Funkcja Countdown w AdWords - Blog Artefakt

Funkcja COUNTDOWN w reklamach AdWords

/ SEM
Google Adwords

Od grudnia 2014 roku użytkownicy AdWords w Polsce mogą korzystać z narzędzia automatycznego odliczania czasu do jakiegoś zdarzenia w reklamach tekstowych w wyszukiwarce, czyli funkcji Countdown AdWords. Jest to bardzo proste w użyciu narzędzie, które pozwala uatrakcyjnić treść reklam i zachęcić do kliknięcia. Wystarczy wpisać przy tworzeniu reklamy znaki „{=”, a wyświetli się okno konfiguracji tej funkcji.

Funkcja countdown

W oknie należy wybrać datę i godzinę zakończenia odliczania, termin rozpoczęcia odliczania, strefę czasową oraz język, a system automatycznie wstawi odpowiedni kod do reklamy. W efekcie reklamy, które zobaczą użytkownicy, w zależności od czasu wyświetlenia mogą wyglądać następująco:

AdWords

Przy ustawianiu licznika promocji AdWords warto zwracać uwagę na liczbę znaków w reklamie, ponieważ przy zastosowaniu odliczania możliwe jest zapisanie reklamy ze zbyt dużą ilością znaków. Dzieje się tak, ponieważ nasza funkcja jest identyfikowana przy wprowadzaniu reklamy jako jeden znak. W rzeczywistości zajmuje ona do 8 znaków w języku polskim.

W praktyce sprawdziliśmy, że reklamy z tego typu licznikiem mają wyższe wskaźniki CTR i wyższe pozycje, więc warto je stosować. Przykładowo, dla naszego klienta prowadzącego salon piękności, reklamowaliśmy bon w promocyjnej cenie na popołudnie w SPA. W grupie reklam wprowadziliśmy dwa teksty reklam: jeden z funkcją countdown i drugi standardowy, z informacją o ograniczeniu czasowym oferty. Poniżej porównanie wyników obu reklam:

AdWords Google

Jak widać reklama z funkcją countdown miała o ok. 40% wyższy CTR, niż standardowa reklama.

Countdown AWords najlepiej sprawdza się w przypadku sklepów internetowych, które czasowo obniżają ceny swoich produktów oraz w przypadku jakichkolwiek ofert specjalnych czy konkursów. Tak prosty zabieg może podnieść efektywność reklamy, więc warto go stosować, jeśli to możliwe.

 

Również na naszym blogu
Karty wyprzedanych produktów należy odpowiednio zoptymalizować, aby nie stracić efektów SEO i nie...
Właściciele e-sklepów oraz stron internetowych nierzadko udzielają odpowiedzi na setki tych samych...
Deweloper powinien promować swoją inwestycję mieszkaniową za pomocą social media. Sprawdź, jakie...
Relacja z wideokonferencji Google Marketing Live 2018. Sprawdź, jakie nowości w Google Ads pojawią...
Mobilna wyszukiwarka Google w lipcu 2018 została zaktualizowana o kolejny czynnik rankingowy -...