Przygotowanie skutecznej kampanii AdWords czasami stanowi duże wyzwanie. Google ułatwia docieranie do potencjalnych klientów udostępniając reklamodawcom inteligentne kampanie w sieci reklamowej. Kto i kiedy powinien z nich skorzystać?
Czym są inteligentne kampanie w sieci reklamowej?
Inteligentne kampanie w sieci reklamowej umożliwiają wyświetlanie prawie wszystkich formatów reklam w sieci reklamowej Google, co pozwala na docieranie do użytkowników na wszystkich etapach procesu zakupowego. Jest to rozwiązanie o wysokim stopniu zautomatyzowania, ponieważ większość działań związanych z tworzeniem i optymalizacją reklam odbywa się bez udziału reklamodawcy.
To, co wyróżnia inteligentne kampanie, to:
- Automatyczne określanie stawek – na podstawie docelowego CPA stawki ustalane są dla każdej aukcji reklamowej i optymalizowane tak, by zagwarantować najwyższą skuteczność kampanii,
- Automatyczne kierowanie – reklamy zostają wyświetlane tam, gdzie przyniosą największą skuteczność,
- Automatyczne tworzenie reklam – treści reklamowe powstają ze wcześniej definiowanych elementów (nagłówków, tekstów reklam, logo oraz obrazów) i są elastycznie dostosowywane do przestrzeni dostępnej w danym miejscu.
Kiedy warto skorzystać z inteligentnych kampanii?
Google poleca inteligentne kampanie w sieci reklamowej dla reklamodawców, którzy:
- Prowadzą kampanie z ręcznym kierowaniem, jednak zależy im na dotarciu do większej grupy klientów,
- Korzystają ze śledzenia konwersji i spełniają wymagania dotyczące konwersji. Skonfigurowanie inteligentnej kampanii jest możliwe, jeśli zdobędzie się przynajmniej 50 konwersji w sieci reklamowej albo minimum 100 konwersji w sieci wyszukiwania w przeciągu ostatnich 30 dni,
- Koncentrują się na działaniach remarketingowych i jednocześnie chcą pozyskać klienta na wcześniejszym etapie procesu zakupowego,
- Rozpoczynają swoją przygodę z reklamą w wyszukiwarce i zależy im na skutecznej i szybkiej kampanii reklamowej.
Więcej o tworzeniu inteligentnych kampanii w sieci reklamowej dowiesz się z supportu Google.