Google wdraża możliwość ustawienia rozszerzenia połączeń z poziomu konta AdWords

/ SEM
Połączenia telefoniczne przez internet

Rozszerzenia połączeń mają dużą skuteczność w przypadku przedsiębiorców prowadzących działalność usługową. Wystarczy, że klient na swoim smartfonie kliknie w ikonkę słuchawki przy reklamie AdWords, a od razu zainicjowane zostanie połączenie z usługodawcą. Google wdraża ustawienie rozszerzenia połączeń z poziomu konta. Nowa funkcjonalność będzie dostępna dla różnych typów reklam, w tym dla kampanii typu „tylko połączenie”.

Nie odsyłaj klientów do strony, tylko inicjuj połączenia telefoniczne

Reklamodawcy mogą korzystać z kampanii typu „tylko połączenie”, jeśli zależy im na zwiększeniu liczby telefonów do firmy. Kliknięcie przez klienta w call-only campaigns nie powoduje przeniesienia do strony internetowej, ale inicjuje połączenie. Dzięki temu użytkownicy kierowani są bezpośrednio do biura obsługi klienta, gdzie mogą bezpośrednio porozmawiać o ofercie.

Kampanie typu „tylko połączenie”:

  • można aktywować wyłącznie w godzinach pracy firmy,
  • wyświetlają się wyłącznie na urządzeniach mobilnych,
  • pozwalają na zliczanie połączeń jako konwersji,
  • kosztują tyle samo co kliknięcie w nagłówek reklamy tekstowej (standardowa stawka CPC),
  • nie są dostępne w kierowaniu na sieć reklamową.

 

reklamy AdWords

Źródło: https://adwords.googleblog.com/2017/03/a-fast-start-to-2017-for-click-to-call.html

 

Testy dla tego typu reklam rozpoczęły się latem ubiegłego roku. Google zaobserwowało duże zainteresowanie call-only campaigns i ich wysoką skuteczność w pozyskiwaniu konwersji, więc teraz wszyscy reklamodawcy mogą z nich korzystać.

 

Ustaw rozszerzenia połączeń z poziomu konta AdWords

W tym tygodniu w panelu AdWords zostanie także wdrożona możliwość ustawiania rozszerzeń połączeń z poziomu konta AdWords dla reklamodawców, którzy posługują się tylko jednym numerem telefonu. Dzięki temu skróci się czas konfiguracji call extensions przy przygotowywanych kampaniach reklamowych.

Coraz więcej reklamodawców dostaje także informację o automatycznych rozszerzeniach połączeń w reklamach AdWords z rozszerzeniem lokalizacji. Call extensions wiążą się z dodatkową opłatą, jeśli użytkownik kliknie w ikonę telefonu. Bądź więc czujny i wyłącz automatyczne rozszerzenia, jeśli nie zależy Ci na połączeniach telefonicznych inicjowanych z wyszukiwarki.

Najnowsze artykuły na blogu:
SEO Content Marketing to skuteczne narzędzie zwiększania widoczności marki w internecie. Uważaj...
Do tej pory mogliśmy ustawiać atrybut follow lub nofollow w linkach wychodzących ze strony. Google...
Google Serach Console pozwala na dostosowanie strony do wymagań wyszukiwarki Google. Korzystaj z...
Google reaktywuje swój kanał na YouTube, przygotowując wideo poradniki dotyczące optymalizacji...
Sprawdź, jak w kilku krokach założyć darmową wizytówkę w Google Moja...