Wczoraj odbyło się coroczne spotkanie Google Performance Summit organizowane dla klientów Google AdWords i Google Analytics. Całe wydarzenie przebiegało pod hasłem „mobile-first world”. Co to oznacza dla reklamodawców? Większą skuteczność w dotarciu do użytkowników mobilnych i zwiększenie efektywności prowadzonych kampanii reklamowych. Zmiany obejmą panele administracyjne, nowe sposoby prezentacji reklam oraz udostępnienie kolejnych miejsc, w których będą się pojawiać linki sponsorowane (Mapy Google). Jakich innowacji możemy się jeszcze spodziewać?
Dłuższe tekstowe reklamy AdWords
Google przyznało, że usunięcie prawej kolumny z linkami sponsorowanymi w wynikach desktopowych pozwoliło na poszukiwanie nowych rozwiązań w sposobach prezentacji reklam AdWords. Analizując najbardziej popularne wielkości ekranów urządzeń mobilnych, zdecydowano o wydłużeniu liczby znaków, które mogą pojawić się w reklamach tekstowych.
Źródło: http://adwords.blogspot.com/2016/05/ads-and-analytics-innovations-for-a-mobile-first-world.html
Co ważniejsze, możliwość wydłużenia treści reklamowej będzie udostępniona dla kampanii prowadzonych na wszystkich urządzeniach, nie tylko na smartfonach i tabletach. Według Google’a większa liczba znaków spowoduje wzrost zainteresowania ze strony użytkowników. Z przeprowadzonych testów wynika, że reklamodawcy zaobserwowali 20 proc. wzrost klikalności w nowe linki sponsorowane w porównaniu do obecnych reklam. Dla wszystkich użytkowników AdWords ta funkcjonalność ma być dostępna jeszcze w tym roku.
Źródło: https://plus.google.com/+GoogleAds
Responsywne reklamy displayowe
Reklamy displayowe na urządzeniach mobilnych będą automatycznie dostosowywane przez Google do dostępnej powierzchni reklamowej. Dzięki temu reklamodawcy będą mogli dotrzeć ze swoimi produktami i usługami do sprecyzowanej grupy klientów, promując się za pośrednictwem serwisów konkretnych wydawców.
Źródło: http://adwords.blogspot.com/2016/05/ads-and-analytics-innovations-for-a-mobile-first-world.html
Dodatkowo sieć reklamowa Google ma zostać znacznie powiększona, aby reklamodawcy mogli swobodnie zwiększać zasięg prowadzonych kampanii.
Większa kontrola i elastyczność w określaniu stawek za publikację reklam
W ciągu najbliższych kilku miesięcy pojawi się możliwość ustalania indywidualnych stawek za reklamy wyświetlane na wszystkich typach urządzeń: smartfonach, tabletach oraz komputerach lub laptopach. Reklamodawca, określając priorytetową grupę użytkowników, będzie mógł zintensyfikować np. kampanię reklamową kierowaną do osób korzystających z mobile devices przy jednoczesnym minimalizowaniu kosztów ponoszonych za wyświetlanie reklam na pozostałych urządzeniach.
Pinezki reklamowe w Google Maps
Jakiś czas temu informowaliśmy, że na Mapach Google pojawiły się linki sponsorowane. Wczoraj oficjalnie potwierdzono, że promowane pinezki na stałe zagoszczą w wynikach lokalnych. Użytkownicy coraz częściej poszukują usługodawców, którzy prowadzą działalność w pobliżu ich miejsca zamieszkania. Reklamy w mapach mają stanowić możliwość dla przedsiębiorców lokalnych na rozwój prowadzonego biznesu. A fioletowe pinezki oraz nawigacja pomogą dotrzeć klientom w wybrane miejsca i zaspokoić swoje potrzeby.
Źródło: http://adwords.blogspot.com/2016/05/ads-and-analytics-innovations-for-a-mobile-first-world.html
Nowy wygląd panelu AdWords
Google po krótce zaprezentowało także, jakich zmian możemy się spodziewać w nowym panelu AdWords. Przede wszystkim dostępne informacje, z których na co dzień korzystają reklamodawcy, zostaną pogrupowane i uporządkowane. Wszystko po to, aby użytkownicy platformy w kilka minut sprawdzili, jaką skuteczność osiągają poszczególne kampanie promocyjne. Panel zostanie także dostosowany do urządzeń mobilnych, aby praca na smartfonie czy tablecie nie sprawiała większych problemów.
Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=JW1LS94wLJw
Kiedy zmiany mają zostać wdrożone? Wciąż trwają prace nad nowym wyglądem panelu AdWords i w przeciągu kilku miesięcy reklamodawcy będą mogli zapoznać się ze wszystkimi funkcjonalnościami.