Mobile-first world: duże zmiany w AdWords - Blog Artefakt

Mobile – first world: zmiany w AdWords, dłuższe reklamy tekstowe, linki sponsorowane w Google Maps

/ SEM
Internet w telefonie

Wczoraj odbyło się coroczne spotkanie Google Performance Summit organizowane dla klientów Google AdWords i Google Analytics. Całe wydarzenie przebiegało pod hasłem „mobile-first world”. Co to oznacza dla reklamodawców? Większą skuteczność w dotarciu do użytkowników mobilnych i zwiększenie efektywności prowadzonych kampanii reklamowych. Zmiany obejmą panele administracyjne, nowe sposoby prezentacji reklam oraz udostępnienie kolejnych miejsc, w których będą się pojawiać linki sponsorowane (Mapy Google). Jakich innowacji możemy się jeszcze spodziewać?

Dłuższe tekstowe reklamy AdWords

Google przyznało, że usunięcie prawej kolumny z linkami sponsorowanymi w wynikach desktopowych pozwoliło na poszukiwanie nowych rozwiązań w sposobach prezentacji reklam AdWords. Analizując najbardziej popularne wielkości ekranów urządzeń mobilnych, zdecydowano o wydłużeniu liczby znaków, które mogą pojawić się w reklamach tekstowych.

Dłuższe reklamy tekstowe AdWords

Źródło: http://adwords.blogspot.com/2016/05/ads-and-analytics-innovations-for-a-mobile-first-world.html

Co ważniejsze, możliwość wydłużenia treści reklamowej będzie udostępniona dla kampanii prowadzonych na wszystkich urządzeniach, nie tylko na smartfonach i tabletach. Według Google’a większa liczba znaków spowoduje wzrost zainteresowania ze strony użytkowników. Z przeprowadzonych testów wynika, że reklamodawcy zaobserwowali 20 proc. wzrost klikalności w nowe linki sponsorowane w porównaniu do obecnych reklam. Dla wszystkich użytkowników AdWords ta funkcjonalność ma być dostępna jeszcze w tym roku.

Expanded text ads

Źródło: https://plus.google.com/+GoogleAds

Responsywne reklamy displayowe

Reklamy displayowe na urządzeniach mobilnych będą automatycznie dostosowywane przez Google do dostępnej powierzchni reklamowej. Dzięki temu reklamodawcy będą mogli dotrzeć ze swoimi produktami i usługami do sprecyzowanej grupy klientów, promując się za pośrednictwem serwisów konkretnych wydawców.

Responsywne reklamy displayowe

Źródło: http://adwords.blogspot.com/2016/05/ads-and-analytics-innovations-for-a-mobile-first-world.html

Dodatkowo sieć reklamowa Google ma zostać znacznie powiększona, aby reklamodawcy mogli swobodnie zwiększać zasięg prowadzonych kampanii.

Większa kontrola i elastyczność w określaniu stawek za publikację reklam

W ciągu najbliższych kilku miesięcy pojawi się możliwość ustalania indywidualnych stawek za reklamy wyświetlane na wszystkich typach urządzeń: smartfonach, tabletach oraz komputerach lub laptopach. Reklamodawca, określając priorytetową grupę użytkowników, będzie mógł zintensyfikować np. kampanię reklamową kierowaną do osób korzystających z mobile devices przy jednoczesnym minimalizowaniu kosztów ponoszonych za wyświetlanie reklam na pozostałych urządzeniach.

Pinezki reklamowe w Google Maps

Jakiś czas temu informowaliśmy, że na Mapach Google pojawiły się linki sponsorowane. Wczoraj oficjalnie potwierdzono, że promowane pinezki na stałe zagoszczą w wynikach lokalnych. Użytkownicy coraz częściej poszukują usługodawców, którzy prowadzą działalność w pobliżu ich miejsca zamieszkania. Reklamy w mapach mają stanowić możliwość dla przedsiębiorców lokalnych na rozwój prowadzonego biznesu. A fioletowe pinezki oraz nawigacja pomogą dotrzeć klientom w wybrane miejsca i zaspokoić swoje potrzeby.

Pinezka w Mapach Google

Lokalne wyniki wyszukiwania

Źródło: http://adwords.blogspot.com/2016/05/ads-and-analytics-innovations-for-a-mobile-first-world.html

Nowy wygląd panelu AdWords

Google po krótce zaprezentowało także, jakich zmian możemy się spodziewać w nowym panelu AdWords. Przede wszystkim dostępne informacje, z których na co dzień korzystają reklamodawcy, zostaną pogrupowane i uporządkowane. Wszystko po to, aby użytkownicy platformy w kilka minut sprawdzili, jaką skuteczność osiągają poszczególne kampanie promocyjne. Panel zostanie także dostosowany do urządzeń mobilnych, aby praca na smartfonie czy tablecie nie sprawiała większych problemów.

Nowy panel GA

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=JW1LS94wLJw

Kiedy zmiany mają zostać wdrożone? Wciąż trwają prace nad nowym wyglądem panelu AdWords i w przeciągu kilku miesięcy reklamodawcy będą mogli zapoznać się ze wszystkimi funkcjonalnościami.

Również na naszym blogu
Google Trends to aplikacja pozwalająca śledzić zainteresowania użytkowników. Jak możesz ją...
Czy podglądasz działania swojej konkurencji? Jeśli nie nadrób zaległości i przeprowadź benchmarking...
Sprawdź naszą e-marketingową checklistę dla działalności usługowej. Zobacz, czy wykorzystujesz cały...
Zastanawiasz się, jak zachęcić użytkowników do wystawiania opinii i rekomendacji na Twojej stronie...
Google Analytics to doskonałe narzędzie do audytu treści i poprawy skuteczności strategii content...