Prowadząc biznes w internecie, nie można obejść się bez numeru telefonu, za pomocą którego będą mogli się z nami skontaktować klienci. Konwersje pochodzące z rozmów telefonicznych możemy oczywiście mierzyć i sprawdzać, czy pomiędzy reklamami AdWords a połączeniami występuje jakikolwiek związek. W ten sposób zweryfikujemy, które kampanie są skuteczne i efektywne.
Zaimportuj konwersje telefoniczne w panelu AdWords
Google przewiduje, że liczba połączeń wykonywanych przez klientów do amerykańskich przedsiębiorstw wzrośnie od 2015 r. do 2019 r. aż o 73%. Kontakt telefoniczny ma więc duże znaczenie i nie można ograniczać analizy wyłącznie do mailowych zapytań użytkowników. Z tego względu w AdWords pojawi się nowa funkcjonalność: importowanie konwersji telefonicznych. Korzystając z tej opcji, będziemy mieć możliwość zestawienia wszystkich danych dotyczących różnych konwersji w jednym miejscu.
Źródło: https://support.google.com/adwords/answer/2454052?hl=pl
Do tej pory dzięki narzędziom Google mogliśmy weryfikować połączenia ze względu na czas ich trwania. Na tej podstawie można dowiedzieć się, ile powinna trwać rozmowa telefoniczna, aby klient dokonał zakupu lub zdecydował się na określoną usługę. Funkcja imported call conversion umożliwia przypisanie określonych wartości do przeprowadzonej rozmowy telefonicznej. Oznacza to, że reklamodawca będzie mógł oszacować spodziewany przychód, możliwy do uzyskania dzięki przeprowadzonej rozmowie z klientem.
Ponadto właściciele witryn będą mogli pogrupować rozmowy telefoniczne w zależności od ich celu i każdej z grup przypisać inną wartość. Na przykład reklamodawca wyróżni połączenia dotyczące samego produktu lub usługi, zapytania serwisowe lub reklamacje. W ten sposób możliwe będzie przeanalizowanie, jaką wartość generują określone rozmowy telefoniczne i czy nie trwają zbyt długo lub zbyt krótko. Zebrane dane będą stanowiły okazję do zoptymalizowania procesu telefonicznej obsługi klienta.
Jak zaimportować dane o konwersji telefonicznej?
Aby zaimportować dane o konwersji telefonicznej do wybranej kampanii AdWords, należy posiadać następujące informacje:
- Numer telefoniczny rozmówcy (Caller ID),
- Godzinę rozpoczęcia połączenia,
- Czas trwania połączenia.
Konwersja telefoniczna może być analizowana nawet z poziomu słów kluczowych. W ten sposób reklamodawca ustali frazy mające największy wpływ na wzrost przychodów oraz zadecyduje, która kampania AdWords jest najbardziej efektywna i skuteczna w realizacji celów biznesowych.
Więcej na temat importowania konwersji telefonicznych dowiesz się z supportu Google’a: https://support.google.com/adwords/answer/6275629.