Kampanie Google AdWords (Ads) dla deweloperów – jak skutecznie reklamować inwestycje mieszkaniowe?

| czas czytania: 5 min | SEM
reklama dewelopera w AdWords

Inwestycje mieszkaniowe warto promować w internecie za pomocą różnych form e-marketingu. Do najskuteczniejszych narzędzi należą kampanie AdWords, które pozwalają podążać w sieci za użytkownikiem poszukującym nowego mieszkania. Jak przygotować i zoptymalizować reklamy, by nie przepalić budżetu? Podpowiadamy, na co należy zwrócić uwagę, promując działalność deweloperów za pomocą Google Ads.

Rozsądny budżet na kampanie Google AdWords

Średnie stawki za kliknięcie w reklamę kierowaną na słowa kluczowe związane z nieruchomościami zaczynają się od ok. 4 zł. Im bardziej konkurencyjny rynek (np. Warszawa), tym więcej trzeba będzie zapłacić za promocję w wyszukiwarce lub w sieci reklamowej Google. Z tego względu ważne staje się doświadczenie w optymalizacji kampanii, podniesienie wyniku jakości reklamy i precyzyjne określenie grupy docelowej, aby osiągać cele w sposób efektywny.

stawki google adwords

Przykładowe stawki za kliknięcie w reklamę wg Planera Słów kluczowych Google

Największą część budżetu pochłoną frazy typu mieszkanie + miejscowość, nowe mieszkanie + miejscowość, miejscowość + mieszkanie. Planując promocję za pomocą systemu AdWords, warto reklamować się również na słowa kluczowe precyzyjnie opisujące inwestycję mieszkaniową, np. mieszkanie + miasto + dzielnica / ulica, mieszkanie + liczba pokoi, mieszkania z balkonem / tarasem + dzielnica/miasto. Takie frazy są rzadziej szukane, ale pomagają trafić do użytkowników o sprecyzowanych oczekiwaniach dotyczących poszukiwanej nieruchomości.

Konstrukcja reklamy tekstowej (linku sponsorowanego) inwestycji mieszkaniowej

Przygotowując tekstową reklamę Google Ads promującą mieszkania deweloperskie, należy uzupełnić i skonfigurować:

1. Nagłówek reklamy – 60 znaków

W każdym z dwóch nagłówków reklamy możemy zamieścić do 30 znaków. Warto podać nazwę promowanej inwestycji, dzielnicę, ulicę lub korzyści związane z zakupem mieszkania (3 pokoje z widokiem na Odrę!). Ciekawa jest także opcja wstawiania słów kluczowych {keyword:słowo kluczowe}, która sprawia, że fraza wpisywana przez użytkownika do wyszukiwarki, pojawia się w nagłówku reklamy.

2. Wyświetlany adres URL

Wyświetlany adres URL powinien nawiązywać do słów kluczowych, na które kierowana jest dana reklama.

3. Opis reklamy – 80 znaków

Najlepiej zaprezentować największe atuty inwestycji, opisując je językiem korzyści. Warto także napomknąć o cenie za m2, co najczęściej interesuje nabywców. Call to action zachęcające do kliknięcia to także jeden z obowiązkowych elementów treści reklamy.

4. Rozszerzenia reklamy

Aby podnieść wynik jakości reklamy i wyróżnić ją spośród innych linków sponsorowanych, polecamy skonfigurować:

Inspiracje dotyczące treści reklamy można czerpać z wyszukiwarki:

mieszkania reklama adwords
mieszkania google ads
nieruchomości google ads

Największą szansę na kliknięcie daje pierwsze miejsce w sekcji płatnych wyników wyszukiwania – w link klika 55% użytkowników (źródło: traveltripper.com). Warto więc postarać się o jak najwyższą jakość reklamy, by móc przyciągnąć uwagę internautów.

Remarketing – towarzyszenie klientowi na każdym etapie procesu decyzyjnego

Zakup mieszkania charakteryzuje się długim procesem decyzyjnym, dlatego włączenie remarketingu do prowadzonej kampanii Google Ads zwiększy skuteczność działań promocyjnych. Dla każdej inwestycji mieszkaniowej należy stworzyć osobne listy remarketingowe, trafiając do użytkowników, którzy:

  • Przeglądali plany mieszkań – banery prezentujące wizualizacje mieszkania lub inwestycji zadziałają na wyobraźnię nabywcy,
  • Zaglądali do zakładki z promocjami – informowanie o rabatach lub ofertach specjalnych skusi klienta do rozważenia zakupu mieszkania,
  • Wypełnili formularz kontaktowy – jeśli kontakt mailowy urwał się zbyt szybko, a klient nie umówił się na spotkanie w biurze obsługi, warto co jakiś czas przypomnieć mieszkania z inwestycji, którą był zainteresowany,
  • Zaglądali do dziennika budowy – wysyłanie newslettera z informacjami o zakończeniu kolejnego etapu inwestycji może zachęcić do kontaktu osoby poszukujące ukończonych mieszkań,
  • Uczestniczyli w spotkaniu sprzedażowym, na targach mieszkań, dniach otwartych – nie tylko wizyty użytkowników na stronie internetowej wykorzystuje się do prowadzenia kampanii remarketingowej. Adresy e-mail pozyskane na osobistych spotkaniach, targach lub wydarzeniach branżowych można dodać do listy remarketingowej, kierując do potencjalnych nabywców np. informacje o nowych inwestycjach.

W promocji strony dewelopera doskonale sprawdzi się zarówno remarketing standardowy (banery statyczne lub animowane identyczne dla całej grupy remarketingowej), jak i dynamiczny (prezentowanie na reklamach oglądanych wcześniej mieszkań). Polecamy także wypróbować listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce oraz remarketing kierowany na listę klientów.

Precyzyjne targetowanie reklamy inwestycji mieszkaniowej w Google Ads

Google dba o deweloperów i rynek nieruchomości – reklamodawcy znajdą odpowiednie, szczegółowe kategorie zainteresowań, na które można kierować kampanie na sieć reklamową Google Display Network. Reklamy trafią do osób, których zachowanie w sieci wskazuje na zainteresowanie powierzchnią mieszkalną na sprzedaż. Natomiast kampanie w Gmailu można targetować na użytkowników planujących zakup mieszkania lub domu.

Promocja wydarzeń branżowych, targów mieszkań, dni otwartych

Nabywcy nie decydują się na zakup mieszkania z dnia na dzień, dlatego oprócz reklamowania inwestycji i mieszkań dobrze jest promować imprezy i wydarzenia, w których uczestniczy deweloper – targi mieszkań, drzwi otwarte, spotkania osiedlowe. W tym celu sprawdzą się najlepiej kampanie GDN. Informowanie potencjalnych klientów o udziale w wydarzeniach branżowych buduje wizerunek dewelopera jako przedsiębiorstwa otwartego na relacje z nabywcami, bezpośrednie spotkania oraz rozmowy o inwestycjach mieszkaniowych.

Skuteczna reklama AdWords pomaga sprzedawać mieszkania!

Nawet najlepszy deweloper nie sprzeda ani jednego mieszkania, jeśli klienci nie będą wiedzieli o realizowanej inwestycji mieszkaniowej. Google AdWords (Ads) doskonale sprawdza się do reklamowania nowych mieszkań. W połączeniu z innymi formami e-marketingu – pozycjonowaniem i social media marketingiem – pozwala budować widoczność w internecie oraz przyciągać nowych nabywców poszukujących nieruchomości z rynku pierwotnego.