Google rezygnuje ze skanowania maili, by personalizować reklamy na Gmailu

/ SEM
Gmail poczta Google

Gmail to jedna z najpopularniejszych skrzynek pocztowych. Chroni użytkowników przed spamem, wirusami i phishingiem. Kontrowersyjnym działaniem amerykańskiego giganta jest skanowanie maili użytkowników w celach marketingowych. Nadchodzą zmiany – Google rezygnuje z personalizowania reklam na podstawie treści wiadomości.

Personalizacja reklam na podstawie zainteresowań i aktywności

Google dostarcza darmową pocztę dla osób prywatnych oraz płatną skrzynkę pocztową dla firm i organizacji oferowaną w ramach usługi G Suite. Wiadomości klientów korporacyjnych nie były skanowane. Natomiast użytkownicy korzystający z bezpłatnego Gmaila musieli zaakceptować przeglądanie wiadomości przez Google i wyświetlanie spersonalizowanych reklam. Aby ujednolicić politykę prywatności gigant z Kalifornii nie będzie analizował treści maili osób prywatnych.

Tym samym możemy pożegnać się z reklamami na Gmailu spersonalizowanymi w oparciu o informacje zawarte w mailach. Zgodnie z obietnicami Google zmiana ma zostać wprowadzona do końca bieżącego roku.

Reklamy na Gmailu nadal będą się pojawiały, ale zostaną dopasowane w oparciu o aktywności i zainteresowania użytkowników. Informacje o zachowaniach internautów Google pobierze z innych aplikacji – np. portalu YouTube. Użytkownicy mogą także samodzielnie zadecydować, jakie treści reklamowe powinny być do nich kierowane. W ustawieniach prywatności w każdym momencie można dokonać zmiany preferencji tematów leżących w obszarze naszych zainteresowań.

Z pewnością użytkownicy ucieszą się z wprowadzonej zmiany, ponieważ Google nie będzie naruszało prywatności do kreowania reklam na Gmailu. Z kolei nieco niezadowoleni mogą poczuć się reklamodawcy – zmniejszy się precyzja w kierowaniu treści reklamowych.

Najnowsze artykuły na blogu:
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 98% użytkowników korzysta z...
Zainstalowanie Google Tag Managera ułatwia pracę zarówno marketingowcom, jak i programistom. Osoby...
Uczestniczyliśmy w konferencji Google Marketing Live 2019 r. Oto kilka naszych słów o nowościach,...
Lead scoring (kwalifikacja leadów) pomaga zoptymalizować pracę działu handlowego. Dowiedź się, jak...
Zastanawiasz się, jak poprawić skuteczność i współczynnik konwersji na kolejnych etapach ścieżki...