Najważniejsze zmiany w regulaminie AdWords 2017 - Blog Artefakt

Najważniejsze zmiany w regulaminie AdWords 2017

/ SEM
Google Adwords system reklamowy

W połowie października zaktualizowano regulamin AdWords. Użytkowników poproszono o akceptację nowych zasad i warunków korzystania z googlowskiego narzędzia. Dokument jest obszerny, więc przedstawiamy najważniejsze zmiany w zapisach dotyczących kampanii reklamowych.

Nowy punkt w regulaminie: Testowanie

Potwierdzenie nowego regulaminu jest równoznaczne z udzieleniem zgody na przeprowadzanie przez Google testów działania konta AdWords. Eksperymenty amerykańskiego giganta mogą mieć wpływ na nasze reklamy – ich format, jakość, miejsca docelowe, cele, wyniki, ceny, a także dostosowanie stawek w trakcie trwania aukcji. Teksty podejmowane są bez naszej wiedzy – nie zostaniemy o nich poinformowani, a jeśli z ich powodu spadnie efektywność kampanii reklamowych, nie mamy możliwości ubiegania się o odszkodowanie.

Prawdopodobnie takie teksty Google przeprowadza już od dawna, a jedynie warunki korzystania z usługi AdWords nie zawierały o nich żadnej wzmianki. Nie musimy więc obawiać się dużej rewolucji w tym zakresie.

Informowanie o błędach w AdWords

Google przeważnie nie informowało na bieżąco o błędach i usterkach pojawiających się w usługach i aplikacjach. Teraz taki zapis został oficjalnie wprowadzony do zaktualizowanego regulaminu AdWords w punkcie Wyłączenia odpowiedzialności.

Sposoby kontaktu Google z reklamodawcami

Google zastrzega sobie, że w celu weryfikacji informacji odnoszących się do naszych kampanii reklamowych może kontaktować się z nami telefonicznie (rozmowy i SMS-y) oraz mailowo. Na szczęście ten zapis regulaminu wyklucza podejmowanie kontaktu, by uzyskać lub przekazać informacje marketingowe, więc nie musimy obawiać się połączeń lub maili o charakterze telemarketingowym.

Kosmetyczne poprawki zapisów regulaminu

Poza tym większość zmian dotyczy doprecyzowania poszczególnych postanowień regulaminu oraz konsekwentnego stosowania tego samego nazewnictwa w przypadku pojęć związanych z prowadzeniem kampanii reklamowych. Jeśli chciałbyś dokładnie przejrzeć warunki korzystania z systemu AdWords, skorzystaj z wyszukiwarki regulaminów Google, którą znajdziesz pod adresem: https://payments.google.com/paymentsinfofinder.

Również na naszym blogu
Zastanawiasz się, jak przeanalizować swoją konkurencję? Przeprowadź szybką, pięcioetapową analizę...
Google Trends to aplikacja pozwalająca śledzić zainteresowania użytkowników. Jak możesz ją...
Czy podglądasz działania swojej konkurencji? Jeśli nie nadrób zaległości i przeprowadź benchmarking...
Sprawdź naszą e-marketingową checklistę dla działalności usługowej. Zobacz, czy wykorzystujesz cały...
Zastanawiasz się, jak zachęcić użytkowników do wystawiania opinii i rekomendacji na Twojej stronie...