Spis Treści
Coraz częściej menedżerowie działów sprzedaży korzystają z różnego rodzaju oprogramowania, aby mierzyć czas reakcji na kontakt od potencjalnego klienta. Optymalizacja tego wskaźnika to świetny sposób na podniesienie współczynnika konwersji i zwiększenie sprzedaży.
Tymczasem inne badanie Harvard Business Review pokazało, że wiele firm tego nie robi. HBR sprawdził czas reakcji ponad 2 tys. firm na zapytanie ze strony internetowej. Tylko 37% z nich odpowiedziało w ciągu godziny, a 16% w czasie krótszym niż 24 godziny. 24% odpowiedź zajęła ponad 24 godziny, a aż 23% nie odpowiedziało wcale.
Internauci to niecierpliwi klienci, którzy oczekują niemal natychmiastowej odpowiedzi. W zapewnieniu szybkiej reakcji działu sprzedaży pomagają narzędzia typu call-back, takie jak Contact LEADer.[/vc_message]
Szybciej to skuteczniej
Silną korelację między czasem reakcji a skutecznością sprzedaży potwierdza wiele badań. Oprócz publikacji Harvard Business Review możemy je znaleźć także w raporcie Insidesales.com Best practices for lead response management. Najlepszy pod względem konwersji Lead Response Time wynosi poniżej 5 minut. Jeśli zareagujemy w ciągu 10 minut, nasze szanse na pozyskanie umowy mogą spaść aż dziesięciokrotnie.

Źródło: Raport Best practices for lead response management
Optymalizacja Lead Response Time dzięki narzędziom typu call-back
Poprawa czasu odpowiedzi na zapytania użytkowników wymaga przede wszystkim posiadania sprawnie działającej obsługi klienta – doświadczeni konsultanci i handlowcy powinni być dostępni pod telefonem, mailem oraz na czacie działającym w ramach strony internetowej. Czynnik ludzki ma tutaj duże znaczenie, ale nie mniej ważne są narzędzia, w tym programy typu call-back, pozwalające na szybkie połączenie klienta ze sprzedawcą.
Do najbardziej skutecznych rozwiązań należy aplikacja Contact LEADer. Oto jak ona działa:
- Instalujemy narzędzie na stronie – to bardzo proste, wystarczy wkleić linijkę kodu w kod źródłowy naszej strony.
- Na stronie pojawi się przycisk widgetu umożliwiający zamówienie kontaktu telefonicznego.
- Po kliknięciu ikony słuchawki klientowi wyświetla się okno, w które wpisuje swój numer telefonu.
- Aplikacja automatycznie łączy użytkownika z naszym doradcą – cały proces może zajmować nawet 20 sekund.

Opcjonalnie klient może skontaktować się z nami za pomocą Messengera Facebooka, który również jest połączony z Contact LEADerem.
Zastosowanie widgetu Contact LEADer na stronie www przynosi wiele korzyści:
- Szybka reakcja na zapytanie klienta to szansa na wywarcie dobrego wrażenia i większą konwersję.
- Prostota obsługi narzędzia zachęca użytkowników do kontaktu.
- Pozyskiwanie leadów poza godzinami pracy – ustawienie narzędzia na tryb nocny umożliwia zbieranie kontaktów osób zainteresowanych naszymi usługami nawet podczas niedostępności działu obsługi klienta.
Dodatkowo aplikacja wyróżnia się takimi cechami jak:
- Personalizacja wyglądu widgetu: dopasowanie okienka pop-upu do kolorystyki strony oraz urządzenia, na którym się wyświetla, wprowadzenie kilku indywidualnych komunikatów zachęcających użytkowników do zamówienia połączenia telefonicznego,
- Skonfigurowanie samowyzwalacza – okienka pop-up dla określonych, ustawionych przez nas warunków (np. podczas próby wyjścia ze strony, scrollowania podstrony do określonego miejsca, liczby odwiedzonych podstron w serwisie itp.),
- Łatwa integracja z narzędziem Google Analytics (bez udziału działu IT!), co pozwala na mierzenie połączeń telefonicznych, śledzenie zdefiniowanych zdarzeń albo konwersji,
- Wygoda komunikacji za pomocą Messengera pozwala dotrzeć do użytkowników korzystających z facebookowego komunikatora.
Różne formy kontaktu
Poza błyskawiczną odpowiedzią warto również zadbać o różnorodność form kontaktu z klientem. Badania przeprowadzone przez HubSpot wykazały, że użytkownicy lubią komunikować się za pomocą różnych kanałów, a najchętniej korzystają z: komunikatorów, czatów, formularzy kontaktowych, rozmów telefonicznych oraz maila.

Źródło: Badania HubSpot
