Wspieramy firmy w trudnym czasie: www.artefakt.pl/antidotum-na-kryzysAntidotum na kryzys

Reklamy z galerią (Gallery Ads) – nowy format reklam Google Ads już dostępny w wersji beta w Polsce

/ SEM
Google Adwords

Podczas Google Marketing Live 2019 ogłoszony został nowy format reklam – Gallery Ads. Reklamy z galerią dostępne w Polsce w wersji beta wyświetlają się u góry strony z wynikami wyszukiwania i w postaci galerii obrazków dostarczają klientom przydatnych informacji o produktach oraz usługach. Czy będzie to skuteczny format promocji w Google Ads? Zobaczymy, dopiero ta opcja pojawiła się na naszych kontach i zaczynamy jej testowanie.

Reklamy z galerią – jak wyglądają i na czym polegają?

Gallery Ads to reklama opierająca się na treściach wizualnych – zdjęciach produktów i usług. Składa się z:

  • Karuzeli 4-8 grafik,
  • 3 nagłówków,
  • 70 znaków opisu.
reklamy gallery ads

Źródło: Wordstream

Reklamy z galerią będą pojawiały się jedynie na urządzeniach mobilnych na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania. Użytkownik, poszukując określonych produktów w mobilnej wyszukiwarce Google, jeszcze przed wejściem na stronę internetową za pomocą tego formatu reklamy zapozna się z dostępnym asortymentem. By przetestować skuteczność tej formy promocji, nie trzeba tworzyć oddzielnej kampanii reklamowej na wyszukiwarkę, Gallery Ads to po prostu nowy rodzaj reklamy, uczestniczący razem z tradycyjnymi reklamami tekstowymi.

Koszty reklam Gallery Ads

Reklamodawcy za reklamy z galerią będą rozliczać się w modelu CPC. Zapłacą za reklamę, gdy użytkownik:

  • przewinie przynajmniej 3 grafiki,
  • kliknie jedno ze zdjęć.

Czy będzie to relatywnie drogi format reklamy w porównaniu do tradycyjnych reklam tekstowych? Czas pokaże, bo nowości od Google wymagają dokładnego przetestowania.

Jak utworzyć reklamę z galerią?

Google Ads w wersji beta dostępne są jedynie na wybranych kontach reklamodawców w sekcji Reklamy i rozszerzenia -> Reklama z galerii reklam.

gallery ads

Po wybraniu tego typu reklamy pojawi się edytor, w którym uzupełnimy wszystkie wymagane informacje do stworzenia kampanii.

gallery ads tworzenie

Ten typ reklam dedykowany jest dla branż, w których kreacja wizualna przeważa nad innymi elementami promocji. Tam, gdzie użytkownicy kupują oczami, Gallery Ads sprawdzą się najlepiej. Z pewnością ten format polubią właściciele e-sklepów, restauratorzy, projektanci wnętrz, graficy i designerzy.

Reklamy galerią – sprawdź, czy na Twoim koncie jest wersja beta!

Reklamy z galerią uruchomione zostały w 11 wersjach językowych: angielskim, niemieckim, francuskim, hiszpańskim, japońskim, polskim, portugalskim, niderlandzkim, włoskim, rosyjskim, szwedzkim. Z pewnością warto przetestować ten typ reklamy Google Ads, by przekonać się, czy pomoże skutecznie pozyskiwać klientów w naszej branży.

Najnowsze artykuły na blogu:
Prowadzenie sklepu internetowego staje się o wiele łatwiejsze z partnerem dropshippingowym....
Live streaming wykorzystują przede wszystkim influencerzy do angażowania swojej społeczności. Z...
Czy sezon w Google Ads ma znaczenie? Oczywiście! Do sezonowych kampanii warto się przygotować, aby...
Najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie zaraz po Google jest YouTube. Warto wykorzystać potencjał...
Jak łatwo zaplanować posty na Facebooku, by zadbać o jakość swojego fanpage'a? Koniecznie wypróbuj...