Kampanie Google Ads

Kampanie Google Ads są strategicznymi działaniami reklamowymi prowadzonymi w ramach platformy Google Ads, które mają na celu promowanie konkretnych produktów, usług lub witryn internetowych.

adwords banner
Agencja SEO/SEM » Kampanie Google Ads

Co to jest Google Ads (AdWords)?

Google Ads to system reklamowy, który wyświetla linki sponsorowane w wynikach wyszukiwania Google oraz bannery i reklamy tekstowe na stronach sieci reklamowej Google, rozliczane na zasadzie CPC (ang. Cost Per Click) oraz CPM (ang. Cost Per Mille).
adwords icon

Metody reklamowania w Google Ads zależą od branży

Formaty kampanii Google Ads

Kampania Google Ads, to forma marketingu w wyszukiwarkach, która umożliwia wyświetlanie w wynikach wyszukiwania krótkich tekstów reklamowych, na podstawie wybranych przez reklamodawcę słów kluczowych i linkowanie tych reklam do wskazanych stron internetowych. Reklamodawca płaci, gdy reklama Google Ads zostanie kliknięta przez użytkownika i zostanie on przekierowany do serwisu reklamodawcy. Dzięki temu reklamy internetowe trafiają do osób, które są zainteresowane produktem lub usługą i w danym momencie wyszukują go w Internecie.

Reklama w wyszukiwarce w formie tekstowej składa się z dwóch nagłówków do 30 znaków długości, pola tekstowego (do 80 znaków) i wyświetlanego adresu URL (do 15 znaków). Mogą im towarzyszyć rozszerzenia reklam, m.in. linki do podstron, kierujące do najważniejszych sekcji serwisu, rozszerzenia lokalizacji wskazujące fizyczny adres reklamodawcy oraz rozszerzenia połączeń, prezentujące numer telefonu i umożliwiające połączenie telefoniczne po kliknięciu przycisku „Zadzwoń”.

Kampanie Google Ads to także wyświetlanie reklam graficznych (bannerów) w sieci współpracujących z Google stron, czyli sieci reklamowej Google (ang. Google Display Network, GDN), sponsorowanych treści wideo na portalu YouTube oraz reklam w poczcie Gmail.

Formy reklamy Google Ads, które stosujemy:

REKLAMA TEKSTOWA (LINKI SPONSOROWANE GOOGLE)
REKLAMA GRAFICZNA (BANNERY)
REKLAMA VIDEO
REKLAMA W POCZCIE GMAIL
KAMPANIE PRODUKTOWE

reklama na telefonie

Zalety Google Ads

Promocja strony internetowej w Google Ads niesie ze sobą wiele korzyści i jest w wielu branżach jedną z najpopularniejszych oraz najbardziej efektywnych form marketingu internetowego. Jej główne zalety to:

stoper     SZYBKI EFEKT

Zaraz po uruchomieniu kampanii AdWords (Google Ads) reklamy zaczynają się wyświetlać, a pierwsi potencjalni klienci trafiają na stronę reklamodawcy.

elastycznosc     ELASTYCZNOŚĆ

Kampanie Google AdWords łatwo modyfikować np. zmieniać wielkość budżetu, słowa kluczowe, na które wyświetla się reklama, treść reklamy. Dzięki temu można tworzyć różne komunikaty reklamowe w zależności od aktualnej oferty.

mierzalnosc     MIERZALNOŚĆ

Efekty kampanii są łatwo mierzalne. Przy prawidłowej konfiguracji konta czarno na białym widać, czy kampania PPC realizuje założony cel (np. w postaci sprzedaży w sklepie internetowym).

trafność     PRECYZJA

Dzięki różnym metodom kierowania reklama Google AdWords trafia do użytkowników zainteresowanych konkretnym produktem lub usługą.

Zasięg kampanii Google Ads

zasięg sem

System pozwala na praktycznie dowolny wybór obszaru geograficznego, na którym będzie wyświetlana skuteczna reklama w Internecie. Może mieć charakter lokalny, regionalny, krajowy lub międzynarodowy. W przypadku dużych miast istnieje również możliwość kierowania reklam Google Ads na wybrane dzielnice.

Koszty kampanii w Google Ads

Kampania linków sponsorowanych jest zazwyczaj rozliczana w modelu Pay Per Click (reklama PPC), czyli kosztu za kliknięcie reklamy. Reklamodawca ponosi koszty tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie w reklamę i przejdzie na jego stronę internetową. W przypadku gdy reklama Google Ads wyświetlana jest na stronach partnerów (w formie tekstowej lub graficznych bannerów) możliwe jest także rozliczanie za tysiąc wyświetleń reklamy (CPM – Cost Per Mille). System AdWords umożliwia również, pod pewnymi warunkami, rozliczanie za koszt wywołania akcji (CPA – Cost Per Action), w którym rozlicza się wykonanie działania na stronie docelowej, np. zakup, przesłanie danych kontaktowych. Reklamy wideo wyświetlane w YouTube rozliczane są w modelu kosztu obejrzenia (CPV – Cost Per View).
koszty kampanii sem

Promocja w Internecie za pomocą kampanii AdWords umożliwia dowolne kształtowanie budżetu reklamowego w zależności od tego, jakie są cele kampanii i jej planowany zasięg. Dlatego tego rodzaju reklama internetowa to rozwiązanie dopasowane do dużych, średnich, jak i nawet bardzo małych przedsiębiorstw.

 

Jak agencja SEM pomaga w prowadzeniu kampanii Google Ads?

Kampanie Google Ads (AdWords) zostały zaprojektowane w taki sposób, aby można było je obsługiwać samodzielnie. W praktyce prowadzenie kampanii Google Ads warto jednak powierzyć wyspecjalizowanym firmom partnerskim, które potrafią optymalnie wykorzystać budżet na realizację założonych celów biznesowych.

Specjaliści Artefakt przechodzą regularne szkolenia i testują najnowsze rozwiązania. Każde konto AdWords jest poddawane regularnej ocenie w ramach programu Google Partners. Bardzo wysoka ocena naszej skuteczności oraz zdobyte specjalizacje potwierdzają nasze kompetencje w zakresie prowadzenia różnego typu kampanii. Mamy pewność, że nasze usługi są na najwyższym poziomie i przyczyniają się do rozwoju biznesów naszych klientów. Agencje AdWords mogą uzyskać certyfikaty od Google. Dzięki wysokim kwalifikacjom specjalistów nasza agencja uzyskała prestiżowy status Google Premier Partner, wyróżniający najlepsze firmy partnerskie Google.

 

Jakie działania podejmują specjaliści ds. Google Ads?

W ramach naszej usługi prowadzenia kampanii Google Ads przygotowujemy, konfigurujemy, oraz na bieżąco monitorujemy i optymalizujemy reklamy. Klient ma przypisanego indywidualnego opiekuna. Nasi specjaliści AdWords są w stanie od początku podpowiedzieć, jakiego typu kampanie najlepiej uruchomić, jak dobrać słowa kluczowe i ile zainwestować, aby reklama w AdWords przyniosła pożądane efekty. Następnie specjalista AdWords przygotowuje kampanię, zwracając uwagę na cele biznesowe klienta, a po jej uruchomieniu czuwa nad przebiegiem i na bieżąco wprowadza zmiany mające na celu wzrost efektywności reklamy. Wszystkie działania odbywają się w porozumieniu z klientem, a efekty kampanii są co miesiąc raportowane.
lista sem

Cennik obsługi kampanii Google Ads

W przypadku usługi prowadzenia kampanii AdWords całkowity koszt, który ponosi reklamodawca, składa się z budżetu przeznaczanego na kliknięcia oraz wynagrodzenia agencji. W Artefakt miesięczna opłata za prowadzenie standardowej kampanii linków sponsorowanych w wyszukiwarce wynosi 20% wydanego budżetu, jednak nie mniej niż 850 zł. W przypadku korzystania z kilku różnych typów kampanii opłata ta odpowiednio wzrasta. Więcej informacji o stawkach wynagrodzenia Artefakt znajdą Państwo w naszym cenniku Google Ads.

Skuteczne kampanie Google Ads

Co to znaczy skuteczna kampania? Czy cena Google Ads ma na to wpływ? Efektywność może być oceniana na podstawie różnych czynników, które zależą od Twoich celów jako reklamodawcy. Badać ją można dzięki:

  • wskaźnikom konwersji – w ten sposób sprawdzisz, czy kampania realizuje cele, na przykład wzrost liczby zakupów online, wypełnień formularza czy innych działań, które wykonać ma użytkownik,
  • kosztowi konwersji – wysoki wskaźnik kosztu konwersji może oznaczać, że kampania jest mniej efektywna,
  • wskaźnikom klikalności (CTR) – wyższy CTR jest potwierdzeniem, że reklama jest atrakcyjna dla użytkowników. Trzeba jednak go rozważać w kontekście innych danych,
  • wskaźnikom jakości – wyższe oceny jakości przyznane reklamie przez Google mogą wpłynąć na lepsze pozycje reklam i niższe koszty kliknięć,
  • analizie ROI – czyli stosunek zysków do kosztów; kampania jest skuteczna, jeśli generuje pozytywny zwrot z inwestycji,
  • badaniom rynkowym – w ten sposób sprawdzisz, czy kampania wpływa na świadomość marki i postrzeganie Twoich produktów lub usług wśród użytkowników,
  • analizie danych z Google Analytics, aby zebrać informacje na temat ruchu na witrynie i aktywności użytkowników, Pamiętaj, że skuteczność kampanii może się różnić w zależności od branży, produktu/usługi oraz konkurencji.

Regularne monitorowanie, analiza danych i dostosowywanie strategii są kluczowe dla utrzymania i poprawy skuteczności kampanii Google Ads. Cena takiej promocji także będzie zależeć od konsekwentnego i przemyślanego prowadzenia działań.

formaty reklamy adwords

Targetowanie kampanie Google Ads

Targetowanie w Google Ads to określenie, do kogo kierujesz swoje reklamy w ramach kampanii. Dotarcie do właściwych grup odbiorców zwiększa skuteczność kampanii.

Jak można targetować kampanie?

  1. Możesz wybierać określone słowa kluczowe związane z Twoim produktem lub usługą. Twoje reklamy będą się wyświetlać użytkownikom, którzy wpisują te frazy do wyszukiwarki Google.
  2. Jeśli kierujesz ofertę do osób z konkretnego miasta, regionu lub kraju, możesz określić, na jakim obszarze geograficznym mają być wyświetlane Twoje reklamy.
  3. Możesz targetować użytkowników na podstawie danych demograficznych, na przykład wieku, płci, statusu rodzinnego, wykształcenia itp.
  4. Odbiorców określisz także na podstawie zachowania online, między innymi możesz kierować swoje reklamy do osób, które już odwiedziły Twoją witrynę lub wykonały określone działania, na przykład kliknęły w konkretny przycisk.
  5. Skorzystaj z grup zainteresowań, aby dotrzeć do osób, które są skłonniejsze do skorzystania z Twojej oferty.
  6. Warto wykorzystywać remarketing i kierować kampanie do użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili Twoją stronę internetową, ale nie podjęli żadnej konkretnej akcji.
  7. Możesz określić, na jakich urządzeniach mają być wyświetlane Twoje reklamy – komputerach, tabletach czy smartfonach.
  8. Weź pod uwagę konkretne godziny i dni tygodnia, kiedy Twoje reklamy mają być najbardziej widoczne. Zbadaj to pod kątem obecności reprezentantów Twoich grup docelowych.

Kombinacja różnych metod targetowania umożliwi precyzyjne dostosowanie kampanii do konkretnej grupy docelowej. Cena Google Ads również jest wypadkową dobrego określenia odbiorców reklam.

analiza kampanii adwords

Optymalizacja kampanii Google Ads

  1. Staranny wybór słów kluczowych. Trzeba uwzględnić ich popularność i konkurencyjność. Warto regularnie aktualizować listę fraz w zależności od zmian w trendach i potrzeb klientów.
  2. Dostosowanie reklamy do grupy docelowej. Zadbaj o atrakcyjne nagłówki i opisy przyciągające uwagę odbiorców.
  3. Testowanie różnych wariantów reklam, fraz kluczowych i stron docelowych, żeby wytypować te najbardziej skutecznie oddziałujące na potencjalnych klientów.
  4. Monitorowanie efektów kampanii. Dzięki temu można sprawdzić, co wymaga poprawy, a co działa świetnie.
  5. Zarządzanie budżetem. Google Ads umożliwiają monitorowanie wydatków na reklamę i elastyczne dopasowywanie stawek.
  6. Rozszerzenia reklam. Aby zwiększyć widoczność i efektywność reklamy, warto wykorzystać dodatkowe informacje w treści – na przykład dane kontaktowe, linki do produktów czy opinie klientów.
  7. Monitoring konkurencji. Sprawdzanie, jak w zakresie kampanii radzi sobie konkurencja, to źródło inspiracji do własnych działań promocyjnych w Google Ads.

Jak znaleźć certyfikowanego Partnera Google?

Firma Google stworzyła program Google Partners, który wyróżnia agencje mające duże doświadczenie w prowadzeniu kampanii AdWords, a ich pracownicy zdali odpowiednie egzaminy z zakresu wiedzy o reklamach Google Ads. Artefakt uczestniczy od lat w tym programie i może obecnie pochwalić się statusem Google Premier Partner. Certyfikowanego Partnera Google można znaleźć w specjalnej wyszukiwarce. Po wybraniu preferowanych opcji i lokalizacji otrzymamy listę firm rekomendowanych przez Google, z którymi można się skontaktować.