Google wdraża reklamy AMP w panelu AdWords

| czas czytania: 5 min | SEM
Google Adwords

W lipcu ubiegłego roku pojawiły się pierwsze informacje o wykorzystaniu technologii AMP do tworzenia szybko wczytujących się reklam. Wczoraj Google ogłosiło rozpoczęcie korzystania ze standardu Accelereted Mobile Pages w kampaniach AdWords. Z czego będą mogli skorzystać reklamodawcy?

Strony landing page przygotowane w technologii AMP

Przygotowanie strony docelowej jest doskonałym sposobem na skierowanie uwagi użytkownika na wybrany asortyment albo grupę usług. Im szybciej wczyta się zawartość takiej strony, tym większa szansa na pozyskanie zainteresowania internauty. W związku z tym Google udostępnia możliwość przygotowywania landing pages w technologii AMP. Po kliknięciu w reklamę, nastąpi przekierowanie do szybko ładującej się podstrony zachęcającej do zakupu określonych produktów.

AMP landing pages są na razie dostępne w wersji beta. Reklamodawcy mogą przetestować sposób ich działania, zgłaszając się przez formularz kontaktowy.

Konwertowanie reklam w sieci reklamowej na standard AMP

W ubiegłym roku w ramach programu AMP uruchomiony został projekt AMP Ads Initiative. Jego celem jest przyspieszenie ładowania treści reklamowych. Obecnie wiele reklam w sieci reklamowej Google wyświetlonych zostaje na stronach przygotowanych w technologii AMP HTML. Jeśli na takiej witrynie pojawiają się standardowe reklamy, wczytują się o wiele wolniej niż pozostałe treści. Dlatego kalifornijski gigant ogłosił automatyczne konwertowanie reklam z sieci reklamowej na szybkie reklamy AMP.

Google co jakiś czas przypomina o zwracaniu uwagi na czas ładowania serwisu na urządzeniach mobilnych. Wrażenia użytkowników zaczynają mieć coraz większe znaczenie dla powodzenia biznesu w branży m-commerce. Przetestuj technologię AMP i skorzystaj z możliwości uruchomienia szybko wczytujących się reklam AdWords.

Ostatnie artykuły