Nowy panel AdWords jest już dostępny dla wszystkich reklamodawców. To duża rewolucja, ponieważ przeszedł on nie tylko metamorfozę wizualną, ale został wzbogacony o nowe funkcje, raporty i podsumowania. Ma również ładować się o 20% szybciej od poprzedniego interfejsu, co powinno usprawnić pracę nad kampaniami. Obecnie możemy przełączać się między nowym i dotychczasowym panelem w dowolnym momencie. Stary interfejs zostanie wyłączony na początku 2018 roku, więc warto przyzwyczajać się już do nowszej wersji.
Co znajdziemy w nowym panelu AdWords? Czy korzysta się z niego łatwiej niż z poprzedniego? W tym artykule podsumowujemy nasze doświadczenia.
Zmiany w organizacji panelu
Jedną z najbardziej odczuwalnych zmian w nowym panelu jest wprowadzenie podwójnego menu z lewej strony ekranu. Pierwsze zawiera listę kampanii tak, jak jest to rozwiązane w starej wersji, natomiast drugie posiada wszystkie kategorie ustawień dla wybranej przez nas kampanii lub grupy reklam. Znajdują się tam kategorie, które wcześniej były dostępne w zakładkach na górze strony, czyli reklamy, słowa kluczowe, odbiorcy itp. Pojawiły się tam również nowe karty odpowiadające kategoriom ustawień dostępne wcześniej zbiorczo na karcie „Ustawienia”. Teraz zostały wydzielone, aby reklamodawca miał do nich łatwiejszy dostęp.
Niektóre funkcje lub raporty zostały poprzenoszone w inne miejsca, więc trzeba poświęcić trochę czasu zanim znajdzie się niektóre dane. Na przykład opcje, które były dostępne na dole bocznego menu, po części przeniesiono pod przycisk „Narzędzi” w górnym prawym rogu. Wersje robocze i eksperymenty znajdziemy natomiast w drugim menu bocznym.
Karta „Przegląd”
Jedną z nowości jest karta „Przegląd” zawierająca najważniejsze wyniki i ustawienia wybranej przez nas kampanii, grupy reklam lub grupy kampanii. Znajdziemy tam wykresy, które możemy dowolnie modyfikować, najważniejsze słowa kluczowe i wyszukiwane hasła, najczęściej wyświetlane reklamy, statystyki dotyczące wyświetlania na różnych urządzeniach, statystyki lokalizacji oraz informacje o harmonogramie reklam. Na poziomie kampanii dodatkowo znajdziemy dane dotyczące najważniejszych grup reklam oraz wykres z analizą aukcji.
Wszystkie te elementy pozwalają szybko ocenić, czy kampania przebiega tak, jak zakładaliśmy i czy nie ma w niej błędnych ustawień. Mamy też podgląd reklam w takiej formie, w jakiej najczęściej widzą ją użytkownicy, co jest bardzo pomocne w ich tworzeniu.
Dużym plusem jest również to, że dane są przedstawione w czytelny, graficzny sposób. Rozkład kliknięć w danych województwach jest zaznaczony kolorami na mapie, a udział w wyświetleniach zostaje zobrazowany na wykresie i łatwo go porównać z konkurencją.
Karta „Strony docelowe”
Kolejną nowością w panelu AdWords jest karta „Strony docelowe”. Znajdziemy na niej listę wszystkich stron docelowych reklam razem z ich statystykami. W tym miejscu sprawdzimy też, czy użytkownicy urządzeń mobilnych trafiają z naszej kampanii na strony dostosowane do mobile lub strony w technologii AMP.
Ta karta będzie bardzo pomocna, jeśli podejrzewamy, że niektóre nasze strony docelowe są nieefektywne. Tutaj będziemy mogli to sprawdzić i zidentyfikować strony, które działają najsłabiej.
Nowe funkcje i ustawienia
Jedną z nowych opcji, niedostępnych w starym interfejsie, są rozszerzenia promocji. To rozszerzenie reklam tekstowych dedykowane jest głównie sklepom internetowym, które organizują różnego rodzaju akcje promocyjne ograniczone czasowo. Sklep może w takim rozszerzeniu poinformować, jakiego rabatu udziela i których produktów lub kategorii on dotyczy.
Kolejną nowością jest kierowanie reklam lub dostosowywanie stawek CPC na podstawie dochodów gospodarstwa domowego. Tę opcję znajdziemy na karcie „Dane demograficzne” obok wieku i płci użytkowników. Dochody w tej zakładce wyrażone są względem całej populacji, czyli np. „górne 10%”. Jak na razie większość użytkowników w ramach tego kryterium trafia do kategorii „Nieznany”, ale prawdopodobnie będzie się to z czasem zmieniać. Wprowadzenie tego ustawienia to dobra wiadomość m.in. dla reklamodawców promujących produkty luksusowe, którzy będą mogli wykluczyć wyświetlanie użytkownikom z niższymi dochodami.
W drugim bocznym menu znajdziemy nową kartę o nazwie „Zaawansowane dostosowania stawek”. Możemy w niej dostosować stawki dla połączeń telefonicznych z reklamy. Jeśli chcemy, aby użytkownicy częściej dzwonili niż przechodzili na stronę internetową z reklamy, możemy podnieść stawkę dla połączeń.
Pierwsze wrażenia
Przy pierwszych próbach korzystania z nowego interfejsu może się on wydawać nieintuicyjny szczególne dla osób, które są bardzo przyzwyczajone do starszej wersji. Funkcje poprzenoszone w inne miejsca, odmienny wygląd tabel i przycisków, inna prezentacja danych – to wszystko może irytować i spowalniać pracę nad kampaniami. Dodajmy do tego, że nie wszystkie funkcje są przeniesione ze starej wersji na nową, a część wymaga jeszcze poprawy. Na przykład zdarza się, że wykresy nie prezentują wybranego zakresu dat.
Mamy nadzieję, że nowy panel AdWords zostanie dopracowywany, a szybsze działanie i nowe funkcje wynagrodzą nam małe niedogodności.