Linki witryny dla reklam Google AdWords

| czas czytania: 5 min | SEM
Google Adwords system reklamowy

Od czerwca 2010 w Google AdWords dostępne są linki witryny. Opcja ta pozwala na wyświetlanie dodatkowych linków w reklamie Google AdWords. Linki te prowadzą do odpowiednich sekcji serwisu, prezentując dodatkowe elementy oferty takie jak promocje, wydarzenia, najważniejsze kategorie, najważniejsze produkty.

 

ReklamaStandardowo linki witryny dla reklam prezentowane są w formie linijki czterech linków pod standardową reklamą AdWords. Rozszerzone Linki witryny dla reklam prezentowane są w formie 2 linijek, jednak takie linki mogą być włączone dla słów kluczowych, których Wynik Jakości jest dużo większy od konkurencji (zazwyczaj zdarza się to w przypadku słów kluczowych związanych z marką reklamodawcy).

Aby dane słowo kluczowe w kampanii mogło zostać zakwalifikowane do wyświetlania linków witryny dla reklam, ranking reklamy tego słowa kluczowego musi być wysoki w porównaniu z konkurencją. Korzystając z tej opcji, warto też pamiętać, że linki witryny dla reklam tworzone są na poziomie kampanii, zatem linki te powinny korespondować z treścią wszystkich grup reklam w tej kampanii.

Zastosowanie linków witryny pozwala na zwiększenie efektywności reklamy w wynikach sponsorowanych wyszukiwarki. Reklama zajmuje więcej miejsca, dzięki czemu bardziej zwraca uwagę. Ponadto linki witryny mogą zasugerować użytkownikowi wybór innej strony docelowej niż ta, do której kieruje standardowo reklama.