Google wdraża możliwość ustawienia rozszerzenia połączeń z poziomu konta AdWords

Rozszerzenia połączeń mają dużą skuteczność w przypadku przedsiębiorców prowadzących działalność usługową. Wystarczy, że klient na swoim smartfonie kliknie w ikonkę słuchawki przy reklamie AdWords, a od razu zainicjowane zostanie połączenie z usługodawcą. Google wdraża ustawienie rozszerzenia połączeń z poziomu konta. Nowa funkcjonalność będzie dostępna dla różnych typów reklam, w tym dla kampanii typu „tylko połączenie”.

 

Nie odsyłaj klientów do strony, tylko inicjuj połączenia telefoniczne

Reklamodawcy mogą korzystać z kampanii typu „tylko połączenie”, jeśli zależy im na zwiększeniu liczby telefonów do firmy. Kliknięcie przez klienta w call-only campaigns nie powoduje przeniesienia do strony internetowej, ale inicjuje połączenie. Dzięki temu użytkownicy kierowani są bezpośrednio do biura obsługi klienta, gdzie mogą bezpośrednio porozmawiać o ofercie.

 

Kampanie typu „tylko połączenie”:

  • można aktywować wyłącznie w godzinach pracy firmy,
  • wyświetlają się wyłącznie na urządzeniach mobilnych,
  • pozwalają na zliczanie połączeń jako konwersji,
  • kosztują tyle samo co kliknięcie w nagłówek reklamy tekstowej (standardowa stawka CPC),
  • nie są dostępne w kierowaniu na sieć reklamową.

 

reklamy AdWords

Źródło: https://adwords.googleblog.com/2017/03/a-fast-start-to-2017-for-click-to-call.html

 

Testy dla tego typu reklam rozpoczęły się latem ubiegłego roku. Google zaobserwowało duże zainteresowanie call-only campaigns i ich wysoką skuteczność w pozyskiwaniu konwersji, więc teraz wszyscy reklamodawcy mogą z nich korzystać.

 

Ustaw rozszerzenia połączeń z poziomu konta AdWords

W tym tygodniu w panelu AdWords zostanie także wdrożona możliwość ustawiania rozszerzeń połączeń z poziomu konta AdWords dla reklamodawców, którzy posługują się tylko jednym numerem telefonu. Dzięki temu skróci się czas konfiguracji call extensions przy przygotowywanych kampaniach reklamowych.

 

Coraz więcej reklamodawców dostaje także informację o automatycznych rozszerzeniach połączeń w reklamach AdWords z rozszerzeniem lokalizacji. Call extensions wiążą się z dodatkową opłatą, jeśli użytkownik kliknie w ikonę telefonu. Bądź więc czujny i wyłącz automatyczne rozszerzenia, jeśli nie zależy Ci na połączeniach telefonicznych inicjowanych z wyszukiwarki.

 

Potrzebujesz efektywnej kampanii AdWords?

Bezpłatna wycena

Polecane

2017-03-29
Reklamy dynamiczne w wyszukiwarce są chętnie wykorzystywane przez właścicieli dużych witryn i...
2017-04-05
Polski Sąd Administracyjny rozstrzygnął sprawę biznesmena z Olsztyna, który walczył z Google....
2017-03-28
W raporcie Analityka wyszukiwania brakuje danych dotyczących wyświetleń i kliknięć z...
2017-03-23
Google wprowadziło kolejną funkcjonalność: mikrodane w wyszukiwarce grafiki. Ich odpowiednie...
2017-04-13
Google rezygnuje z reklam displayowych wyświetlanych na kanałach YouTube, których łączna liczba...
2017-03-21
Zalecenia optymalizacyjne to dokument, w którym zawarte są wszystkie wytyczne dotyczące strony...