Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
23.10.2023 | czas czytania: 9 | SEM | autor: Artefakt

Unique selling proposition – co musisz o nim wiedzieć

Unique selling proposition – co musisz o nim wiedzieć

Unique selling proposition można przetłumaczyć jako unikalną propozycję sprzedaży lub unikalną cechę oferty. Dzięki niej pokażesz klientom, co mogą zyskać, wybierając właśnie Twoją firmę. Warto zaznaczyć, że taką propozycją nie można nazwać promocji czy kodów rabatowych. Co w takim razie zasługuje na miano unique selling proposition?

artefakt-ofertaCzy na pewno potrzebujesz unikalnej propozycji sprzedaży?

Odpowiedź brzmi – najprawdopodobniej tak. Trudno stworzyć ofertę, która będzie oryginalna i jedyna w swoim rodzaju. Większość produktów czy usług dostępna jest na wielu różnych stronach internetowych – od tych najbardziej popularnych po te mniej. Jak więc przyciągnąć klientów, nie tracąc przy tym przychodów? Z pomocą przychodzi właśnie unique selling proposition. To dzięki niemu możesz wyróżnić się na tle konkurencji i przekonać użytkowników do skorzystania z Twojej oferty.

unique selling proposition

Jak powinna brzmieć unikalna propozycja sprzedaży?

W tym miejscu należy zaznaczyć, że unique selling proposition rzeczywiście musi być wyjątkowe. W tym przypadku odpada powoływanie się na korzyści materialne czy finansowe, które klient może osiągnąć, gdy zdecyduje się na Twoją firmę. Darmowe zwroty czy dobra obsługa klienta również nim nie będą, ze względu na to, że wprowadzić może je niemal każda firma. Unikalna propozycja sprzedaży nie może być pustym sloganem, a rzeczywistą korzyścią, którą osiąga nasz klient. Jak więc stworzyć taką propozycję?

Jak stworzyć własne unique selling proposition?

Podstawą tworzenia unikalnej propozycji sprzedaży powinna być analiza Twojej działalności i tego, co oferujesz klientom. W pierwszej kolejności zastanów się, kim są Twoi potencjalni klienci i co zyskają, decydując się właśnie na Twoją ofertę. Niestety nie może to być „najwyższa jakość” czy „profesjonalna obsługa”. Jednocześnie powinno to być coś, co będziesz w stanie potwierdzić. W tym miejscu warto przeanalizować konkurencję oraz zastanowić się, czego jej brakuje, a co Ty możesz wykorzystać.

unique selling propositionPrzykłady dobrych USP

Jeśli się inspirować, to najlepszymi. Chociaż zrozumienie i stworzenie unikalnej propozycji sprzedaży może przysporzyć problemów, tak zaznajomienie się z dobrymi przykładami ich zastosowania powinno pomóc. Działania marketingowe oparte o unique selling proposition możemy spotkać w sloganach wielu marek, a będą to między innymi:

  • M&M’s – „mleczna czekolada rozpływa się w ustach, a nie w dłoni”,
  • FedEX – „kiedy coś absolutnie musi być dostarczone z dnia na dzień”,
  • WooCommerce – „najbardziej konfigurowalna platforma eCommerce do budowania biznesu online”,
  • Domino’s Pizza – „gorąca pizza dostarczona w 30 minut, inaczej jest gratis”,
  • Avis – „jesteśmy numerem dwa. Staramy się bardziej”.

Nikt nie wspomina o niskiej cenie ani najlepszej jakości, którą możesz wybrać. Odwołują się za to do unikalnych cech swojej działalności, które jednak z jakością mogą zostać skojarzone, jak na przykład czekolada rozpływająca się w ustach czy dostawa paczki w ciągu jednego dnia. Wbrew temu, co zostało napisane wcześniej – darmowe zwroty poniekąd również mogą stać się unikalną cechą oferty i są nią w przypadku marki Zalando. Wyróżnikiem w tym przypadku nie jest jednak zwrot sam w sobie, a czas, jaki na to przysługuje. W porównaniu do innych sklepów, w przypadku których czas zwrotu wynosi najczęściej 14 lub 30 dni, Zalando oferuje aż 100 dni, w czasie których bezproblemowo możemy zwrócić zakupiony towar. Bez wątpienia jest to cecha wyróżniająca, na którą nie jest w stanie zdecydować się każdy sklep internetowy.

Unique selling proposition – podsumowanie

Unikalna propozycja sprzedaży jest ważnym elementem podczas promowania własnej działalności. Chociaż jej zrozumienie i zastosowanie może wydawać się trudne, to na pewno warto się na ten trud zdecydować. Jeżeli Twoja oferta sama w sobie nie będzie jedyna w swoim rodzaju, to na pewno warto znaleźć coś, co spowoduje, że właśnie taka się stanie, a tym samym przyciągnie kolejnych klientów czy użytkowników.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI? 17.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI?

Coraz więcej osób zastanawia się, jak pisać bloga skutecznie, aby wyróżnić się w gąszczu treści. Odpowiedź jest dziś prostsza niż kiedykolwiek: z pomocą sztucznej inteligencji. Narzędzia AI potrafią przyspieszyć tworzenie wartościowych treści, pomóc dobrać słowa kluczowe, zoptymalizować strukturę tekstu blogowego i zadbać o czytelność. Jednak, by efektywnie z nich korzystać, trzeba wiedzieć jak pisać bloga z AI poprawnie – z zachowaniem autentyczności, jakości i zasad SEO. W tym artykule wyjaśnimy, jak pisanie tekstów blogowych może pozytywnie wpłynąć na widoczność w wyszukiwarce i jakich metod użyć, aby stworzyć angażujące treści, które stają się jednocześnie wartościowym i opłacalnym contentem. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

indeksacja strony w Google 13.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Jak sprawdzić czy strona jest zaindeksowana?

Inwestując w stronę internetową, oczekujesz jednego — żeby klienci mogli ją znaleźć w Google. Jednak nawet najlepiej zaprojektowana witryna nie przyniesie efektów, jeśli nie została zaindeksowana. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby regularnie sprawdzać indeksowanie strony i wiedzieć, jak działa proces indeksowania w wyszukiwarce. W tym artykule wyjaśnimy, jak krok po kroku sprawdzić stan indeksacji strony w Google, jak przyspieszyć indeksowanie strony, co może blokować roboty indeksujące oraz jak korzystać z narzędzi takich jak Google Search Console czy Index Checker. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt