Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
20.03.2019 | czas czytania: 5 min | SEM | autor: Artefakt

Lepszy Lead Response Time to więcej klientów!

Lepszy Lead Response Time to więcej klientów!

Według definicji czas odpowiedzi na zapytanie (czas reakcji, lead response time, LRT) to średni czas odpowiedzi na pytanie zadane przez użytkownika za pomocą formularza kontaktowego, maila, rozmowy na czacie lub telefonicznej. Wskaźnik stał się popularny po publikacji badania na łamach Harvard Business Review, które pokazało m.in., że handlowcy mają siedmiokrotnie wyższą szansę na odbycie efektywnej rozmowy z potencjalnym klientem, jeśli zareagują na zapytanie w ciągu godziny.

Coraz częściej menedżerowie działów sprzedaży korzystają z różnego rodzaju oprogramowania, aby mierzyć czas reakcji na kontakt od potencjalnego klienta. Optymalizacja tego wskaźnika to świetny sposób na podniesienie współczynnika konwersji i zwiększenie sprzedaży.

Tymczasem inne badanie Harvard Business Review pokazało, że wiele firm tego nie robi. HBR sprawdził czas reakcji ponad 2 tys. firm na zapytanie ze strony internetowej. Tylko 37% z nich odpowiedziało w ciągu godziny, a 16% w czasie krótszym niż 24 godziny. 24% odpowiedź zajęła ponad 24 godziny, a aż 23% nie odpowiedziało wcale.

Internauci to niecierpliwi klienci, którzy oczekują niemal natychmiastowej odpowiedzi. W zapewnieniu szybkiej reakcji działu sprzedaży pomagają narzędzia typu call-back, takie jak Contact LEADer.[/vc_message]

Szybciej to skuteczniej

Silną korelację między czasem reakcji a skutecznością sprzedaży potwierdza wiele badań. Oprócz publikacji Harvard Business Review możemy je znaleźć także w raporcie Insidesales.com Best practices for lead response management. Najlepszy pod względem konwersji Lead Response Time wynosi poniżej 5 minut. Jeśli zareagujemy w ciągu 10 minut, nasze szanse na pozyskanie umowy mogą spaść aż dziesięciokrotnie.

 

Źródło: Raport Best practices for lead response management

Optymalizacja Lead Response Time dzięki narzędziom typu call-back

Poprawa czasu odpowiedzi na zapytania użytkowników wymaga przede wszystkim posiadania sprawnie działającej obsługi klienta – doświadczeni konsultanci i handlowcy powinni być dostępni pod telefonem, mailem oraz na czacie działającym w ramach strony internetowej. Czynnik ludzki ma tutaj duże znaczenie, ale nie mniej ważne są narzędzia, w tym programy typu call-back, pozwalające na szybkie połączenie klienta ze sprzedawcą.

Do najbardziej skutecznych rozwiązań należy aplikacja Contact LEADer. Oto jak ona działa:

  1. Instalujemy narzędzie na stronie – to bardzo proste, wystarczy wkleić linijkę kodu w kod źródłowy naszej strony.
  2. Na stronie pojawi się przycisk widgetu umożliwiający zamówienie kontaktu telefonicznego.
  3. Po kliknięciu ikony słuchawki klientowi wyświetla się okno, w które wpisuje swój numer telefonu.
  4. Aplikacja automatycznie łączy użytkownika z naszym doradcą – cały proces może zajmować nawet 20 sekund.

Opcjonalnie klient może skontaktować się z nami za pomocą Messengera Facebooka, który również jest połączony z Contact LEADerem.

Zastosowanie widgetu Contact LEADer na stronie www przynosi wiele korzyści:

  • Szybka reakcja na zapytanie klienta to szansa na wywarcie dobrego wrażenia i większą konwersję.
  • Prostota obsługi narzędzia zachęca użytkowników do kontaktu.
  • Pozyskiwanie leadów poza godzinami pracy – ustawienie narzędzia na tryb nocny umożliwia zbieranie kontaktów osób zainteresowanych naszymi usługami nawet podczas niedostępności działu obsługi klienta.

Dodatkowo aplikacja wyróżnia się takimi cechami jak:

  • Personalizacja wyglądu widgetu: dopasowanie okienka pop-upu do kolorystyki strony oraz urządzenia, na którym się wyświetla, wprowadzenie kilku indywidualnych komunikatów zachęcających użytkowników do zamówienia połączenia telefonicznego,
  • Skonfigurowanie samowyzwalacza – okienka pop-up dla określonych, ustawionych przez nas warunków (np. podczas próby wyjścia ze strony, scrollowania podstrony do określonego miejsca, liczby odwiedzonych podstron w serwisie itp.),
  • Łatwa integracja z narzędziem Google Analytics (bez udziału działu IT!), co pozwala na mierzenie połączeń telefonicznych, śledzenie zdefiniowanych zdarzeń albo konwersji,
  • Wygoda komunikacji za pomocą Messengera pozwala dotrzeć do użytkowników korzystających z facebookowego komunikatora.

Skrócenie czasu reakcji na zapytanie podesłane przez użytkownika to realna szansa na poprawę wyników sprzedażowych i realizację celów biznesowych, o czym przekonaliśmy się na własnej skórze. Dlatego z pełnym przekonaniem polecamy stosowanie Contact LEADera. Narzędzie można testować bezpłatnie przez 30 dni, jest dostępne pod adresem: www.contactleader.pl/?p=AZOW.

Różne formy kontaktu

Poza błyskawiczną odpowiedzią warto również zadbać o różnorodność form kontaktu z klientem. Badania przeprowadzone przez HubSpot wykazały, że użytkownicy lubią komunikować się za pomocą różnych kanałów, a najchętniej korzystają z: komunikatorów, czatów, formularzy kontaktowych, rozmów telefonicznych oraz maila.

Źródło: Badania HubSpot

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

kobieta prezentuje marketing 7p 28.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Marketing 7P – rozszerzony mix marketingowy z przykładami

Czy wiesz, że tradycyjny model marketingowy 4P to już przeszłość? Poznaj nowoczesne i bardziej kompleksowe podejście – Marketing 7P! Jest to rozszerzony mix marketingowy, który pomoże Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Dowiedz się, jak dodatkowe elementy mogą wpłynąć na sukces Twojej strategii marketingowej. W tym artykule przedstawimy konkretne przykłady zastosowania każdego z 7 elementów, aby móc efektywnie wdrożyć je w swojej działalności. Czytaj więcej
wykres 25.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ambasador marki – kto to jest i jak wpływa na wizerunek firmy?

Czy wiesz, kto stoi za sukcesem wielu znanych marek? To ambasadorzy marki – osoby, które swoim wizerunkiem i działaniami budują pozytywne skojarzenia z firmą. Zastanawiasz się, jak dokładnie wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa? Przeczytaj dalej, a odkryjesz, dlaczego ich rola jest nieoceniona i jak mogą przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności oraz zaufania do Twojej marki. Poznaj tajemnice skutecznego marketingu i dowiedz się, jak wybrać idealnego ambasadora dla swojego biznesu! Czytaj więcej
uścisk dłoni 23.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Społeczna odpowiedzialność biznesu – definicja i przykłady działań CSR

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to temat, który zyskuje dzisiaj znaczenie. Jak firmy mogą pozytywnie wpływać na społeczeństwo i środowisko? Odpowiedź jest prosta: poprzez działania CSR. Czym dokładnie jest społeczna odpowiedzialność biznesu? Przekonaj się, jak odpowiedzialne podejście do biznesu może przynieść korzyści nie tylko firmom, ale także całemu społeczeństwu. Czytaj dalej, aby odkryć, jak małe kroki mogą prowadzić do wielkich zmian. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt