Podobni odbiorcy w sieci wyszukiwania dostępni w AdWords

/ SEM
Podobni odbiorcy w sieci reklamowej

Dzięki reklamom remarketingowym reklamodawca dociera do osób, które uprzednio odwiedziły jego stronę, przypominając o swojej ofercie. Google ułatwia pozyskiwanie nowych użytkowników, uruchamiając funkcjonalność: podobni odbiorcy w sieci wyszukiwania.

Jak działają podobni odbiorcy w sieci wyszukiwania?

Google analizuje zachowania użytkowników, którzy odwiedzili witrynę i zostali dodani do listy remarketingowej. Na podstawie zebranych informacji poszukuje potencjalnych klientów o aktywności zbliżonej do osób korzystających ze strony reklamodawcy. To do nich kierowane są reklamy i to oni są zachęcani do zapoznania się z ofertą serwisu.

Przykład:

Reklamodawca utworzył listę remarketingową osób, które przeglądały trampki w sklepie. Funkcja podobni odbiorcy skieruje reklamy do użytkowników, którzy w wyszukiwarce wpisywali zapytania: trampki damskie, tenisówki, wygodne trampki na lato. Dzięki temu przekaz reklamowy skierowany zostanie do potencjalnych klientów, zainteresowanych danym asortymentem.

Jakie warunki należy spełnić, by zastosować funkcję podobnych odbiorców?

System AdWords automatycznie zweryfikuje, w których listach remarketingowych możliwe jest zastosowanie podobnych odbiorców w sieci wyszukiwania. Warunki, które są brane pod uwagę, to m.in.:

  • Liczba odbiorców znajdujących się na liście remarketingowej,
  • Od jak dawna użytkownicy są zapisani na liście,
  • Podobieństwo zachowania internautów w sieci wyszukiwania.

Jak to wygląda w praktyce? Lista podobnych odbiorców powstanie na podstawie listy remarketingowej zwierającej minimum tysiąc plików cookie o odpowiednio wysokim podobieństwie aktywności.

Na listę podobnych odbiorców nigdy nie trafią użytkownicy znajdujący się na liście remarketingowej.

Chcesz zaistnieć na Instagramie? Sprawdź nasze sposoby na zdobycie nowych followersów i...
Poznaj 12 narzędzi do analizy danych, które pomogą Ci poznać użytkowników i poprawić współczynnik...
Czy prowadzenie profili w mediach społecznościowych ma wpływ na pozycjonowanie strony? W jaki...
Podpowiadamy, jak pozycjonować sklep internetowy na systemie Comarch e-Sklep. Skorzystaj z naszych...
Jak sprawdzić, czy wyszukiwarka Google wdrożyła nowy update? Skorzystaj z 7 proponowanych przez nas...