturze będziesz wiedzieć, jak prowadzić firmowy fanpage w sposób profesjonalny, zwiększając rozpoznawalność marki i sprzedaż, bez przepalania budżetu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt