Nowe testy AdWords: użytkownik może wysłać SMS do reklamodawcy

/ SEM
Google Adwords system reklamowy

Mobilna wyszukiwarka daje możliwość szybkiego skontaktowania się z właścicielem witryny poprzez skorzystanie z ikony telefonu pojawiającej się w wynikach wyszukiwania. Jest to duże ułatwienie, dzięki któremu użytkownik może poznać szczegóły interesującej go oferty. Google testuje uproszczenie kolejnej formy komunikacji – wysyłania wiadomości tekstowych.

 

Przycisk SMS

Interesuje cię określona usługa. Wpisujesz frazę w wyszukiwarce w telefonie i przeglądasz wyniki z linkami sponsorowanymi. Chciałbyś bliżej zapoznać się z wybraną ofertą, ale nie chcesz kontaktować się telefonicznie. Wysyłasz więc SMS z prośbą o przesłanie szczegółowych informacji. Klikasz ikonkę dymka. Otwiera się domyślna aplikacja do obsługi wiadomości tekstowych z gotowym tekstem do wysłania. Jeden klik i SMS zostaje przekazany reklamodawcy.

Przycisk SMS

Źródło: searchengineland.com/google-adwords-testing-click-sms-ad-extension-252214

 

Czy przycisk SMS przypadnie do gustu użytkownikom, którzy będą z niego aktywnie korzystać? Może to być ciekawa opcja kontaktu w przypadku, kiedy trafimy na ofertę reklamodawcy w godzinach zamknięcia biura. Nie będziemy musieli Pamiętać, aby następnego dnia zadzwonić do właściciela serwisu – po prostu prześlemy do niego wiadomość tekstową i poczekamy aż to on się z nami skontaktuje.

 

Reakcja użytkowników zadecyduje o tym, czy Google wprowadzi tę nową funkcjonalność na stałe. Tak było właśnie w przypadku zmiany oznaczenia reklam na kolor zielony – gigant z Kalifornii w ubiegłym tygodniu oficjalnie potwierdził, że testy wypadły pomyślnie, więc w wyszukiwarce etykieta Reklama na stałe zyskała taką samą barwę jak adres URL.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Również na naszym blogu

Najnowsze artykuły na blogu:
Jaki jest najlepszy czas publikacji na Facebooku czy Instagramie? Kiedy warto zaplanować post na...
Czy po migracji serwisu można osiągnąć wzrosty w widoczności TOP3 nawet o 350%? Okazuje się, że...
SXO, czyli search experience optimization, to działania, które wpływają na skuteczność strony...
Lejek sprzedażowy pozwala na stałe monitorowanie skuteczności sprzedaży i analizę etapów, które...
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 93% użytkowników korzysta z...