Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieSprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Audytuj bezpłatnieSpis Treści
Skuteczność akcji promocyjnej zależy od wielu czynników – znaczenie ma atrakcyjność udzielanego rabatu, ekspozycja informacji o wyprzedaży na stronie internetowej oraz odpowiednie przygotowanie organizacyjne obniżki cen. Z naszego doświadczenia wynika, że podczas realizowania promocji na oferowane produkty lub świadczone usługi należy zwrócić uwagę na takie elementy jak:
Uwaga! Pamiętajmy również o możliwościach hostingu lub serwera – przy niższych pakietach i subskrypcjach duża liczba wejść może spowodować zablokowanie strony i brak jej dostępności dla nowych konsumentów.
Każda promocja to okazja do testowania poszczególnych elementów. Czasem okazuje się, że zwiększenie rabatu o kilka złotych albo wydłużenie czasu trwania obniżki zdecydowanie lepiej zachęca do składania zamówień. Korzystając nawet z najlepszych praktyk, można nie odnosić sukcesów, jeśli nie obserwuje się swoich klientów charakteryzujących się nieco odmiennymi potrzebami i oczekiwaniami niż ogólna grupa docelowa naszej branży.
Doskonale zaplanowana promocja, ustalenie atrakcyjnego rabatu i logistyczne przygotowanie do akcji rabatowej to nie wszystko. Istotna jest także odpowiednia ekspozycja informacji o rabacie w różnych miejscach w sieci, aby użytkownicy dowiedzieli się o organizowanej obniżce cen.
Promocję można promować:
Za pomocą takich fraz dotrzemy do użytkowników poszukujących obniżek cen z poziomu wyszukiwarki internetowej. Przy wyborze słów kluczowych warto także skorzystać z narzędzi jak Planer słów kluczowych Google lub Ubersuggest – być może klienci wpisują już hasła powiązane z promocjami.
Przykład rozszerzenia promocji dla sklepu internetowego z kosmetykami:
Przykłady rozszerzenia promocji dla pensjonatu z pokojami do wynajęcia w turystycznej miejscowości:
Rozszerzenie promocji można dowolnie konfigurować dla potrzeb reklamodawcy. Warto pamiętać, aby uzupełnić pola „Końcowy URL” oraz „Datę zakończenia”.
W polu „Końcowy URL” należy zamieścić odnośnik do strony docelowej, w której powinna się znajdować:
Uzupełnienie pola „Data zakończenia” sprawi, że:
Jeżeli używany jest remarketing dynamiczny, warto użyć poniższych funkcji do aktualnej promocji w sklepie internetowym:
Każdą akcję promocyjną warto przeanalizować pod kątem jej skuteczności i wpływu na współczynnik konwersji. Jeśli przygotowanie obniżki cen wymaga od nas poniesienia zbyt dużych kosztów w stosunku do uzyskiwanych przychodów, może nie warto jej w ogóle organizować. Analiza wszystkich działań da nam odpowiedź na pytanie, czy rabat rzeczywiście intensyfikuje sprzedaż i przekonuje klientów do dokonania większych zakupów.
Skuteczność akcji promocyjnej zależy od wielu czynników – znaczenie ma atrakcyjność udzielanego rabatu, ekspozycja informacji o wyprzedaży na stronie internetowej oraz odpowiednie przygotowanie organizacyjne obniżki cen. Z naszego doświadczenia wynika, że podczas realizowania promocji na oferowane produkty lub świadczone usługi należy zwrócić uwagę na takie elementy jak:
Uwaga! Pamiętajmy również o możliwościach hostingu lub serwera – przy niższych pakietach i subskrypcjach duża liczba wejść może spowodować zablokowanie strony i brak jej dostępności dla nowych konsumentów.
Każda promocja to okazja do testowania poszczególnych elementów. Czasem okazuje się, że zwiększenie rabatu o kilka złotych albo wydłużenie czasu trwania obniżki zdecydowanie lepiej zachęca do składania zamówień. Korzystając nawet z najlepszych praktyk, można nie odnosić sukcesów, jeśli nie obserwuje się swoich klientów charakteryzujących się nieco odmiennymi potrzebami i oczekiwaniami niż ogólna grupa docelowa naszej branży.
Doskonale zaplanowana promocja, ustalenie atrakcyjnego rabatu i logistyczne przygotowanie do akcji rabatowej to nie wszystko. Istotna jest także odpowiednia ekspozycja informacji o rabacie w różnych miejscach w sieci, aby użytkownicy dowiedzieli się o organizowanej obniżce cen.
Promocję można promować:
Za pomocą takich fraz dotrzemy do użytkowników poszukujących obniżek cen z poziomu wyszukiwarki internetowej. Przy wyborze słów kluczowych warto także skorzystać z narzędzi jak Planer słów kluczowych Google lub Ubersuggest – być może klienci wpisują już hasła powiązane z promocjami.
Przykład rozszerzenia promocji dla sklepu internetowego z kosmetykami:
Przykłady rozszerzenia promocji dla pensjonatu z pokojami do wynajęcia w turystycznej miejscowości:
Rozszerzenie promocji można dowolnie konfigurować dla potrzeb reklamodawcy. Warto pamiętać, aby uzupełnić pola „Końcowy URL” oraz „Datę zakończenia”.
W polu „Końcowy URL” należy zamieścić odnośnik do strony docelowej, w której powinna się znajdować:
Uzupełnienie pola „Data zakończenia” sprawi, że:
Jeżeli używany jest remarketing dynamiczny, warto użyć poniższych funkcji do aktualnej promocji w sklepie internetowym:
Każdą akcję promocyjną warto przeanalizować pod kątem jej skuteczności i wpływu na współczynnik konwersji. Jeśli przygotowanie obniżki cen wymaga od nas poniesienia zbyt dużych kosztów w stosunku do uzyskiwanych przychodów, może nie warto jej w ogóle organizować. Analiza wszystkich działań da nam odpowiedź na pytanie, czy rabat rzeczywiście intensyfikuje sprzedaż i przekonuje klientów do dokonania większych zakupów.