Inwestycja w linki sponsorowane jest korzystna tylko wtedy, gdy reklama dotrze do wybranej grupy użytkowników, zachęcając ich do podjęcia określonej interakcji, np. dokonania zakupu. Od czerwca Google testuje w reklamach AdWords nową funkcjonalność pozwalającą internautom na szybkie wysłanie SMS-a do reklamodawcy. Rozszerzenia wiadomości już niedługo będą dostępne dla wszystkich reklam tworzonych na mobile.
SMS ułatwia kontakt z biznesem
Badania przeprowadzone przez kalifornijskiego giganta wskazują, że 65% konsumentów rozważa kontakt ze sprzedawcą lub usługodawcą za pomocą wiadomości tekstowej[1]. Wysłanie SMS-a z prośbą o prezentację oferty jest mniej zobowiązujące i kłopotliwe dla użytkownika. Jest to także bardziej pewna forma komunikacji niż wysłanie e-maili, które są czasami ignorowane lub trafiają do spamu. W związku z tym Google w najbliższych miesiącach wdroży w AdWords click-to-message ads.
Poprawne ustawienie rozszerzenia wiadomości w reklamach przygotowywanych na mobile pozwoli użytkownikom na szybki kontakt za pomocą wiadomości SMS. Jak ta funkcjonalność będzie działać? Internauta zainteresowany daną ofertą kliknie w ikonę SMS. Na jego ekranie ukaże się tekst wiadomości tekstowej, ustawiony przez reklamodawcę – np. Jestem zainteresowany ofertą, proszę o kontakt. Użytkownik naciska przycisk Wyślij i już informacja o zainteresowanym internaucie trafia do właściciela domeny.
https://adwords.googleblog.com/2016/10/click-to-message-ads-bring-new-and-easy.html
Jak reklama click-to-message będzie wyglądała w mobilnych wynikach wyszukiwania? Pod główną treścią reklamową pojawią się karty/boksy o odpowiedniej wielkości, by użytkownik mógł bez większych problemów w nie trafić. Dodatkowo reklamodawcy otrzymają możliwość stworzenia call to action zachęcającego do kontaktu telefonicznego lub za pośrednictwem SMS-a.
Skuteczność rozszerzenia wiadomości potwierdzają reklamodawcy, którzy zostali zaproszeni do testowania click-to-message ads. Wraz z call extensions internauta otrzymuje pełny wachlarz sposobów komunikacji: może zadzwonić, wysłać SMS lub maila. Nic już nie powinno stanowić przeszkody w kontakcie z usługodawcą.
[1] Google Consumer Surveys, US, Canada, UK, Australia, October 2016, Base: Respondents who own a smartphone and use it to access the Internet