Nowe narzędzie do diagnostyki kampanii AdWords w wyszukiwarce

Na niektórych kontach AdWords pojawiło się nowe narzędzie w wersji beta do diagnostyki kampanii w wyszukiwarce. Jest ono dostępne z poziomu karty Możliwości i pozwala na szybką ocenę kondycji konta oraz wprowadzenie sugerowanych zmian jednym kliknięciem. Narzędzie może ułatwić zarządzanie najważniejszymi ustawieniami kampanii i zaoszczędzić czas szczególnie w przypadku, gdy konto reklamowe jest bardzo rozbudowane.

 

Sprawdź, jak system ocenia Twoje kampanie

Na niektórych kontach AdWords zauważyliśmy nową opcję diagnostyki kampanii na karcie Możliwości. Jej włączenie zostało zasygnalizowane powiadomieniem:

 

Powiadomienie AdWords

 

Po przejściu do narzędzia możemy zapoznać się z ogólnym wynikiem kondycji konta w sieci wyszukiwania w ujęciu procentowym oraz z ocenami poszczególnych kampanii typu search:

 

Narzędzie do testowania kampanii

 

Dzięki temu panelowi możemy w jednym widoku ocenić kondycję naszego konta reklamowego oraz zidentyfikować kampanie, które wymagają poprawy. System ocenia ustawienia kampanii pod kątem rozwiązań rekomendowanych przez Google. Jeśli więc ocena danej kampanii mocno odbiega od 100%, oznacza to, że wprowadzając proponowane zmiany, można znacząco poprawić jej efektywność.

 

Elementy, jakie są brane pod uwagę przy ocenie kampanii to:

  • Rozszerzenia reklam: linków do podstron, objaśnień, połączeń,
  • Implementacja śledzenia konwersji,
  • Ilość aktywnych reklam w grupach reklam,
  • Ilość słów kluczowych w grupach reklam,
  • Wykluczające słowa kluczowe,
  • Ustawienia rotacji reklam,
  • Metoda wyświetlania reklam (standardowe lub przyspieszone),
  • Dostosowanie strony docelowej do urządzeń mobilnych,
  • Wyświetlanie reklam w witrynach partnerów Google,
  • Stosowanie zalecanego dziennego budżetu,
  • Stosowanie ulepszonego CPC,
  • Stosowanie stawek za pierwszą stronę dla słów kluczowych o wysokiej jakości.

 

Wprowadź zmiany jednym kliknięciem

Narzędzie nie tylko diagnozuje kampanie reklamowe, ale również ułatwia wprowadzanie zmian. Jeśli system wykryje jakieś problemy w kampanii, wyświetli rekomendacje wraz z ich krótkim opisem i linkiem do automatycznego wprowadzenia. Klikając Dodaj teraz przy danej wskazówce, można szybko zmienić ustawienia kampanii nawet bez wychodzenia z narzędzia.

 

Rekomendacje AdWords

 

Oczywiście nie wszystkie zmiany sugerowane przez system muszą zgadzać się z naszymi założeniami dotyczącymi kampanii. Nie koniecznie trzeba więc wprowadzać wszystkie zalecenia. Warto jednak zapoznać się z diagnostyką konta i sprawdzić, czy nie umknęły nam jakieś aspekty, które negatywnie wpływają na efektywność kampanii w wyszukiwarce. Mamy nadzieję, że już niedługo narzędzie będzie dostępne na wszystkich kontach AdWords.

 

Autor: Marta Piotrowiak
Potrzebujesz efektywnej kampanii AdWords?

Bezpłatna wycena

Polecane

2017-04-03
Wiemy już, co spowodowało zamieszanie w wynikach wyszukiwania 9 marca. Google oficjalnie...
2017-03-23
Google wprowadziło kolejną funkcjonalność: mikrodane w wyszukiwarce grafiki. Ich odpowiednie...
2017-04-10
Wdrożenie protokołu HTTPS zapewni bezpieczeństwo przesyłanych danych. Na co należy zwrócić...
2017-04-19
Mobilna wyszukiwarka Grafiki została rozbudowana o kolejną sekcję o nazwie Pomysły na...
2017-04-04
W mobilnej wyszukiwarce pojawiły się białe etykiety z tagami. Czy Google planuje, aby meta tag...
2017-04-11
W raporcie Linki do Twojej witryny w Search Console od piątku nie ma żadnych danych. Jest to...