Reklamy z galerią (Gallery Ads) – nowy format reklam Google Ads już dostępny w wersji beta w Polsce

/ SEM
Google Adwords

Podczas Google Marketing Live 2019 ogłoszony został nowy format reklam – Gallery Ads. Reklamy z galerią dostępne w Polsce w wersji beta wyświetlają się u góry strony z wynikami wyszukiwania i w postaci galerii obrazków dostarczają klientom przydatnych informacji o produktach oraz usługach. Czy będzie to skuteczny format promocji w Google Ads? Zobaczymy, dopiero ta opcja pojawiła się na naszych kontach i zaczynamy jej testowanie.

Reklamy z galerią – jak wyglądają i na czym polegają?

Gallery Ads to reklama opierająca się na treściach wizualnych – zdjęciach produktów i usług. Składa się z:

  • Karuzeli 4-8 grafik,
  • 3 nagłówków,
  • 70 znaków opisu.
reklamy gallery ads

Źródło: https://www.wordstream.com/blog/ws/2019/05/16/gallery-ads

Reklamy z galerią będą pojawiały się jedynie na urządzeniach mobilnych na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania. Użytkownik, poszukując określonych produktów w mobilnej wyszukiwarce Google, jeszcze przed wejściem na stronę internetową za pomocą tego formatu reklamy zapozna się z dostępnym asortymentem. By przetestować skuteczność tej formy promocji, nie trzeba tworzyć oddzielnej kampanii reklamowej na wyszukiwarkę, Gallery Ads to po prostu nowy rodzaj reklamy, uczestniczący razem z tradycyjnymi reklamami tekstowymi.

Koszty reklam Gallery Ads

Reklamodawcy za reklamy z galerią będą rozliczać się w modelu CPC. Zapłacą za reklamę, gdy użytkownik:

  • przewinie przynajmniej 3 grafiki,
  • kliknie jedno ze zdjęć.

Czy będzie to relatywnie drogi format reklamy w porównaniu do tradycyjnych reklam tekstowych? Czas pokaże, bo nowości od Google wymagają dokładnego przetestowania.

Jak utworzyć reklamę z galerią?

Google Ads w wersji beta dostępne są jedynie na wybranych kontach reklamodawców w sekcji Reklamy i rozszerzenia -> Reklama z galerii reklam.

gallery ads

Po wybraniu tego typu reklamy pojawi się edytor, w którym uzupełnimy wszystkie wymagane informacje do stworzenia kampanii.

gallery ads tworzenie

Ten typ reklam dedykowany jest dla branż, w których kreacja wizualna przeważa nad innymi elementami promocji. Tam, gdzie użytkownicy kupują oczami, Gallery Ads sprawdzą się najlepiej. Z pewnością ten format polubią właściciele e-sklepów, restauratorzy, projektanci wnętrz, graficy i designerzy.

Reklamy galerią – sprawdź, czy na Twoim koncie jest wersja beta!

Reklamy z galerią uruchomione zostały w 11 wersjach językowych: angielskim, niemieckim, francuskim, hiszpańskim, japońskim, polskim, portugalskim, niderlandzkim, włoskim, rosyjskim, szwedzkim. Z pewnością warto przetestować ten typ reklamy Google Ads, by przekonać się, czy pomoże skutecznie pozyskiwać klientów w naszej branży.

Najnowsze artykuły na blogu:
Chciałbyś dowiedzieć się, jak poprawić użyteczność strony internetowej? Wypróbuj nagrywanie sesji...
Zewnętrzna duplikacja treści zagraża pozycjom serwisu w wynikach wyszukiwania. Specjalnie dla...
Skorzystaj z naszej instrukcji zakładania konta w Menedżerze Reklam, by rozpocząć płatną promocję...
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 98% użytkowników korzysta z...
Jeśli Twoja strona ucierpiała po kolejnym core update'cie, koniecznie sprawdź wskazówki od Google....