Rozszerzenia połączeń mają dużą skuteczność w przypadku przedsiębiorców prowadzących działalność usługową. Wystarczy, że klient na swoim smartfonie kliknie w ikonkę słuchawki przy reklamie AdWords, a od razu zainicjowane zostanie połączenie z usługodawcą. Google wdraża ustawienie rozszerzenia połączeń z poziomu konta. Nowa funkcjonalność będzie dostępna dla różnych typów reklam, w tym dla kampanii typu „tylko połączenie”.
Nie odsyłaj klientów do strony, tylko inicjuj połączenia telefoniczne
Reklamodawcy mogą korzystać z kampanii typu „tylko połączenie”, jeśli zależy im na zwiększeniu liczby telefonów do firmy. Kliknięcie przez klienta w call-only campaigns nie powoduje przeniesienia do strony internetowej, ale inicjuje połączenie. Dzięki temu użytkownicy kierowani są bezpośrednio do biura obsługi klienta, gdzie mogą bezpośrednio porozmawiać o ofercie.
Kampanie typu „tylko połączenie”:
- można aktywować wyłącznie w godzinach pracy firmy,
- wyświetlają się wyłącznie na urządzeniach mobilnych,
- pozwalają na zliczanie połączeń jako konwersji,
- kosztują tyle samo co kliknięcie w nagłówek reklamy tekstowej (standardowa stawka CPC),
- nie są dostępne w kierowaniu na sieć reklamową.
Źródło: https://adwords.googleblog.com/2017/03/a-fast-start-to-2017-for-click-to-call.html
Testy dla tego typu reklam rozpoczęły się latem ubiegłego roku. Google zaobserwowało duże zainteresowanie call-only campaigns i ich wysoką skuteczność w pozyskiwaniu konwersji, więc teraz wszyscy reklamodawcy mogą z nich korzystać.
Ustaw rozszerzenia połączeń z poziomu konta AdWords
W tym tygodniu w panelu AdWords zostanie także wdrożona możliwość ustawiania rozszerzeń połączeń z poziomu konta AdWords dla reklamodawców, którzy posługują się tylko jednym numerem telefonu. Dzięki temu skróci się czas konfiguracji call extensions przy przygotowywanych kampaniach reklamowych.
Coraz więcej reklamodawców dostaje także informację o automatycznych rozszerzeniach połączeń w reklamach AdWords z rozszerzeniem lokalizacji. Call extensions wiążą się z dodatkową opłatą, jeśli użytkownik kliknie w ikonę telefonu. Bądź więc czujny i wyłącz automatyczne rozszerzenia, jeśli nie zależy Ci na połączeniach telefonicznych inicjowanych z wyszukiwarki.