Click-to-message ads i rozszerzenia wiadomości w AdWords - Blog Artefakt

Google wprowadza click-to-message ads

/ SEM
Smartfon w rękach użytkowników

Inwestycja w linki sponsorowane jest korzystna tylko wtedy, gdy reklama dotrze do wybranej grupy użytkowników, zachęcając ich do podjęcia określonej interakcji, np. dokonania zakupu. Od czerwca Google testuje w reklamach AdWords nową funkcjonalność pozwalającą internautom na szybkie wysłanie SMS-a do reklamodawcy. Rozszerzenia wiadomości już niedługo będą dostępne dla wszystkich reklam tworzonych na mobile.

SMS ułatwia kontakt z biznesem

Badania przeprowadzone przez kalifornijskiego giganta wskazują, że 65% konsumentów rozważa kontakt ze sprzedawcą lub usługodawcą za pomocą wiadomości tekstowej[1]. Wysłanie SMS-a z prośbą o prezentację oferty jest mniej zobowiązujące i kłopotliwe dla użytkownika. Jest to także bardziej pewna forma komunikacji niż wysłanie e-maili, które są czasami ignorowane lub trafiają do spamu. W związku z tym Google w najbliższych miesiącach wdroży w AdWords click-to-message ads.

Poprawne ustawienie rozszerzenia wiadomości w reklamach przygotowywanych na mobile pozwoli użytkownikom na szybki kontakt za pomocą wiadomości SMS. Jak ta funkcjonalność będzie działać? Internauta zainteresowany daną ofertą kliknie w ikonę SMS. Na jego ekranie ukaże się tekst wiadomości tekstowej, ustawiony przez reklamodawcę – np. Jestem zainteresowany ofertą, proszę o kontakt. Użytkownik naciska przycisk Wyślij i już informacja o zainteresowanym internaucie trafia do właściciela domeny.

click-to-message ads

https://adwords.googleblog.com/2016/10/click-to-message-ads-bring-new-and-easy.html

Jak reklama click-to-message będzie wyglądała w mobilnych wynikach wyszukiwania? Pod główną treścią reklamową pojawią się karty/boksy o odpowiedniej wielkości, by użytkownik mógł bez większych problemów w nie trafić. Dodatkowo reklamodawcy otrzymają możliwość stworzenia call to action zachęcającego do kontaktu telefonicznego lub za pośrednictwem SMS-a.

Skuteczność rozszerzenia wiadomości potwierdzają reklamodawcy, którzy zostali zaproszeni do testowania click-to-message ads. Wraz z call extensions internauta otrzymuje pełny wachlarz sposobów komunikacji: może zadzwonić, wysłać SMS lub maila. Nic już nie powinno stanowić przeszkody w kontakcie z usługodawcą.


[1] Google Consumer Surveys, US, Canada, UK, Australia, October 2016, Base: Respondents who own a smartphone and use it to access the Internet

Również na naszym blogu
Zastanawiasz się, jak przeanalizować swoją konkurencję? Przeprowadź szybką, pięcioetapową analizę...
Google Trends to aplikacja pozwalająca śledzić zainteresowania użytkowników. Jak możesz ją...
Czy podglądasz działania swojej konkurencji? Jeśli nie nadrób zaległości i przeprowadź benchmarking...
Sprawdź naszą e-marketingową checklistę dla działalności usługowej. Zobacz, czy wykorzystujesz cały...
Zastanawiasz się, jak zachęcić użytkowników do wystawiania opinii i rekomendacji na Twojej stronie...