Wypełnij formularz

Zamów bezpłatną konsultację!


Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
23.10.2023 | czas czytania: 9 | SEM | autor: Artefakt

Unique selling proposition – co musisz o nim wiedzieć

Unique selling proposition – co musisz o nim wiedzieć

Unique selling proposition można przetłumaczyć jako unikalną propozycję sprzedaży lub unikalną cechę oferty. Dzięki niej pokażesz klientom, co mogą zyskać, wybierając właśnie Twoją firmę. Warto zaznaczyć, że taką propozycją nie można nazwać promocji czy kodów rabatowych. Co w takim razie zasługuje na miano unique selling proposition?

artefakt-ofertaCzy na pewno potrzebujesz unikalnej propozycji sprzedaży?

Odpowiedź brzmi – najprawdopodobniej tak. Trudno stworzyć ofertę, która będzie oryginalna i jedyna w swoim rodzaju. Większość produktów czy usług dostępna jest na wielu różnych stronach internetowych – od tych najbardziej popularnych po te mniej. Jak więc przyciągnąć klientów, nie tracąc przy tym przychodów? Z pomocą przychodzi właśnie unique selling proposition. To dzięki niemu możesz wyróżnić się na tle konkurencji i przekonać użytkowników do skorzystania z Twojej oferty.

unique selling proposition

Jak powinna brzmieć unikalna propozycja sprzedaży?

W tym miejscu należy zaznaczyć, że unique selling proposition rzeczywiście musi być wyjątkowe. W tym przypadku odpada powoływanie się na korzyści materialne czy finansowe, które klient może osiągnąć, gdy zdecyduje się na Twoją firmę. Darmowe zwroty czy dobra obsługa klienta również nim nie będą, ze względu na to, że wprowadzić może je niemal każda firma. Unikalna propozycja sprzedaży nie może być pustym sloganem, a rzeczywistą korzyścią, którą osiąga nasz klient. Jak więc stworzyć taką propozycję?

Jak stworzyć własne unique selling proposition?

Podstawą tworzenia unikalnej propozycji sprzedaży powinna być analiza Twojej działalności i tego, co oferujesz klientom. W pierwszej kolejności zastanów się, kim są Twoi potencjalni klienci i co zyskają, decydując się właśnie na Twoją ofertę. Niestety nie może to być „najwyższa jakość” czy „profesjonalna obsługa”. Jednocześnie powinno to być coś, co będziesz w stanie potwierdzić. W tym miejscu warto przeanalizować konkurencję oraz zastanowić się, czego jej brakuje, a co Ty możesz wykorzystać.

unique selling propositionPrzykłady dobrych USP

Jeśli się inspirować, to najlepszymi. Chociaż zrozumienie i stworzenie unikalnej propozycji sprzedaży może przysporzyć problemów, tak zaznajomienie się z dobrymi przykładami ich zastosowania powinno pomóc. Działania marketingowe oparte o unique selling proposition możemy spotkać w sloganach wielu marek, a będą to między innymi:

  • M&M’s – „mleczna czekolada rozpływa się w ustach, a nie w dłoni”,
  • FedEX – „kiedy coś absolutnie musi być dostarczone z dnia na dzień”,
  • WooCommerce – „najbardziej konfigurowalna platforma eCommerce do budowania biznesu online”,
  • Domino’s Pizza – „gorąca pizza dostarczona w 30 minut, inaczej jest gratis”,
  • Avis – „jesteśmy numerem dwa. Staramy się bardziej”.

Nikt nie wspomina o niskiej cenie ani najlepszej jakości, którą możesz wybrać. Odwołują się za to do unikalnych cech swojej działalności, które jednak z jakością mogą zostać skojarzone, jak na przykład czekolada rozpływająca się w ustach czy dostawa paczki w ciągu jednego dnia. Wbrew temu, co zostało napisane wcześniej – darmowe zwroty poniekąd również mogą stać się unikalną cechą oferty i są nią w przypadku marki Zalando. Wyróżnikiem w tym przypadku nie jest jednak zwrot sam w sobie, a czas, jaki na to przysługuje. W porównaniu do innych sklepów, w przypadku których czas zwrotu wynosi najczęściej 14 lub 30 dni, Zalando oferuje aż 100 dni, w czasie których bezproblemowo możemy zwrócić zakupiony towar. Bez wątpienia jest to cecha wyróżniająca, na którą nie jest w stanie zdecydować się każdy sklep internetowy.

Unique selling proposition – podsumowanie

Unikalna propozycja sprzedaży jest ważnym elementem podczas promowania własnej działalności. Chociaż jej zrozumienie i zastosowanie może wydawać się trudne, to na pewno warto się na ten trud zdecydować. Jeżeli Twoja oferta sama w sobie nie będzie jedyna w swoim rodzaju, to na pewno warto znaleźć coś, co spowoduje, że właśnie taka się stanie, a tym samym przyciągnie kolejnych klientów czy użytkowników.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

strona na fb 13.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | social media

Jak stworzyć stronę na FB krok po kroku? Przewodnik dla początkujących

Prowadzisz firmę i zastanawiasz się, jak założyć stronę firmową na Facebooku, która naprawdę przyciąga klientów? Wielu przedsiębiorców tworzy fanpage bez strategii, czego efektem jest profil, który ma kilka polubień i żadnego zapytania ofertowego. W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, jak utworzyć stronę biznesową na Facebooku, ustawić wszystkie jej główne elementy i prowadzić ją tak, by działała jak skuteczne narzędzie marketingowe. Po tej lekturze będziesz wiedzieć, jak prowadzić firmowy fanpage w sposób profesjonalny, zwiększając rozpoznawalność marki i sprzedaż, bez przepalania budżetu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt