Wspieramy firmy w trudnym czasie: www.artefakt.pl/antidotum-na-kryzysAntidotum na kryzys

Google rezygnuje ze skanowania maili, by personalizować reklamy na Gmailu

/ SEM
Gmail poczta Google

Gmail to jedna z najpopularniejszych skrzynek pocztowych. Chroni użytkowników przed spamem, wirusami i phishingiem. Kontrowersyjnym działaniem amerykańskiego giganta jest skanowanie maili użytkowników w celach marketingowych. Nadchodzą zmiany – Google rezygnuje z personalizowania reklam na podstawie treści wiadomości.

Personalizacja reklam na podstawie zainteresowań i aktywności

Google dostarcza darmową pocztę dla osób prywatnych oraz płatną skrzynkę pocztową dla firm i organizacji oferowaną w ramach usługi G Suite. Wiadomości klientów korporacyjnych nie były skanowane. Natomiast użytkownicy korzystający z bezpłatnego Gmaila musieli zaakceptować przeglądanie wiadomości przez Google i wyświetlanie spersonalizowanych reklam. Aby ujednolicić politykę prywatności gigant z Kalifornii nie będzie analizował treści maili osób prywatnych.

Tym samym możemy pożegnać się z reklamami na Gmailu spersonalizowanymi w oparciu o informacje zawarte w mailach. Zgodnie z obietnicami Google zmiana ma zostać wprowadzona do końca bieżącego roku.

Reklamy na Gmailu nadal będą się pojawiały, ale zostaną dopasowane w oparciu o aktywności i zainteresowania użytkowników. Informacje o zachowaniach internautów Google pobierze z innych aplikacji – np. portalu YouTube. Użytkownicy mogą także samodzielnie zadecydować, jakie treści reklamowe powinny być do nich kierowane. W ustawieniach prywatności w każdym momencie można dokonać zmiany preferencji tematów leżących w obszarze naszych zainteresowań.

Z pewnością użytkownicy ucieszą się z wprowadzonej zmiany, ponieważ Google nie będzie naruszało prywatności do kreowania reklam na Gmailu. Z kolei nieco niezadowoleni mogą poczuć się reklamodawcy – zmniejszy się precyzja w kierowaniu treści reklamowych.

Najnowsze artykuły na blogu:
Prowadzenie sklepu internetowego staje się o wiele łatwiejsze z partnerem dropshippingowym....
Live streaming wykorzystują przede wszystkim influencerzy do angażowania swojej społeczności. Z...
Czy sezon w Google Ads ma znaczenie? Oczywiście! Do sezonowych kampanii warto się przygotować, aby...
Najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie zaraz po Google jest YouTube. Warto wykorzystać potencjał...
Jak łatwo zaplanować posty na Facebooku, by zadbać o jakość swojego fanpage'a? Koniecznie wypróbuj...