Reklama na Instagramie – co warto wiedzieć na początek?

| czas czytania: 4 min | SEM

Bądź tam, gdzie są Twoi odbiorcy. To zdanie znają nie tylko marketerzy, ale i firmy, które chcą zwiększać rozpoznawalność własnej marki i docierać z ofertą do potencjalnych klientów. Media społecznościowe są obecnie jednym z najbardziej powszechnych kanałów reklamowych, dzięki którym istnieje możliwość dotarcia do właściwej grupy odbiorców i zachęcenia jej do realizacji określonych celów biznesowych.

Reklama na Instagramie – sposób dotarcia do potencjalnych klientów

Reklamy na Instagramie każdego roku zyskują coraz większą popularność. W odpowiedzi na to zapotrzebowanie platforma rozwija różne możliwości reklamowe i pozwala na prowadzenie kampanii w wygodny dla reklamodawcy sposób. Kampanie można tworzyć zarówno w Menedżerze reklam na Facebooku, jak i bezpośrednio na Instagramie. W obu kanałach występują jednak pewne różnice, m.in. w ustawieniach kampanii oraz samym procesie ich tworzenia.

Niezależnie od wybranego sposobu tworzenia kampanii reklama na Instagramie pozwala docierać do potencjalnych klientów. Na platformie istnieje możliwość precyzyjnego doboru odbiorców, którym reklamodawca chce pokazać kreacje reklamowe. Niewątpliwym atutem kampanii na Instagramie jest możliwość dobierania nie tylko odpowiednich grup docelowych, ale i lokalizacji, oraz pełna kontrola wydatków i budżetu.

Kampanie na Instagramie to niedrogi sposób na dotarcie do potencjalnych klientów. Warto pamiętać o tym, że narzędzie daje możliwość całkowitej kontroli nad kosztami oraz reakcji, gdy te są za wysokie. Koszty za kliknięcie często oscylują w granicach kilkunastu lub kilkudziesięciu groszy.

social media

Dwa sposoby tworzenia kampanii na Instagramie

Tworząc reklamy na Instagramie, możemy skorzystać z dwóch sposobów. Pierwszy z nich to utworzenie kampanii bezpośrednio w aplikacji Instagram. Drugi sposób to przygotowanie kampanii w Menedżerze reklam Facebooka. Warunkiem, który należy spełnić, aby prowadzić kampanie na Instagramie, to posiadanie konta biznesowego w serwisie oraz skonfigurowana metoda płatności.

Tworzenie kampanii w aplikacji Instagram

Tworzenie kampanii tym sposobem jest bardzo proste! Aby rozpocząć, wystarczy zalogować się na profil biznesowy na Instagramie. Kolejnym krokiem, który trzeba wykonać, jest wybór istniejącego już posta, który chcemy wypromować. Instagram umożliwia promowanie zarówno postów graficznych, jak i wideo. Przy poście, który chcemy promować przez aplikację, znajdziemy przycisk „Promuj”. Po kliknięciu tego przycisku reklamodawca zostaje przeniesiony do panelu tworzenia reklamy. W panelu wówczas pojawia się możliwość wybrania celu kampanii reklamowej. Wybierając określony cel, możemy zachęcić użytkowników do wchodzenia na stronę www lub profil, a także wysyłania wiadomości. Warto wybrać cel, który jest istotny z punktu widzenia danego biznesu. Odpowiednia decyzja pozwoli na właściwą interakcję potencjalnego klienta z firmą. W aplikacji, w panelu tworzenia reklamy system umożliwia określenie grupy docelowej. Do wyboru są dwie możliwości. Pierwsza z nich to wybór grupy automatycznej, czyli umożliwienie systemowi automatycznego doboru odbiorców reklamy. Algorytm w tym przypadku powinien zadziałać w taki sposób, aby dotrzeć do właściwych osób i dostarczyć oczekiwane rezultaty w postaci realizacji wybranego celu. Niemniej jednak korzystając z tej opcji, nie mamy wpływu na kształt grupy odbiorców. Powinny to być osoby podobne do tych, które obserwują profil, niemniej jednak nie mamy gwarancji, że tak dobrana grupa będzie tą właściwą.

Drugą metodą targetowania reklam na Instagramie jest utworzenie własnej grupy odbiorców. W tym wariancie system umożliwia ręczny wybór grupy docelowej. Wówczas sami decydujemy, kim ma być nasz odbiorca, jakie mają być jego zainteresowania, wiek oraz płeć. Po ustaleniu grupy docelowej należy ustawić odpowiedni budżet oraz daty trwania kampanii. Po przejściu wszystkich etapów reklamy są gotowe do publikacji, a ich statystyki możemy obserwować bezpośrednio na Instagramie, w sekcji

statystyk. Jeśli nie mamy pewności, którą metodę kierowania wybrać w przypadku danego biznesu, można przeprowadzić testy na obu metodach targetowania.

Tworzenie kampanii w Menedżerze reklam

Drugim sposobem tworzenia kampanii na Instagramie jest skorzystanie z Menedżera reklam na Facebooku. Pierwszym krokiem, który należy wykonać, jest połączenie konta na Instagramie z kontem na Facebooku. Gdy konta są skonfigurowane i połączone, możemy przejść do tworzenia kampanii. Pierwszym krokiem jest utworzenie kampanii, poprzez kliknięcie w Menedżerze reklam przycisku „Utwórz”. Kolejnym etapem jest przejście do „Zestawu reklam” w celu pełnej konfiguracji daty kampanii, grupy odbiorców i budżetu, chyba że budżet zdecydujemy się ustawić na poziomie kampanii. W czasie tworzenia kampanii za pomocą Menedżera reklam warto pamiętać o wyborze odpowiedniego umiejscowienia, aby reklamy wyświetlały się na Instagramie. Materiałem reklamowym może być nowo utworzony post (widoczny tylko jako reklama) lub opublikowany wcześniej materiał na profilu firmowym IG.

Płatne kampanie na Instagramie to sposób na budowanie rozpoznawalności marki, zwiększanie zasięgów oraz realizowanie celów biznesowych. Warto być tam, gdzie są potencjalni klienci, dlatego coraz więcej firm wybiera tę platformę jako jeden z głównych kanałów reklamowych i z powodzeniem realizuje kampanie zgodne z własnym celem biznesowym.