Google rezygnuje ze skanowania maili, by personalizować reklamy na Gmailu

/ SEM
Gmail poczta Google

Gmail to jedna z najpopularniejszych skrzynek pocztowych. Chroni użytkowników przed spamem, wirusami i phishingiem. Kontrowersyjnym działaniem amerykańskiego giganta jest skanowanie maili użytkowników w celach marketingowych. Nadchodzą zmiany – Google rezygnuje z personalizowania reklam na podstawie treści wiadomości.

Personalizacja reklam na podstawie zainteresowań i aktywności

Google dostarcza darmową pocztę dla osób prywatnych oraz płatną skrzynkę pocztową dla firm i organizacji oferowaną w ramach usługi G Suite. Wiadomości klientów korporacyjnych nie były skanowane. Natomiast użytkownicy korzystający z bezpłatnego Gmaila musieli zaakceptować przeglądanie wiadomości przez Google i wyświetlanie spersonalizowanych reklam. Aby ujednolicić politykę prywatności gigant z Kalifornii nie będzie analizował treści maili osób prywatnych.

Tym samym możemy pożegnać się z reklamami na Gmailu spersonalizowanymi w oparciu o informacje zawarte w mailach. Zgodnie z obietnicami Google zmiana ma zostać wprowadzona do końca bieżącego roku.

Reklamy na Gmailu nadal będą się pojawiały, ale zostaną dopasowane w oparciu o aktywności i zainteresowania użytkowników. Informacje o zachowaniach internautów Google pobierze z innych aplikacji – np. portalu YouTube. Użytkownicy mogą także samodzielnie zadecydować, jakie treści reklamowe powinny być do nich kierowane. W ustawieniach prywatności w każdym momencie można dokonać zmiany preferencji tematów leżących w obszarze naszych zainteresowań.

Z pewnością użytkownicy ucieszą się z wprowadzonej zmiany, ponieważ Google nie będzie naruszało prywatności do kreowania reklam na Gmailu. Z kolei nieco niezadowoleni mogą poczuć się reklamodawcy – zmniejszy się precyzja w kierowaniu treści reklamowych.

Najnowsze artykuły na blogu:
Prezentujemy kalendarz marketera 2020, który przyda się podczas planowania akcji marketingowych w...
Podrzucamy kilka wskazówek dotyczącej dobrej organizacji pracy zdalnej jako SEO Copywriter. Jeśli...
Analityka internetowa przynosi wiele korzyści. Podajemy 10 powodów, dlaczego warto zainwestować w...
Podsumowujemy rok 2019 w PPC, a dokładniej w systemach reklamowych Facebook i Google Ads. Jakie...
Podsumowujemy rok 2019 w branży SEO i prognozujemy, jakie będą najważniejsze trendy w...