Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
28.06.2018 | czas czytania: 5 min | SEM | autor: Artefakt

Google Adwords w Google Ads

Google Adwords w Google Ads

System reklamowy Google AdWords Ads istnieje od 2000 r. Przez 18 lat googlarze obserwowali zachowania użytkowników i wprowadzali kolejne formaty reklam, które miały skutecznie promować działalność firm w sieci. Nowości oraz rewolucje zawsze wzbudzały duże emocje wśród reklamodawców. Teraz Google AdWords stoi przed kolejną, wielką zmianą – przyjęciem nowej nazwy Google Ads. Wszystko po to, aby uprościć ofertę i ułatwić reklamodawcom poruszanie się w systemie reklamowym.

Z nostalgią możemy wrócić co czasów, kiedy strona w wyszukiwarce składała się z linków sponsorowanych wyświetlanych nad i obok organicznych wyników wyszukiwania:

Reklamy tekstowe były pierwszą formą płatnej promocji zaproponowaną przez Google. Nazwa AdWords stanowiąca połączenie angielskich advertisement (reklama) i words (słowa) idealnie pasowała do googlowskiego produktu. Z biegiem czasu pojawiały się nowe rodzaje reklam (np. banery, reklamy wideo) i choć użytkownicy przyzwyczaili się do stworzonej marki, zostanie ona zastąpiona przez Google Ads.

 

Zdaniem Google nowy brand porządkuje ofertę produktową, zbierając wszystkie rodzaje reklam i ich możliwości. Z punktu widzenia reklamodawców jest to czysty rebranding, ponieważ dotychczasowe możliwości systemu AdWords będą dostępne w niezmienionej postaci. Oczywiście możemy spodziewać się kilku nowości, np. specjalnego typu kampanii dedykowanych dla małych biznesów.

Google AdWords rozesłało reklamodawcom komunikaty o rebrandingu.

Google Marketing Platform – połączenie DoubleClick i Google Analytics 360 Suite

Google Marketing Platform to odpowiedź na jedną z potrzeb reklamodawców – silniejszą integrację narzędzi analitycznych z systemem reklamowym. Nowa platforma łączy funkcje Google Analytics 360 Suite oraz DoubleClick Digital Marketing.

Nowością będzie narzędzie Display & Video 360 korzystające z takich usług jak: DoubleClick Bid Manager, Campaign Manager, Studio and Audience Center. W najbliższych tygodniach googlarze zaprezentują nieco więcej informacji na temat nowej aplikacji.

Przez 3 lata Google pracowało nad stworzeniem nowej platformy ułatwiającej monetaryzację zysku przez wydawców. W efekcie powstało narzędzie Google Ad Manager stanowiące połączenie DoubleClick for Publishers oraz DoubleClick Ad Exchange.

Kiedy Google Ads zastapi Google AdWords?

Z komunikatu, który Google wystosowało do reklamodawców, dowiadujemy się, że 24 lipca nastąpi zmiana nazwy na Google Ads. Strona do logowania do panelu będzie dostępna pod nowym adresem: ads.google.com. Czas więc pożegnać się z AdWords i z dobrym nastawieniem podejść do nowej marki.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

pokój z komputerami 21.05.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Hubspot CMS – co to jest?

Możesz zarządzać całą stroną internetową bez znajomości kodowania, a przy tym skutecznie przyciągać klientów i rozwijać swoją markę online? Brzmi jak marzenie? To właśnie oferuje HubSpot CMS. Jest to system zarządzania treścią stworzony z myślą o marketerach i sprzedawcach. Dzięki niemu tworzenie stron, optymalizacja SEO i personalizacja treści stają się dziecinnie proste. Co więcej, wszystko to jest zintegrowane z potężnym CRM, który pozwala śledzić zachowania użytkowników i dostarczać im dokładnie to, czego potrzebują. Zainteresowany? Zobacz, jak HubSpot CMS może odmienić Twoją obecność w sieci. Czytaj więcej
praca IT 19.05.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Joomla czy WordPress – co warto wybrać i dlaczego?

Masz pomysł na stronę, ale nie wiesz, na jakim systemie ją postawić? To częsty problem. WordPress i Joomla to dwie popularne platformy, które przyciągają różnymi możliwościami. WordPress kusi prostotą, a Joomla większą elastycznością, ale wybór zależy od Twoich celów i umiejętności. W tym artykule pokażemy, która z nich da Ci więcej korzyści, mniej frustracji i szybszy efekt niezależnie od tego, czy tworzysz blog, sklep, czy stronę firmową. Czytaj więcej
Pisanie tekstów reklamowych 16.05.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak pisać skuteczne teksty reklamowe? Przykłady i wskazówki

Czy Twój tekst przyciąga uwagę… czy znika w tłumie? Skuteczny copywriting to nie sztuka dla wybranych, ale zestaw sprawdzonych technik, które potrafią zamienić zwykłe słowa w sprzedażowe strzały w dziesiątkę. Jeśli chcesz pisać tak, by klient nie tylko przeczytał, ale działał, jesteś we właściwym miejscu. Pokażę Ci, jak tworzyć teksty, które budzą zainteresowanie, wzbudzają pragnienie i kończą się kliknięciem „Kup teraz”. Gotowy? Zobacz, jak pisać reklamy, które naprawdę sprzedają, z przykładami i praktycznymi wskazówkami. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt