Reklamodawcy mogą korzystać z AdWords Editora w wersji 11.7. Największą nowością jest możliwość konwertowania uprzednio przygotowanych rozszerzonych reklam tekstowych na reklamy elastyczne. A jakie są pozostałe funkcjonalności edytora?
Jeden klik i reklama tekstowa staje się reklamą elastyczną
W zaktualizowanym edytorze pojawiła się funkcja Eksportuj jako. Umożliwia ona przekształcenie standardowych lub rozszerzonych reklam tekstowych w reklamy elastyczne, które automatycznie dopasowują swój wymiar i wygląd do miejsca na stronie internetowej przeznaczonego na reklamę. Jak to zrobić?
Wystarczy wyeksportować reklamy tekstowe z AdWords. Następnie w wygenerowanym pliku należy uzupełnić puste pola – Nagłówek 2 (wymagane), Ścieżka 1/Ścieżka 2 (opcjonalne). Z kolei tekst reklamy można rozszerzyć do 80 znaków. Przygotowany plik importujemy z powrotem na konto AdWords.
Pozostałe nowe funkcjonalności w Edytorze 11.7 to:
- Szablony promocji różnych produktów na Gmailu,
- Poszerzona możliwość ograniczania liczby wyświetleń w kampaniach wideo (na poziomie kampanii, reklamy, grupy reklam),
- Tworzenie, edytowanie, usuwanie rozszerzenia lokalizacji,
- Obsługa bumper ads (reklam w przerywniku),
- Wsparcie dla kwadratowych obrazów w reklamach elastycznych.