Reklama na Gmailu nie będzie personalizowana w oparciu o maile - Blog Artefakt

Google rezygnuje ze skanowania maili, by personalizować reklamy na Gmailu

/ SEM
Gmail poczta Google

Gmail to jedna z najpopularniejszych skrzynek pocztowych. Chroni użytkowników przed spamem, wirusami i phishingiem. Kontrowersyjnym działaniem amerykańskiego giganta jest skanowanie maili użytkowników w celach marketingowych. Nadchodzą zmiany – Google rezygnuje z personalizowania reklam na podstawie treści wiadomości.

Personalizacja reklam na podstawie zainteresowań i aktywności

Google dostarcza darmową pocztę dla osób prywatnych oraz płatną skrzynkę pocztową dla firm i organizacji oferowaną w ramach usługi G Suite. Wiadomości klientów korporacyjnych nie były skanowane. Natomiast użytkownicy korzystający z bezpłatnego Gmaila musieli zaakceptować przeglądanie wiadomości przez Google i wyświetlanie spersonalizowanych reklam. Aby ujednolicić politykę prywatności gigant z Kalifornii nie będzie analizował treści maili osób prywatnych.

Tym samym możemy pożegnać się z reklamami na Gmailu spersonalizowanymi w oparciu o informacje zawarte w mailach. Zgodnie z obietnicami Google zmiana ma zostać wprowadzona do końca bieżącego roku.

Reklamy na Gmailu nadal będą się pojawiały, ale zostaną dopasowane w oparciu o aktywności i zainteresowania użytkowników. Informacje o zachowaniach internautów Google pobierze z innych aplikacji – np. portalu YouTube. Użytkownicy mogą także samodzielnie zadecydować, jakie treści reklamowe powinny być do nich kierowane. W ustawieniach prywatności w każdym momencie można dokonać zmiany preferencji tematów leżących w obszarze naszych zainteresowań.

Z pewnością użytkownicy ucieszą się z wprowadzonej zmiany, ponieważ Google nie będzie naruszało prywatności do kreowania reklam na Gmailu. Z kolei nieco niezadowoleni mogą poczuć się reklamodawcy – zmniejszy się precyzja w kierowaniu treści reklamowych.

Również na naszym blogu
Wskazówki Google dla Webmasterów to rozbudowany dokument, w którym zawarte są dobre praktyki...
Semantyczne słowa kluczowe pomagają nasycić treść frazami, które wspomogą pozycjonowanie serwisu...
Pozycjonowanie sezonowe pomaga zwiększyć współczynnik konwersji w szczycie sezonu. Jak realizować...
Pisanie tekstów na nową stronę internetową to nie lada wyzwanie. Podpowiadamy, jak zaplanować...
Prowadząc stronę na Facebooku należy unikać 13 kardynalnych błędów, które utrudniają budowanie...