Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Subskrybuj
01.05.2017 | czas czytania: 5 min | SEM | autor: Artefakt

Podobni odbiorcy w sieci wyszukiwania dostępni w AdWords

Podobni odbiorcy w sieci wyszukiwania dostępni w AdWords

Dzięki reklamom remarketingowym reklamodawca dociera do osób, które uprzednio odwiedziły jego stronę, przypominając o swojej ofercie. Google ułatwia pozyskiwanie nowych użytkowników, uruchamiając funkcjonalność: podobni odbiorcy w sieci wyszukiwania.

Jak działają podobni odbiorcy w sieci wyszukiwania?

Google analizuje zachowania użytkowników, którzy odwiedzili witrynę i zostali dodani do listy remarketingowej. Na podstawie zebranych informacji poszukuje potencjalnych klientów o aktywności zbliżonej do osób korzystających ze strony reklamodawcy. To do nich kierowane są reklamy i to oni są zachęcani do zapoznania się z ofertą serwisu.

Przykład:

Reklamodawca utworzył listę remarketingową osób, które przeglądały trampki w sklepie. Funkcja podobni odbiorcy skieruje reklamy do użytkowników, którzy w wyszukiwarce wpisywali zapytania: trampki damskie, tenisówki, wygodne trampki na lato. Dzięki temu przekaz reklamowy skierowany zostanie do potencjalnych klientów, zainteresowanych danym asortymentem.

Jakie warunki należy spełnić, by zastosować funkcję podobnych odbiorców?

System AdWords automatycznie zweryfikuje, w których listach remarketingowych możliwe jest zastosowanie podobnych odbiorców w sieci wyszukiwania. Warunki, które są brane pod uwagę, to m.in.:

  • Liczba odbiorców znajdujących się na liście remarketingowej,
  • Od jak dawna użytkownicy są zapisani na liście,
  • Podobieństwo zachowania internautów w sieci wyszukiwania.

Jak to wygląda w praktyce? Lista podobnych odbiorców powstanie na podstawie listy remarketingowej zwierającej minimum tysiąc plików cookie o odpowiednio wysokim podobieństwie aktywności.

Na listę podobnych odbiorców nigdy nie trafią użytkownicy znajdujący się na liście remarketingowej.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt