Najważniejsze zmiany w regulaminie AdWords 2017 - Blog Artefakt

Najważniejsze zmiany w regulaminie AdWords 2017

18.01.2018 / SEM
Google Adwords system reklamowy

W połowie października zaktualizowano regulamin AdWords. Użytkowników poproszono o akceptację nowych zasad i warunków korzystania z googlowskiego narzędzia. Dokument jest obszerny, więc przedstawiamy najważniejsze zmiany w zapisach dotyczących kampanii reklamowych.

Nowy punkt w regulaminie: Testowanie

Potwierdzenie nowego regulaminu jest równoznaczne z udzieleniem zgody na przeprowadzanie przez Google testów działania konta AdWords. Eksperymenty amerykańskiego giganta mogą mieć wpływ na nasze reklamy – ich format, jakość, miejsca docelowe, cele, wyniki, ceny, a także dostosowanie stawek w trakcie trwania aukcji. Teksty podejmowane są bez naszej wiedzy – nie zostaniemy o nich poinformowani, a jeśli z ich powodu spadnie efektywność kampanii reklamowych, nie mamy możliwości ubiegania się o odszkodowanie.

Prawdopodobnie takie teksty Google przeprowadza już od dawna, a jedynie warunki korzystania z usługi AdWords nie zawierały o nich żadnej wzmianki. Nie musimy więc obawiać się dużej rewolucji w tym zakresie.

Informowanie o błędach w AdWords

Google przeważnie nie informowało na bieżąco o błędach i usterkach pojawiających się w usługach i aplikacjach. Teraz taki zapis został oficjalnie wprowadzony do zaktualizowanego regulaminu AdWords w punkcie Wyłączenia odpowiedzialności.

Sposoby kontaktu Google z reklamodawcami

Google zastrzega sobie, że w celu weryfikacji informacji odnoszących się do naszych kampanii reklamowych może kontaktować się z nami telefonicznie (rozmowy i SMS-y) oraz mailowo. Na szczęście ten zapis regulaminu wyklucza podejmowanie kontaktu, by uzyskać lub przekazać informacje marketingowe, więc nie musimy obawiać się połączeń lub maili o charakterze telemarketingowym.

Kosmetyczne poprawki zapisów regulaminu

Poza tym większość zmian dotyczy doprecyzowania poszczególnych postanowień regulaminu oraz konsekwentnego stosowania tego samego nazewnictwa w przypadku pojęć związanych z prowadzeniem kampanii reklamowych. Jeśli chciałbyś dokładnie przejrzeć warunki korzystania z systemu AdWords, skorzystaj z wyszukiwarki regulaminów Google, którą znajdziesz pod adresem: https://payments.google.com/paymentsinfofinder.

Również na naszym blogu
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...
Wdrożenie pełnych zaleceń optymalizacyjnych wymaga posiadania dostępów do serwera, aby można było...