Funkcja COUNTDOWN w reklamach AdWords

/ SEM
Google Adwords

Od grudnia 2014 roku użytkownicy AdWords w Polsce mogą korzystać z narzędzia automatycznego odliczania czasu do jakiegoś zdarzenia w reklamach tekstowych w wyszukiwarce, czyli funkcji Countdown AdWords. Jest to bardzo proste w użyciu narzędzie, które pozwala uatrakcyjnić treść reklam i zachęcić do kliknięcia. Wystarczy wpisać przy tworzeniu reklamy znaki „{=”, a wyświetli się okno konfiguracji tej funkcji.

Funkcja countdown

W oknie należy wybrać datę i godzinę zakończenia odliczania, termin rozpoczęcia odliczania, strefę czasową oraz język, a system automatycznie wstawi odpowiedni kod do reklamy. W efekcie reklamy, które zobaczą użytkownicy, w zależności od czasu wyświetlenia mogą wyglądać następująco:

AdWords

Przy ustawianiu licznika promocji AdWords warto zwracać uwagę na liczbę znaków w reklamie, ponieważ przy zastosowaniu odliczania możliwe jest zapisanie reklamy ze zbyt dużą ilością znaków. Dzieje się tak, ponieważ nasza funkcja jest identyfikowana przy wprowadzaniu reklamy jako jeden znak. W rzeczywistości zajmuje ona do 8 znaków w języku polskim.

W praktyce sprawdziliśmy, że reklamy z tego typu licznikiem mają wyższe wskaźniki CTR i wyższe pozycje, więc warto je stosować. Przykładowo, dla naszego klienta prowadzącego salon piękności, reklamowaliśmy bon w promocyjnej cenie na popołudnie w SPA. W grupie reklam wprowadziliśmy dwa teksty reklam: jeden z funkcją countdown i drugi standardowy, z informacją o ograniczeniu czasowym oferty. Poniżej porównanie wyników obu reklam:

AdWords Google

Jak widać reklama z funkcją countdown miała o ok. 40% wyższy CTR, niż standardowa reklama.

Countdown AWords najlepiej sprawdza się w przypadku sklepów internetowych, które czasowo obniżają ceny swoich produktów oraz w przypadku jakichkolwiek ofert specjalnych czy konkursów. Tak prosty zabieg może podnieść efektywność reklamy, więc warto go stosować, jeśli to możliwe.

Najnowsze artykuły na blogu:
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 98% użytkowników korzysta z...
Zainstalowanie Google Tag Managera ułatwia pracę zarówno marketingowcom, jak i programistom. Osoby...
Uczestniczyliśmy w konferencji Google Marketing Live 2019 r. Oto kilka naszych słów o nowościach,...
Lead scoring (kwalifikacja leadów) pomaga zoptymalizować pracę działu handlowego. Dowiedź się, jak...
Zastanawiasz się, jak poprawić skuteczność i współczynnik konwersji na kolejnych etapach ścieżki...