Mobilna wyszukiwarka daje możliwość szybkiego skontaktowania się z właścicielem witryny poprzez skorzystanie z ikony telefonu pojawiającej się w wynikach wyszukiwania. Jest to duże ułatwienie, dzięki któremu użytkownik może poznać szczegóły interesującej go oferty. Google testuje uproszczenie kolejnej formy komunikacji – wysyłania wiadomości tekstowych.
Przycisk SMS
Interesuje cię określona usługa. Wpisujesz frazę w wyszukiwarce w telefonie i przeglądasz wyniki z linkami sponsorowanymi. Chciałbyś bliżej zapoznać się z wybraną ofertą, ale nie chcesz kontaktować się telefonicznie. Wysyłasz więc SMS z prośbą o przesłanie szczegółowych informacji. Klikasz ikonkę dymka. Otwiera się domyślna aplikacja do obsługi wiadomości tekstowych z gotowym tekstem do wysłania. Jeden klik i SMS zostaje przekazany reklamodawcy.
Źródło: searchengineland.com/google-adwords-testing-click-sms-ad-extension-252214
Czy przycisk SMS przypadnie do gustu użytkownikom, którzy będą z niego aktywnie korzystać? Może to być ciekawa opcja kontaktu w przypadku, kiedy trafimy na ofertę reklamodawcy w godzinach zamknięcia biura. Nie będziemy musieli Pamiętać, aby następnego dnia zadzwonić do właściciela serwisu – po prostu prześlemy do niego wiadomość tekstową i poczekamy aż to on się z nami skontaktuje.
Reakcja użytkowników zadecyduje o tym, czy Google wprowadzi tę nową funkcjonalność na stałe. Tak było właśnie w przypadku zmiany oznaczenia reklam na kolor zielony – gigant z Kalifornii w ubiegłym tygodniu oficjalnie potwierdził, że testy wypadły pomyślnie, więc w wyszukiwarce etykieta Reklama na stałe zyskała taką samą barwę jak adres URL.