Rozpoznawalna oraz silna marka stanowi dużą wartość, ponieważ pomaga przyciągać nowych i utrzymać stałych klientów. Jednak kiedy brand jest już widoczny na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, to czy należy wzmacniać go jeszcze bardziej, stosując reklamy Google AdWords na słowa brandowe? Czy inwestycja w kampanie brandowe przynosi korzyści reklamodawcom, czy może stanowi wydatek, który lepiej ponieść na inne formy promocji w internecie? Oto 8 powodów, dlaczego warto reklamować się na swój brand w Google Ads.
Stabilne TOP1
Pozycje stron w organicznych wynikach wyszukiwania stale rotują, co wynika ze specyfiki algorytmów wyszukiwarki odpowiadających za wygląd rankingu. Prowadzenie kampanii linków sponsorowanych przy odpowiedniej optymalizacji reklam gwarantuje stabilną pozycję w TOP1 w sekcji płatnych wyników wyszukiwania, czyli tuż pod paskiem wyszukiwania. Promowana strona znajduje się więc na najwyższym możliwym miejscu, zyskując premię pierwszeństwa w pozyskaniu uwagi użytkowników.
Nowe źródło – szansa na wzrost ruchu na stronie i konwersje
Zajmując wysokie miejsce w organicznych wynikach wyszukiwania na frazy brandowe, właściciele serwisów rezygnują z płatnych kampanii, ponieważ uważają, że nie ma sensu płacić za ruch, który wygeneruje dobre miejsce w wyszukiwarce. Czy aby na pewno?
Źródło: blog.ispionage.com
Portal iSpionage przeanalizował, jak obecność reklam brandowych wpływa na ruch na stronie. Wyniki przeprowadzonych badań wskazały, że kampanie AdWords na słowa brandowe zwiększają przeciętnie liczbę wejść o 32%. Natomiast odsetek ruchu, który linki sponsorowane „przejęły” od wyników organicznych wynosi ok. 18%. Witryny promujące brand zarówno w organicznych, jak i płatnych wynikach osiągają o 57% więcej ruchu niż serwisy obecne jedynie w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Obrona brandu przed konkurencją
Producenci znanych marek są szczególnie narażeni na rywalizację o widoczność w wyszukiwarce z firmami, które sprzedają ich asortyment. Większa sprzedaż produktów przez dystrybutorów, hurtownie i detalicznych sprzedawców służy także wytwórcy, zwiększając przychody ze sprzedaży. Jednak ruch z zapytań brandowych mogą przejmować konkurenci.
Inne zagrożenie stanowią właściciele witryn, którzy z premedytacją promują się na nasz brand lub wyrażenie zbliżone do nazwy marki tylko po to, by przechwycić klientów i zaproponować im swój produkt. W takim wypadku brandowe reklamy AdWords będą stanowiły skuteczną ochronę przed nieuczciwymi praktykami rywali z e-commerce.
Dominacja brandu w desktopowych i mobilnych wynikach wyszukiwania
Brandowe kampanie Google Ads pozwalają na zdominowanie wyników wyszukiwania – marka i link do oficjalnej strony internetowej pojawiają się w sekcji linków sponsorowanych, na pierwszym miejscu w rankingu organicznym oraz po prawej stronie w panelu wiedzy, a czasem także na mapkach w lokalnych wynikach wyszukiwania. Użytkownik po wpisaniu zapytania jest bombardowany odnośnikami prowadzącymi do naszego serwisu.
Reklamy brandowe pomagają także zawładnąć mobilnymi wynikami wyszukiwania. Mały rozmiar ekranu ogranicza liczbę serwisów, które na raz mogą wyświetlić się użytkownikowi. Pamiętajmy także, że pierwszeństwo nad organikiem uzyskują linki sponsorowane, więc jeśli nie będziemy promować się na brand, klient może nas nie zobaczyć na mobile’u.
Wyeksponowanie wyników wyszukiwania
Organiczne wyniki wyszukiwania są takie same – Title, adres URL, Description. Czasem pojawiają się też mikrodane, np. zdjęcia w przypadku stron z przepisami lub gwiazdki przy artykułach i produktach, które można oceniać. Prowadzenie kampanii AdWords pozwala wyeksponować markę w wyszukiwarce – za pomocą rozszerzeń reklamy możemy przekazać użytkownikom dodatkowe informacje np. lokalizację sklepu, numer telefonu, cenę produktu, godziny otwarcia.
Kierowanie użytkowników na konkretne podstrony
W organicznych wynikach wyszukiwania na zapytanie brandowe najczęściej pojawia się strona główna, ewentualnie wychodzi podstrona o nas. To dobrze, bo użytkownik po kliknięciu w link może przejść do interesujących go sekcji. Jednak dzięki linkom sponsorowanym mamy możliwość wyboru podstrony, na którą chcemy skierować potencjalnego klienta. Prezentując internaucie stronę docelową zawierającą odpowiednie treści i call to action, zwiększamy szansę na konwersje.
Przekazywanie dodatkowych informacji użytkownikom
Kampanie Google Ads kierowane na słowa brandowe sprawdzają się także jako miejsce do publikacji informacji o:
- Promocjach, ofertach specjalnych, rabatach,
- Organizowanych konkursach,
- Nowym asortymencie lub nowo otwartych placówkach, oddziałach,
- Osiągnięciach – nagrodach, certyfikatach, wyróżnieniach,
- Zmianie godzin otwarcia sklepów.
Tego typu komunikatów nie możemy przemycić w organicznych wynikach wyszukiwania.
Niskie koszty kampanii i poprawa jakości konta Google AdWords
Koszty kampanii linków sponsorowanych zależą przede wszystkim od konkurencyjności słów kluczowych. Stawki za kliknięcie w reklamę brandową są relatywnie niskie – CPC oscyluje w granicach kilku groszy. Promocja charakteryzuje się większą skutecznością, ponieważ osoby klikające w wynik sponsorowany najczęściej znają naszą markę i są gotowe dokonać konwersji na stronie.
Kampanie brandowe przeważnie odznaczają się wysokim wynikiem jakości, niską stawką CPC oraz wysokim wskaźnikiem kliknięć i konwersji. To wszystko sprawia, że są oceniane jako najskuteczniejsze. Im lepiej radzimy sobie z systemem Google Ads, tym lepszy wynik jakości uzyskuje konto reklamowe, co ma znaczenie dla przyszłych kampanii, ponieważ na stawki CPC reklam wpływa historyczna jakość konta.
Czy zawsze warto prowadzić kampanię Google AdWords na słowa brandowe?
Strategia promocji za pomocą systemu AdWords musi uwzględniać specyfikę branży oraz cele biznesowe, które chce osiągnąć właściciel strony internetowej. Kampanie na słowa brandowe nie zawsze są zasadne. Jednak gdy wpiszesz do wyszukiwarki nazwę swojej marki i pojawią się reklamy innych firm, przemyśl poważnie promocję swojego brandu w płatnych wynikach wyszukiwania. W przypadku wątpliwości warto jednak przeprowadzić kampanię testową trwającą przez okres od 1 do 2 miesięcy.