Ustaw rozszerzenia połączeń z poziomu konta AdWords - Blog Artefakt

Google wdraża możliwość ustawienia rozszerzenia połączeń z poziomu konta AdWords

10.03.2017 / SEM
Połączenia telefoniczne przez internet

Rozszerzenia połączeń mają dużą skuteczność w przypadku przedsiębiorców prowadzących działalność usługową. Wystarczy, że klient na swoim smartfonie kliknie w ikonkę słuchawki przy reklamie AdWords, a od razu zainicjowane zostanie połączenie z usługodawcą. Google wdraża ustawienie rozszerzenia połączeń z poziomu konta. Nowa funkcjonalność będzie dostępna dla różnych typów reklam, w tym dla kampanii typu „tylko połączenie”.

Nie odsyłaj klientów do strony, tylko inicjuj połączenia telefoniczne

Reklamodawcy mogą korzystać z kampanii typu „tylko połączenie”, jeśli zależy im na zwiększeniu liczby telefonów do firmy. Kliknięcie przez klienta w call-only campaigns nie powoduje przeniesienia do strony internetowej, ale inicjuje połączenie. Dzięki temu użytkownicy kierowani są bezpośrednio do biura obsługi klienta, gdzie mogą bezpośrednio porozmawiać o ofercie.

Kampanie typu „tylko połączenie”:

  • można aktywować wyłącznie w godzinach pracy firmy,
  • wyświetlają się wyłącznie na urządzeniach mobilnych,
  • pozwalają na zliczanie połączeń jako konwersji,
  • kosztują tyle samo co kliknięcie w nagłówek reklamy tekstowej (standardowa stawka CPC),
  • nie są dostępne w kierowaniu na sieć reklamową.

 

reklamy AdWords

Źródło: https://adwords.googleblog.com/2017/03/a-fast-start-to-2017-for-click-to-call.html

 

Testy dla tego typu reklam rozpoczęły się latem ubiegłego roku. Google zaobserwowało duże zainteresowanie call-only campaigns i ich wysoką skuteczność w pozyskiwaniu konwersji, więc teraz wszyscy reklamodawcy mogą z nich korzystać.

 

Ustaw rozszerzenia połączeń z poziomu konta AdWords

W tym tygodniu w panelu AdWords zostanie także wdrożona możliwość ustawiania rozszerzeń połączeń z poziomu konta AdWords dla reklamodawców, którzy posługują się tylko jednym numerem telefonu. Dzięki temu skróci się czas konfiguracji call extensions przy przygotowywanych kampaniach reklamowych.

Coraz więcej reklamodawców dostaje także informację o automatycznych rozszerzeniach połączeń w reklamach AdWords z rozszerzeniem lokalizacji. Call extensions wiążą się z dodatkową opłatą, jeśli użytkownik kliknie w ikonę telefonu. Bądź więc czujny i wyłącz automatyczne rozszerzenia, jeśli nie zależy Ci na połączeniach telefonicznych inicjowanych z wyszukiwarki.

Również na naszym blogu
Najnowsze wpisy
Chcesz wiedzieć, jak napisać skuteczny tekst SEO na stronę internetową? Zapoznaj się z naszym...
Fanpage może być administratorem grupy. Takie rozwiązanie mogą wykorzystać marki, które chcą...
Pytania i odpowiedzi to nowa sekcja w wizytówce Google Maps. Funkcjonalność przypomina forum -...
First link count to zasada, według której nie powinniśmy umieszczać takich samych linków na danej...
Wizytówka Google Maps to doskonały sposób na promocję lokalnej działalności. Sprawdź, jak dodać...